TikTok może wydawać się niepowstrzymaną globalną machiną rozrywkową, ale przynajmniej jedna część oferty firmy nie przejmuje: TikTok ogranicza swoje plany handlowe na żywo w Europie i Stanach Zjednoczonych, Financial Times zgłoszonepo wczesnych uruchomieniach po prostu nie były udane.
TikTok testuje zakupy na żywo w Wielkiej Brytanii od końca zeszłego roku, zaczynając od wydarzenia dla wielu marek o nazwie „W modzie” W zeszłym roku w grudniu. Ale kradzież poinformował, że te transmisje zakupów na żywo nie przyciągnęły dużej publiczności i nie wywołały dużej sprzedaży, a niektórzy twórcy zaangażowani we wczesne projekty TikTok Shop całkowicie zrezygnowali. TikTok planował już wprowadzić Shop w Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii i miał nadzieję, że jeszcze w tym roku pojawi się w USA, ale teraz powiedział kradzież że obecnie koncentruje się wyłącznie na tym, aby produkt odniósł sukces w Wielkiej Brytanii. Występuje również w kilku krajach Azji, gdzie koncepcja jest bardziej dojrzała.
Zakupy online na żywo, prowadzone przez twórców i influencerów, to ogromny biznes dla właściciela TikTok, ByteDance. Douyin, chińska wersja TikTok, która jest również własnością ByteDance, widziała, jak te sprzedaże na żywo zamieniają się w ogromne wydarzenia kulturalne, które przynoszą wielki biznes sprzedawcom, twórcom i platformom.
Ale jak dotąd nie ma zbyt wielu dowodów na to, że model e-commerce na żywo sprawdzi się wszędzie. Jasne, QVC i Home Shopping Network odniosły kiedyś ogromne sukcesy w Stanach Zjednoczonych, a coraz więcej użytkowników kupuje produkty za pośrednictwem Instagrama, TikTok i YouTube, ale wiele platform próbowało sprawić, by zakupy na żywo działały i jak dotąd żadna nie odniosła sukcesu. Dodatkowo, w miarę rozwoju zakupów społecznościowych, konkurencja o to, aby być domem dla tych zakupów, będzie zacięta. Nawet Amazon jest duże inwestycje w strumienie zakupów!
Mimo to nie powinieneś wykluczać TikTok. Aplikacja nadal jest ośrodkiem kultury, w którym wiele osób spędza czas i coraz więcej pieniędzy. Nie można również kwestionować zaangażowania TikTok w ten pomysł: firma została budowanie i testowanie dedykowane doświadczenia zakupowe od ponad rokui jest obecnie testowanie zakładki TikTok Shop w aplikacji w Indonezji. Jeśli jakakolwiek firma może zrobić zakupy społecznościowe na żywo poza Azją, prawdopodobnie jest to TikTok. Ale to bardzo duże.