Recenzja rejsu po dżungli: desperacko chce być Mumią


Dziwaczna jak na swój wiek naukowiec i jej zamożny, kochający imprezy brat łączą siły z sardonicznym solą ziemskiego faceta, aby użyć starożytnej mapy, aby znaleźć coś z życia poza śmiercią. To podstawowa fabuła powieści Stephena Sommersa z 1999 roku Mumia, i jest to podstawowa fabuła Jaume Collet-Serra 2021 JUngle Cruise, również. Mumia był jednym z ostatnich świetnych filmów przygodowych, zanim superbohaterowie przejęli ten gatunek i Rejs po dżungli jest zdesperowany, aby odzyskać tę iskrę. Szokująco jest to całkiem skuteczne.

To nie zawsze działa. Dwayne Johnson i Emily Blunt nie mają tego samego rodzaju chemii, co Brendan Fraser i Rachel Weisz, a CGI jest często chwiejny i rysunkowy w nieprzyjemny sposób. Ale filmy przygodowe mają być zabawą z eskapizmu i Rejs po dżungli paznokcie, które pasują idealnie. Akcja rozgrywa się w 1916 roku. Blunt gra Lily Houghton, badaczkę i badaczkę podążającą śladami ojca i polującą na magiczny kwiat w Amazonii, który mógłby zmienić medycynę (i pokazać całkowicie seksistowskie społeczeństwo odkrywców). Jack Whitehall to jej brat MacGregor, który wolałby raczej rozkoszować się chłodnym ginem z tonikiem w cieniu niż podróżować do Amazonii, ale zrobi to dla swojej siostry. Dwayne Johnson to Frank Wolff, ich surowy przewodnik, który opowiada o podróżach na swojej łodzi z takimi samymi żartami, jak członek obsady przejażdżki po parku rozrywki Disneya Jungle Cruise. Podróżują w dół Amazonki, stawiając czoła wszystkim tym, z czym można się ich spodziewać: niebezpiecznym zwierzętom, piraniom, duchom, niemieckim łodziom podwodnym, a nawet tajemniczemu plemieniu (więcej o tym za chwilę).

Reklama

Mają do czynienia z czymś przerażającym.
Disney

Z wyjątkiem kilku głupkowatych zwrotów akcji, których absolutnie nie chcę zepsuć, jest to bardzo szczegółowy film przygodowy w stylu Mumia, Indiana Jones i Kopalnia króla Salomona. Są nawet ślady innych filmów, takich jak Afrykańska królowa i tak, naprawdę, Aguirre, Gniew Boży. Walczą z potworami z plastra miodu i błota i starają się uniknąć uroczo dziwacznego niemieckiego szlachcica, granego przez niezawodnego złego faceta Jessie Plemons, i przez cały czas wydaje się, że oglądasz coś wyprodukowanego w laboratorium, aby uchwycić tę iskrę Mumia miał, z wyjątkiem tego, że wszyscy pracujący nad tym w laboratorium również robili kilka zdrowych linii kokainy podczas pisania.

Ten film jest hiperkinetyczny, radośnie przechodzi od planu akcji do planu akcji i wchodzi all-in w każdym z nich. Wprowadzenie postaci Blunt wiąże się z zaciekłą walką w bibliotece, a jej pierwsze spotkanie z przewodnikiem Johnsona ma kota dżungli oraz eksplozja. Ich postacie nie są zachwycone niebezpieczeństwem, w które regularnie skaczą, ale właśnie wtedy, gdy myślisz, że stają się trochę zbyt superbohaterskie, Blunt wpadnie w worki z ziarnem z „oomph” lub Johnson absolutnie przegapi lądowanie podczas bujania przez drzewa liną. Nawet jeśli mniej niż gwiezdny CGI może rozpraszać, Johnson i Blunt są tam, aby przywrócić wszystko na właściwe tory z całym swoim urokiem.

A ich chemia, choć może nie tak paląca, jak niektóre inne romantyczne tropy, ma w sobie wygodny element noszony. Jak Humphry Bogart i Katharine Hepburn w Afrykańska królowa, grają starsze postacie, które szukają przyjaciela tak samo jak romantycznego partnera. Wymieniają się kolcami tak często, jak wymieniają spojrzenia, płynąc leniwie w dół rzeki między fragmentami akcji. MacGregor Jacka Whitehalla wie, kiedy trzymać się z daleka, aby rozpalić romantyczny żar, a kiedy wskoczyć, aby przywrócić fabułę na właściwe tory lub zapewnić odrobinę lekkości. Chociaż rozmawia od serca z Frankiem Wolffem, gdzie wyznaje, że uwielbia podróżować z siostrą i unikać domu, ponieważ jest gejem i nigdy nie planuje się ożenić.

To bardzo zabawna grupa, ale Jack Whitehall jest bardzo komiczny.
Disney

Tak, w końcu mamy geja, który mówi, że jest gejem w filmie Disneya na żywo. Żadnego geja po fakcie, żadnego geja w tle, żadnego geja i martwego. MacGregor to postać, którą często koduje się jako queer i in Rejs po dżungli pozwalają mu po prostu wyjść i to powiedzieć – nawet jeśli ja osobiście, wędrując przez dżunglę w 1916 roku w Brazylii, nie chodziłbym po prostu na spotkanie z ludźmi, których właśnie spotkałem. To moment, w którym Disney sprawdza coś z listy kontrolnej, zwłaszcza że seksualność MacGregora nie ma absolutnie żadnego wpływu na fabułę. Po dziesięcioleciach Disneya trzymania postaci w szafie lub utrzymywania ich seksualności czysto podtekstowej, fajnie jest, gdy postać po prostu wyjdzie i będzie to wyraźna. Miejmy nadzieję, że kolejna queerowa postać nie będzie musiała tak gorliwie wychodzić z szafy, a jej seksualność może zostać ujawniona w bardziej naturalny sposób.

Jednak podczas gdy film jest chętny do przedstawienia nam gejowskiej postaci i „nowoczesnej” bohaterki, która kieruje fabułą (i łodzią i więcej niż jedną sceną akcji), jest jeden obszar, w którym Rejs po dżungli czuje się boleśnie przestarzały. Tak traktuje swoje środowisko i zamieszkujących je rdzennych mieszkańców. Przejażdżka w parku rozrywki, na której luźno oparty jest film, była znana z tego, że jest? strasznie rasistowskie, a Disney przerobił go przed filmem. Jednym z najbardziej znanych, a także rasistowskich elementów przejażdżki jest postać o imieniu Trader Sam, która trzyma w górze skurczone głowy. W filmie Trader Sam gra meksykańska aktorka Veronica Falcón, która opiera się na z góry przyjętych wyobrażeniach ludzi na temat jej i jej plemienia, aby uzyskać to, czego naprawdę chce. To szczera próba ponownego wyobrażenia sobie mniej rasistowskiej wersji postaci, ale nie zawsze pasuje.

Miejscowość i jej mieszkańcy są nadal traktowani jako „egzotyczni” i „nieznani”. To mniej ludzi, więcej punktów fabuły do ​​nawigowania. Niektóre z innych elementów kolonialnych, które są nieodłączną częścią filmu przygodowego, takiego jak Rejs po dżungli są adresowane bezpośrednio. Istnieją działka postaci, które chcą wydobyć Amazonkę dla nieśmiertelności, a film kończy się stanowczo potępieniem tego zachowania. Podobnie jak w przypadku postaci Whitehalla, istnieje poczucie, że filmowcy chcą postąpić słusznie w odniesieniu do rasistowskich elementów charakterystycznych dla gatunku opowieści przygodowych „zaginionego świata”. Ale zamiast zdobyć złotą gwiazdkę, najlepszym, co możemy im nagrodzić, jest żółta z napisem „Próbowałeś”.

Ta próba sprawia, że ​​film działa. W całym filmie jest prawdziwa powaga, która przewyższa niektóre z jego elementów wyprodukowanych przez Disneya. Może to być głupota i może być myląca, ale Rejs po dżungli to także świetna zabawa. Lubić Mumia wcześniej nie jest pozbawiony wad — ale wie, jak dobrze się bawić.

Rejs po dżungli będzie dostępny w kinach i Disney+ Premiere Access od 30 lipca.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Security Bite: oto, jakie złośliwe oprogramowanie może wykryć i usunąć Twój Mac

Zastanawiałeś się kiedyś co złośliwe oprogramowanie macOS może wykryć i usunąć bez pomocy oprogramowania innych firm? Apple stale dodaje nowe reguły wykrywania...

Jack Dorsey twierdzi, że nie jest już członkiem zarządu Bluesky

Założyciel Twittera, Jack Dorsey, najwyraźniej nie jest już członkiem zarządu Bluesky, zdecentralizowanej platformy mediów społecznościowych, którą pomógł założyć. Wczoraj użytkownik X zapytał...

O której godzinie nastąpi premiera Upheaval sezonu 21 Apex Legends?

Legendy Apexa Sezon 21, Przewrót, jest gotowy dorównać swojemu imiennikowi. Jak zawsze, nowy sezon przynosi nową przepustkę bojową wraz...
Advertisment