T-Mobile kupuje Mint Mobile, niedrogiego operatora komórkowego, który częściowo własnością Ryana Reynoldsa. W post opublikowany w środęT-Mobile ogłosił, że wartość transakcji wynosi do 1,35 miliarda dolarów i pojawia się, gdy T-Mobile chce rozbudować swoją ofertę telefonów na kartę.
Przejęcie powinno zostać sfinalizowane jeszcze w tym roku i obejmuje 39 procent gotówki i 61 procent zakupu akcji spółki macierzystej Mint, Ka’ena Corporation. Cena może jednak ulec zmianie, ponieważ zależy od wydajności Mint.
Po sfinalizowaniu transakcji założyciele Mint, David Glickman i Rizwan Kassim, dołączą do T-Mobile, aby kontynuować zarządzanie marką, która według T-Mobile „zazwyczaj będzie działać jako oddzielna jednostka biznesowa”. Tymczasem Reynolds pozostanie również częścią marki Mint, ponieważ T-Mobile mówi, że „będzie kontynuował swoją twórczą rolę w imieniu Mint”.
„Nigdy nie marzyłem, że będę właścicielem firmy bezprzewodowej, a już na pewno nigdy nie marzyłem, że sprzedam ją T-Mobile” Reynolds napisał na Twitterze. „Życie jest dziwne i jestem niesamowicie dumny i wdzięczny”.
Jak zauważył dyrektor generalny T-Mobile Mike Sievert w film z YouTube’a opublikowany w środę, T-Mobile zachowa cenę najtańszego planu telefonicznego Mint na poziomie 15 USD miesięcznie. Umowa obejmuje również inne firmy Ka’ena, w tym Ultra Mobile, operatora przedpłaconego, który oferuje połączenia międzynarodowe, oraz Plum, hurtowego dostawcę rozwiązań bezprzewodowych.
Przejęcie może pozwolić T-Mobile odzyskać klientów, których stracił, sprzedając Boost Mobile
Reynolds po raz pierwszy kupił udziały w Mint w 2019 roku i od tego czasu pełni funkcję ambasadora marki. Mint, który oferuje tanie plany przedpłacone, jest wirtualnym operatorem sieci komórkowej (MVNO), który już oferuje usługi w sieci T-Mobile. Kupując Mint, T-Mobile może chcieć odzyskać klientów przegrał, kiedy sprzedany Boost Mobile do Dish w ramach fuzji ze Sprint.
„W dłuższej perspektywie skorzystamy również z zastosowania formuły marketingowej, z której Mint zasłynął w większej liczbie części T-Mobile” — mówi Sievert. „Uważamy, że klienci naprawdę wygrają z bardziej konkurencyjnymi i ekspansywnymi Mint i Ultra”.