Firma ujawniła pięć ekranów z nadchodzącej funkcji. Na pierwszym ekranie widoczny jest duży przycisk z napisem „Przywołaj” z niższym komunikatem informującym o możliwym czasie oczekiwania. Następny ekran zawiera mapę 3D z małym wirtualnym pojazdem podążającym trasą do oczekującego pasażera. Wygląda bardzo podobnie do aplikacji Ubera, ale bardziej w stylu Tesli.
Podczas oczekiwania pasażer może ustawić preferowaną temperaturę w pojeździe. Uwzględnione są również inne szczegóły, takie jak czas oczekiwania i maksymalna pojemność pasażerska pojazdu. Po przybyciu pojazdu widok przesuwa się na trasę do celu, a inne elementy sterujące umożliwiają wybór muzyki.
Podsumowując, jest to dość standardowo wyglądająca aplikacja do transportu pasażerów. I nie ma nic, co wyraźnie odnosiłoby się do robotycznej natury pojazdu, który kieruje całym pojazdem.
Musk od dawna drażnił się z możliwością stworzenia robotaxi Tesli, popisując się nawet całkowicie zakrytym pojazdem podczas wydarzenia w 2023 r., na którym zaprezentowano trzeci plan generalny firmy. Wiele lat wcześniej spekulował, że właściciele Tesli będą mogli pasywnie zarabiać na swoich autonomicznych samochodach, wysyłając je do odbierania i wysadzania pasażerów.
Musk od dawna drażnił się z możliwością stworzenia robotaxi Tesli
Tak zwana „sieć Tesli” została opisana w Część planu głównego Muska Część Deux. „Będziesz mógł także dodać swój samochód do współdzielonej floty Tesli, po prostu dotykając przycisku w aplikacji na telefon Tesla” – napisał – „i sprawi, że będzie on generował dochód, gdy będziesz w pracy lub na wakacjach, co znacznie zrekompensuje a czasami potencjalnie przekracza miesięczny koszt kredytu lub leasingu.”
Od tego czasu wiele przewidywań Muska dotyczących pojazdów w pełni autonomicznych nie spełniło się. Obecnie systemy Autopilota i systemy w pełni autonomicznego prowadzenia Tesli wymagają od kierowców zwracania uwagi na drogę i gotowości do przejęcia kontroli w razie potrzeby. Kierowcy ponoszą również odpowiedzialność za wszelkie wypadki, które mają miejsce, gdy kierowca jest włączony, a firma jest w trakcie toczenia kilku procesów sądowych o spowodowanie śmierci spowodowanej śmiertelnymi wypadkami.
W raporcie o zarobkach Tesla stwierdziła, że robotyxi zostaną „zbudowane specjalnie” – jest to termin używany w branży pojazdów autonomicznych do opisania pojazdów zbudowanych od podstaw z myślą o autonomicznym prowadzeniu i często pozbawionych tradycyjnych elementów sterujących, takich jak kierownice i pedały. .
Firma oświadczyła również, że zastosuje strategię produkcji „bez opakowania”, którą po raz pierwszy zaprezentowano podczas wydarzenia dla inwestorów w 2023 r. Proces ten mógłby przyspieszyć produkcję samochodów, rozpoczynając od odlewu jednoczęściowego i malując tylko te części, które wymagają pomalowania, i montaż pozostałych części za jednym razem.