Sony przynosi Ratchet & Clank: Rozłam na PC w lipcu Gra dostępna wcześniej wyłącznie na PS5 będzie dostępna na PC 26 lipca wraz z obsługą ultrawide, odblokowaną liczbą klatek na sekundę, a nawet obsługą upscalingu DLSS 3, FSR 2 i Intel XeSS.
„Wersja na PC Ratchet & Clank: Rozłam zawiera odbicia oparte na ray tracingu z różnymi poziomami jakości do wyboru oraz nowo dodane cienie oparte na ray tracingu dla naturalnego światła na zewnątrz” wyjaśnia Julian Huijbregts, specjalista ds. społeczności w firmie Nixxes Software. „Gra obsługuje odblokowaną liczbę klatek na sekundę i zawiera najnowsze technologie zwiększające wydajność. Będziesz mógł wybierać spośród NVIDIA DLSS 3, AMD FSR 2, Intel XeSS i Temporal Injection firmy Insomniac Games”.
Wersja na PC Ratchet & Clank: Rozłam obejmie również obsługę współczynników proporcji 21:9, 32:9 i 48:9. Dostępna jest również technologia Nvidii Reflex zmniejszająca opóźnienia i antyaliasing oparty na sztucznej inteligencji DLAA (Deep Learning Anti-Aliasing). DLAA jest przeznaczony dla graczy PC, którzy mają wolne miejsce na karcie graficznej i chcą zapewnić wyższą jakość obrazu w grach.
Sony nie wyszczególniło minimalnych ani zalecanych specyfikacji dla Ratchet & Clank: Rozłam jeszcze jednak. Ratchet & Clank: Rozłam na PS5 było zaprojektowany, aby skorzystać prędkości SSD najnowszej konsoli, więc ciekawe będzie, czy dysk SSD będzie tutaj wymagany na PC.
Insomniac, twórcy za nim Ratchet & Clank: Rozłam, ma już solidną historię wprowadzania gier PlayStation na PC we współpracy z Nixxes Software. Obydwa Marvel’s Spider-Man Remastered I Spider-Man Marvela: Miles Morales były doskonałymi portami PC. Więc problemy z Ostatni z nas część I raczej się tutaj nie powtórzy.
Sony już wcześniej mówiło o swoich ambicjach związanych z wydaniem połowę swoich gier na PC i urządzenia mobilne do 2025 roku, z planami rozszerzenia swojej obecności w grach daleko poza konsole PS4 i PS5. Sony może nawet rozważać własny Program uruchamiający PlayStation na PC po zauważeniu wzmianek o nim Zremasterowany Spider-Man na PC. Sony po raz pierwszy zaczęło używać Etykieta PlayStation PC w 2021 roku wkrótce potem nabycie oprogramowania Nixxestwórca portów PC.