Jeśli czytasz moja propozycja z zeszłego tygodniaZałożę się, że zastanawiałeś się – jak dobrze mógłby działać układ Snapdragon Właściwie uruchamiać gry dla systemu Windows? Na konferencji Game Developers Conference 2024 firma stwierdziła, że Arm może uruchamiać te tytuły z prędkością bliską x86/64, ale jak szybko to jest?
W grach średniej wagi, takich jak Kontrola I Wrota Baldura 3wygląda na to, że celem może być: 30 klatek na sekundę przy rozdzielczości ekranu 1080p, ustawienia średnie, prawdopodobnie z włączoną funkcją upscalingu przestrzennego FSR 1.0 firmy AMD.
To właśnie Qualcomm najwyraźniej pokazał wpływowym osobom, jak wynika z licznych filmów YouTuberów, TikTokerów i „Snapdragon Insiders”, z których wiele zostało przesłanych w ciągu ostatniego tygodnia po tym, jak przylecieli do siedziby Qualcomm w San Diego na spotkanie firmy „Dzień eDoświadczenia”.
Chociaż niektóre filmy mają charakter nieco promocyjny, jeden z influencerów opowiada o tym, jak widzi „Pierścień Eldena odtwarzane naprawdę ładnie w około 30 klatkach na sekundę”, podczas gdy faktycznie są wyświetlane Wrota Baldura 3 działa z szybkością zaledwie 21–24 klatek na sekundę — trzeba przyznać, że całkiem fajnie jest oglądać takie gry, które w ogóle działają na krzemie Arm.
Enobong Etteh, znana również jako BooredAtWork wideo z najbardziej nieprzerwanym materiałem z rozgrywki; najwyraźniej musi spróbować Kontrola, Wrota Baldura 3I Redakcja 2 na Mobile World Congress w Barcelonie w lutym tego roku. We wczesnych scenach z Kontrola które nie wymagają tak dużej mocy, liczba klatek na sekundę spada do 26 klatek na sekundę w trakcie strzelaniny lub pomiędzy 30 a 40 klatek na sekundę.
Dzisiejsze palmtopy do gier mogą sobie z tym poradzić lepiej, ale to jest wczesna wersja demonstracyjna.
BooredAtWork również sugeruje to w dalszej części swojego filmu Wrota Baldura 3 można odtwarzać na laptopie z procesorem AMD FSR 1.0 przełączonym na ustawienie „Wydajność”, które umożliwia renderowanie gier w znacznie niższej rozdzielczości renderowania niż 1080p i próbę nadrobienia różnicy poprzez skalowanie w górę.
Warto pamiętać, że patrzymy na te gry działające na laptopie referencyjnym Qualcomm, a nie na ostatecznym sprzęcie, i nie wiemy, jak dużą (lub małą) optymalizację miały te gry. Może zagrają lepiej!
Możemy teraz mieć także wskazówkę dotyczącą żywotności baterii: JuanBagnell twierdzi, że Qualcomm powiedział mu, że cały laptop „ocenia się na około 20–24 watów”. Jeśli to prawda i teoretycznie umieścisz to w cienkim laptopie z typową baterią 49,5 Wh (jak Lenovo ThinkPad X13s z procesorem Qualcomm), możesz podzielić 49,5 przez 24, aby uzyskać nieco ponad dwie godziny pracy na baterii. Byłoby to porównywalne z dzisiejszymi przenośnymi urządzeniami do gier z systemem Windows, ale nie lepsze.
BooredAtWork twierdzi, że Qualcomm powiedział mu, że te laptopy obsługują już 250 gier na komputery PC, a w momencie premiery powinny mieć ich 500.