Tesla w swojej aplikacji drażni się z funkcją transportu robotaxi


Firma ujawniła pięć ekranów z nadchodzącej funkcji. Na pierwszym ekranie widoczny jest duży przycisk z napisem „Przywołaj” z niższym komunikatem informującym o możliwym czasie oczekiwania. Następny ekran zawiera mapę 3D z małym wirtualnym pojazdem podążającym trasą do oczekującego pasażera. Wygląda bardzo podobnie do aplikacji Ubera, ale bardziej w stylu Tesli.

Aplikacja do transportu pasażerskiego Tesli wygląda jak przeciętna aplikacja do transportu pasażerskiego.
Zdjęcie: Tesla

Podczas oczekiwania pasażer może ustawić preferowaną temperaturę w pojeździe. Uwzględnione są również inne szczegóły, takie jak czas oczekiwania i maksymalna pojemność pasażerska pojazdu. Po przybyciu pojazdu widok przesuwa się na trasę do celu, a inne elementy sterujące umożliwiają wybór muzyki.

Podsumowując, jest to dość standardowo wyglądająca aplikacja do transportu pasażerów. I nie ma nic, co wyraźnie odnosiłoby się do robotycznej natury pojazdu, który kieruje całym pojazdem.

Musk od dawna drażnił się z możliwością stworzenia robotaxi Tesli, popisując się nawet całkowicie zakrytym pojazdem podczas wydarzenia w 2023 r., na którym zaprezentowano trzeci plan generalny firmy. Wiele lat wcześniej spekulował, że właściciele Tesli będą mogli pasywnie zarabiać na swoich autonomicznych samochodach, wysyłając je do odbierania i wysadzania pasażerów.

Musk od dawna drażnił się z możliwością stworzenia robotaxi Tesli

Reklama

Tak zwana „sieć Tesli” została opisana w Część planu głównego Muska Część Deux. „Będziesz mógł także dodać swój samochód do współdzielonej floty Tesli, po prostu dotykając przycisku w aplikacji na telefon Tesla” – napisał – „i sprawi, że będzie on generował dochód, gdy będziesz w pracy lub na wakacjach, co znacznie zrekompensuje a czasami potencjalnie przekracza miesięczny koszt kredytu lub leasingu.”

Od tego czasu wiele przewidywań Muska dotyczących pojazdów w pełni autonomicznych nie spełniło się. Obecnie systemy Autopilota i systemy w pełni autonomicznego prowadzenia Tesli wymagają od kierowców zwracania uwagi na drogę i gotowości do przejęcia kontroli w razie potrzeby. Kierowcy ponoszą również odpowiedzialność za wszelkie wypadki, które mają miejsce, gdy kierowca jest włączony, a firma jest w trakcie toczenia kilku procesów sądowych o spowodowanie śmierci spowodowanej śmiertelnymi wypadkami.

W raporcie o zarobkach Tesla stwierdziła, że ​​robotyxi zostaną „zbudowane specjalnie” – jest to termin używany w branży pojazdów autonomicznych do opisania pojazdów zbudowanych od podstaw z myślą o autonomicznym prowadzeniu i często pozbawionych tradycyjnych elementów sterujących, takich jak kierownice i pedały. .

Firma oświadczyła również, że zastosuje strategię produkcji „bez opakowania”, którą po raz pierwszy zaprezentowano podczas wydarzenia dla inwestorów w 2023 r. Proces ten mógłby przyspieszyć produkcję samochodów, rozpoczynając od odlewu jednoczęściowego i malując tylko te części, które wymagają pomalowania, i montaż pozostałych części za jednym razem.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Oto list 14 senatorów ostro krytykujących systemy rozpoznawania twarzy TSA na lotniskach

TSA planuje rozszerzyć rozpoznawanie twarzy aż do aż 430 lotnisk w USA w ciągu najbliższych kilku lat, ale obecnie kwestionuje to ponadpartyjna grupa...

Jak zdobyć miecz świetlny w Star Wars Lego Fortnite

Miecze świetlne zostały dodane LEGO Fortnite z nowym Gwiezdne Wojny-tematyczne Przygoda rebeliantów. Niestety, nie można ich wytworzyć, więc krótka odpowiedź...

Luminar, producent lidaru do autonomicznej jazdy, zwalnia 20 procent swojej siły roboczej

Firma, która właśnie ogłosiła dostawy swoich czujniki laserowe nowej generacji dla Volvo, oświadczyła, że ​​przejdzie na model biznesowy „asset light”, w ramach którego...
Advertisment