TikTok podobno rezygnuje z planów zakupów na żywo w USA i Europie


TikTok może wydawać się niepowstrzymaną globalną machiną rozrywkową, ale przynajmniej jedna część oferty firmy nie przejmuje: TikTok ogranicza swoje plany handlowe na żywo w Europie i Stanach Zjednoczonych, Financial Times zgłoszonepo wczesnych uruchomieniach po prostu nie były udane.

TikTok testuje zakupy na żywo w Wielkiej Brytanii od końca zeszłego roku, zaczynając od wydarzenia dla wielu marek o nazwie „W modzie” W zeszłym roku w grudniu. Ale kradzież poinformował, że te transmisje zakupów na żywo nie przyciągnęły dużej publiczności i nie wywołały dużej sprzedaży, a niektórzy twórcy zaangażowani we wczesne projekty TikTok Shop całkowicie zrezygnowali. TikTok planował już wprowadzić Shop w Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii i miał nadzieję, że jeszcze w tym roku pojawi się w USA, ale teraz powiedział kradzież że obecnie koncentruje się wyłącznie na tym, aby produkt odniósł sukces w Wielkiej Brytanii. Występuje również w kilku krajach Azji, gdzie koncepcja jest bardziej dojrzała.

Zakupy online na żywo, prowadzone przez twórców i influencerów, to ogromny biznes dla właściciela TikTok, ByteDance. Douyin, chińska wersja TikTok, która jest również własnością ByteDance, widziała, jak te sprzedaże na żywo zamieniają się w ogromne wydarzenia kulturalne, które przynoszą wielki biznes sprzedawcom, twórcom i platformom.

Ale jak dotąd nie ma zbyt wielu dowodów na to, że model e-commerce na żywo sprawdzi się wszędzie. Jasne, QVC i Home Shopping Network odniosły kiedyś ogromne sukcesy w Stanach Zjednoczonych, a coraz więcej użytkowników kupuje produkty za pośrednictwem Instagrama, TikTok i YouTube, ale wiele platform próbowało sprawić, by zakupy na żywo działały i jak dotąd żadna nie odniosła sukcesu. Dodatkowo, w miarę rozwoju zakupów społecznościowych, konkurencja o to, aby być domem dla tych zakupów, będzie zacięta. Nawet Amazon jest duże inwestycje w strumienie zakupów!

Mimo to nie powinieneś wykluczać TikTok. Aplikacja nadal jest ośrodkiem kultury, w którym wiele osób spędza czas i coraz więcej pieniędzy. Nie można również kwestionować zaangażowania TikTok w ten pomysł: firma została budowanie i testowanie dedykowane doświadczenia zakupowe od ponad rokui jest obecnie testowanie zakładki TikTok Shop w aplikacji w Indonezji. Jeśli jakakolwiek firma może zrobić zakupy społecznościowe na żywo poza Azją, prawdopodobnie jest to TikTok. Ale to bardzo duże.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Czy powinieneś kupić AirPods Pro?

AirPods Pro to jedne z najpopularniejszych prawdziwie bezprzewodowych słuchawek na rynku. Po wprowadzeniu w październiku 2019 r. AirPods Pro stały się niezbędnym...

Meta zamyka jedną ze swoich największych gier VR — ale tylko dla posiadaczy Quest 1

W tym samym czasie Meta podniosła cenę swoich zestawów słuchawkowych Quest 2ogłosił również, że kończy obsługę Quest 1 dla Populacja 1,...

Najlepsze książki, komiksy i nie tylko Neila Gaimana

W tym tygodniu Netflix adaptacja Neila Gaimana Piaskun debiutuje. To było długa, długa droga za adaptację legendarnego komiksu oraz Zaangażowanie...
Advertisment

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Bardzo chcielibyśmy usłyszeć od Ciebie! Podaj swoje dane, a pozostaniemy w kontakcie. To takie proste!