Ustawodawstwo dotyczące zbycia lub zakazu TikTok może nagle zostać przyspieszone w Senacie


Wyglądało na to, że projekt ustawy, który mógłby wyprzeć TikToka z USA, może pozostać w Senacie miesiącami, nawet po tym, jak Izba większością głosów zagłosowała za jego przyjęciem. Jednak ruch spikera Izby Reprezentantów Mike’a Johnsona (R-LA) może to zmienić.

Ustawa o pomocy zagranicznej musi jeszcze zostać zatwierdzona przez całą Izbę, ale głosowanie spodziewane jest w sobotę. Następnie trafi ona do Senatu. Prezydent Joe Biden zapowiedział już, że podpisze ustawę, jeśli zostanie przyjęta przez obie izby.

Zmiany w wersji ustawy o TikToku, które przeszły przez Izbę, zyskują już poparcie co najmniej jednego kluczowego senatora. Ustawa wydłuża termin przymusowej sprzedaży TikTok z sześciu do dziewięciu miesięcy i daje prezydentowi swobodę przedłużenia tego terminu o kolejne 90 dni, jeśli nastąpi postęp w kierunku zawarcia umowy.

Przewodnicząca Senackiej Komisji Handlu Maria Cantwell (D-WA) stwierdziła w środowym wieczorem oświadczeniu, że „jest bardzo szczęśliwa, że ​​spiker Johnson i przywódcy Izby Reprezentantów uwzględnili moją rekomendację dotyczącą przedłużenia okresu zbycia Byte Dance z sześciu miesięcy do roku. Jak już powiedziałem, przedłużenie okresu zbycia jest konieczne, aby nowy nabywca miał wystarczająco dużo czasu na sfinalizowanie transakcji. Popieram to zaktualizowane prawodawstwo.” Cantwell miał wcześniej był niezobowiązujący na temat ustawodawstwa, mówiąc w momencie jego przyjęcia w Izbie, że chce znaleźć „ścieżkę naprzód, która będzie zgodna z konstytucją i chroni wolności obywatelskie”. Jeżeli projekt ustawy zostanie przeniesiony samodzielnie, będzie musiał przejść przez komisję Cantwella, zanim trafi do Senatu.

Dążenie TikToka do pozbycia się chińskiego właściciela wynika z obaw amerykańskich prawodawców i urzędników wywiadu, że Chiny mogą uzyskać dostęp do informacji o użytkownikach za pośrednictwem aplikacji lub wywrzeć wpływ na Amerykanów, którzy spędzają w niej wiele godzin dziennie. Część obaw wynika z chińskiego prawa, które może zmusić tamtejsze firmy do przekazywania informacji wewnętrznych w celu zapewnienia bezpieczeństwa narodowego. TikTok twierdzi jednak, że nie przechowuje informacji o użytkownikach z USA w Chinach.

Przeciwnicy ustawy obawiają się, że będzie ona miała mrożący wpływ na mowę amerykańskich użytkowników i że nie sprosta wyzwaniom prawnym. Niektórzy tak mówią projekt ustawy o ochronie danych lepiej byłoby rozwiązać niektóre kontrowersje wokół TikTok.

Reklama

„To niefortunne, że Izba Reprezentantów wykorzystuje przykrywkę ważnej pomocy zagranicznej i humanitarnej, aby po raz kolejny przeforsować ustawę zakazującą, która podeptałaby prawa do wolności słowa 170 milionów Amerykanów, zdewastowała 7 milionów przedsiębiorstw i zamknęłaby platformę, która przyczynia się do 24 miliardy dolarów rocznie dla amerykańskiej gospodarki” – powiedział w oświadczeniu rzecznik TikTok Michael Hughes.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Bezprzewodowe rozwiązanie audio Remora UWB zaprezentowane przed wystawą High End w Monachium w 2024 roku

Remora to nazwa nowego przedsięwzięcia biznesowego i nowego rozwiązania w zakresie bezprzewodowego sprzętu audio, które zostanie oficjalnie zaprezentowane podczas wystawy High End 2024...

Australijski Qantas przeprasza za naruszenie danych w aplikacji mobilnej

Australijski przewoźnik flagowy Qantas przeprosiła pasażerów po tym, jak usterka w jej aplikacji mobilnej tymczasowo umożliwiła niektórym klientom przeglądanie lotów i szczegółów rezerwacji...

Apple Podcasts dodaje nową kategorię dobrego samopoczucia

Z okazji Miesiąca świadomości zdrowia psychicznego Apple Podcasts rzuca światło na nową kategorię podcastów do słuchania. Nowa kategoria Wellbeing obejmuje programy o tematyce...
Advertisment