Szef Meta przedstawia długoterminowy plan sztucznej inteligencji


Meta, spółka matka Facebooka, odnotowała łączne przychody w pierwszym kwartale na poziomie 36,5 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 27%.

Firma oświadczyła, że ​​zobowiązała się do zapewnienia długoterminowych inwestycji w sztuczna inteligencja (AI) i rzeczywistość rozszerzona.

„W przeszłości zaobserwowaliśmy dużą zmienność naszych akcji na tym etapie naszego planu produktowego – kiedy inwestujemy w skalowanie nowego produktu, ale jeszcze nie zarabiamy na nim” – powiedział dyrektor generalny Mark Zuckerberg. „Zaobserwowaliśmy to w przypadku Reels, Stories, gdy kanał informacyjny przeszedł na urządzenia mobilne i nie tylko. Spodziewam się także wieloletniego cyklu inwestycyjnego, zanim w pełni przeskalujemy Meta AI, biznesową sztuczną inteligencję i nie tylko, w celu uzyskania dochodowych usług”.

Podczas ogłoszenia wyników dyrektor finansowa firmy, Susan Li, powiedziała, że ​​koszty uzyskania przychodów wzrosły o 9%. Wyższe koszty infrastruktury związane z inwestycjami w sztuczną inteligencję zostały częściowo zrekompensowane przez, jak to określiła, „niedopasowane korekty wyceny związane z zapasami Reality Labs”.

Reality Lab to inicjatywa firmy dotycząca rzeczywistości rozszerzonej i metaświata. Oddział ten odnotował stratę operacyjną w wysokości 3,8 miliarda dolarów, a przychody wyniosły 440 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 30%, napędzany sprzedażą zestawów słuchawkowych Quest.

Patrząc na to, jak firma poszerzyła swoje możliwości w zakresie AIO, Li stwierdził inwestycje w rozwój zaawansowane systemy rekomendacji zwiększały zaangażowanie na platformach firmy. „Ludzie znajdują wartość dodaną, odkrywając treści z kont, z którymi nie są połączeni” – stwierdziła. „Poziom polecanych treści w naszych aplikacjach wzrósł w miarę ulepszania tych systemów i widzimy dalsze możliwości zwiększenia trafności i personalizacji rekomendacji w miarę udoskonalania naszych modeli”.

Reklama

Li dodał, że Meta wprowadza również głębszą integrację generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) ze swoimi aplikacjami w USA i 12 innych krajach. „Oprócz korzystania z Meta AI na naszych czatach ludzie będą teraz mogli korzystać z Meta AI podczas wyszukiwania w naszych aplikacjach, a także w Aktualnościach i grupach na Facebooku” – powiedziała. „Oczekujemy, że te integracje uzupełnią naszą strategię odkrywania społecznościowego, ponieważ nasze systemy rekomendacji pomagają ludziom odkrywać i eksplorować swoje zainteresowania, podczas gdy Meta AI umożliwia im głębsze zgłębienie tematów, które ich interesują”.

Odzwierciedlając komentarze Zuckerberga, Li powiedział: „Inwestowanie w tworzenie nowych, skalowalnych doświadczeń w naszych aplikacjach było dla nas i inwestorów, którzy pozostali przy nas, bardzo dobrą inwestycją długoterminową. Początkowe oznaki również tutaj są całkiem pozytywne. Ale zbudowanie wiodącej sztucznej inteligencji będzie również większym przedsięwzięciem niż inne doświadczenia, które dodaliśmy do naszych aplikacji, a to prawdopodobnie zajmie kilka lat.

Wśród obszarów, które Meta rozważa pod kątem zwiększania przychodów związanych ze sztuczną inteligencją, znajduje się skalowanie komunikatów biznesowych, wprowadzanie reklam lub płatnych treści do interakcji AI oraz pobieranie od ludzi opłat za korzystanie z, jak to określił, „większych modeli sztucznej inteligencji i dostępu do większej mocy obliczeniowej”.

Rozwijając koncepcję komunikacji biznesowej, Li stwierdził, że długoterminową szansą dla Meta jest zapewnienie jej biznesowa sztuczna inteligencja. „Testowaliśmy możliwość konfigurowania przez firmy sztucznej inteligencji do komunikacji biznesowej, która reprezentuje je na czatach z klientami, zaczynając od wspierania przypadków użycia podczas zakupów, takich jak odpowiadanie na osoby proszące o więcej informacji na temat produktu lub jego dostępności” – powiedziała. „To bardzo, bardzo wcześnie. Testowaliśmy to z kilkoma firmami za pomocą Messengera i WhatsApp i słyszeliśmy dobre opinie”.

Według Li firmy, które pilotażowo wdrożyły usługę opartą na GenAI, stwierdziły, że pozwoliło im to zaoszczędzić dużo czasu. „Konsumenci zauważyli krótszy czas reakcji” – stwierdziła.

Komentując długoterminowe plany inwestycyjne firmy w zakresie sztucznej inteligencji, wiceprezes ds. badań w Forrester, Mike Proulx, powiedział: „Nie ma wątpliwości, że Meta stawia na sztuczną inteligencję, ale aby zrealizować swoją wizję, firma musi poczynić duże inwestycje w infrastrukturę . „Uwaga” Marka Zuckerberga przypominała to, co kiedyś powiedział na temat metaświata, i nie poszło to zbyt dobrze.

„Różni się to jednak od hazardu Metaverse, ponieważ sztuczna inteligencja ma teraz rzeczywiste i praktyczne zastosowania. Pozostaje pytanie, czy Meta może konkurować w wyścigu AI, zachowując jednocześnie silną pozycję finansową. Aby to osiągnąć, należy spodziewać się przekierowania większej liczby zasobów „metawersu” z Reality Labs do inicjatyw Meta w zakresie sztucznej inteligencji”.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Warren Buffett wyprzedaje 115 milionów akcji AAPL

Konglomerat ujawnił w ten weekend, że należąca do Warrena Buffetta Berkshire Hathaway sprzedała około 13% swoich udziałów w Apple w pierwszym kwartale 2024...

Czy Apple TV+ przeżywa kryzys jakości?

Kiedy Apple po raz pierwszy wkroczyło na rynek transmisji strumieniowej telewizji, zaprezentowało wyjątkowe podejście. Nie skupiano się na tworzeniu jak największej ilości...

Najnowszy zwiastun Star Wars Acolyte zdaje się ujawniać największe zło serialu

Najnowsza wersja Disneya Gwiezdne Wojny pokazywać, Akolitapojawi się już za miesiąc w Disney Plus, a najnowszy zwiastun sugeruje, że serial będzie nawiązywał do...
Advertisment