Gigant chmury obliczeniowej Salesforce ma zakończył przejęcie Slack, transakcja o wartości 27,7 miliarda dolarów który dodaje aplikację do przesyłania wiadomości do swojego pakietu oprogramowania dla przedsiębiorstw bez natychmiastowej zmiany funkcjonalności, marki lub przywództwa Slacka.
Dyrektor generalny Salesforce, Marc Benioff, powiedział w oświadczeniu, że „Wspólnie określimy przyszłość oprogramowania dla przedsiębiorstw, tworząc cyfrową centralę, która umożliwi każdej organizacji zapewnienie sukcesu klientom i pracownikom z dowolnego miejsca”.
Podczas gdy Slack nie całkiem zabił e-mail, przyciągnął uwagę gigantów takich jak Microsoft, firma, którą współzałożyciel i dyrektor generalny Slack Stewart Butterfield nazwał „niezdrowo zajętym zabijaniem nas” w rozmowie z Pogranicze ostatni rok.
„W innym wszechświecie, w którym Slack odnosi ogromne sukcesy w ciągu najbliższych dwóch lat, a 98 procent pracowników wiedzy korzysta ze Slacka, ma to znaczenie dla Microsoftu, ponieważ względne znaczenie poczty e-mail jest znacznie zmniejszone” – powiedział Butterfield.
Teraz Slack zmienia się z początkującego, niezależnego rywala w skonsolidowanego konkurenta na równych zasadach. Jako CEO Box Aaron Levie powiedział Casey Newton po ogłoszeniu umowy, „Jedyną zaletą Microsoft jest dystrybucja, więc teraz zneutralizowały tę przewagę… mogą faktycznie spełnić ostateczną obietnicę możliwości, ponieważ mają dziesięciokrotnie większą liczbę sprzedawców, którzy mogą dystrybuować tę rzecz do korporacji na całym świecie świat.”
Salesforce określił swoich pracowników jako architektów podejścia przyjaznego zdalnemu, a ze Slackiem w kieszeni będzie starał się dominować, gdy inne firmy zmierzają w tym kierunku. Aby odpowiedzieć na pytanie, co dalej, 17 sierpnia Butterfield i dyrektor operacyjny Salesforce Bret Taylor są planowanie wydarzenia „aby podzielić się więcej o tym, jak obie firmy tworzą potężną platformę dla cyfrowego świata pracy w dowolnym miejscu”.
Być może słyszeliście, że nadejdzie dzień, w którym Slack stanie się częścią @siły sprzedaży, i okazuje się, że ten dzień jest dzisiaj!
Co to znaczy? Nadal jesteśmy Slack, którego znasz i kochasz – tylko trochę lepszym. https://t.co/Ak8bKx8wRl
— Slack (@SlackHQ) 21 lipca 2021