Przyszłość Xboksa bardzo przypomina PC


Kiedy ja zrecenzował Xbox Series X prawie cztery lata temu nazwałem tę konsolę „komputerem nowej generacji”. Xbox nie tylko wyglądał jak komputer PC w swojej pudełkowatej, prostokątnej obudowie przypominającej wieżę, ale także sprawiał takie wrażenie dzięki ulepszeniom sprzętu, które umożliwiły uruchamianie gier w różnych trybach graficznych przypominających komputery PC. Teraz, gdy zbliżamy się do nowej generacji konsoli Xbox, wygląda na to, że Microsoft zamierza jeszcze bardziej zmniejszyć różnicę między konsolą Xbox a komputerem PC.

Dyrektor generalny Microsoft Gaming, Phil Spencer, drażnił się z potencjalnie ogromnymi zmianami na platformie Xbox w ostatnich tygodniach. Jednocześnie wewnętrzne notatki, które wyciekły, ujawniły, że Microsoft coraz bardziej koncentruje się na zachowywaniu gier Xbox i kompatybilności z przyszłymi wersjami. Kiedy złożymy wszystkie elementy w jedną całość, mamy wrażenie, że Microsoft za chwilę połączy wszystkie dobre elementy systemu Windows i konsoli Xbox w swojej konsoli nowej generacji.

Spencer powiedziała niedawno w: wywiad z Wielokąt że zespół Xbox myśli o tym, jak otworzyć swój ekosystem i objąć sklepy komputerowe, takie jak Epic Games Store i Itch.io. To radykalne przemyślenie modelu konsoli Xbox i Spencer zwykle nie drażni się z takimi rzeczami, chyba że Microsoft poważnie rozważa taką opcję.

Aby móc otworzyć Xbox na sklepy PC i przyjąć bardziej otwarty model, musi wydarzyć się kilka rzeczy, które, moim zdaniem, zachodzą w Microsoft. Przede wszystkim będzie musiało sprawić, że konsola będzie mogła uruchamiać gry komputerowe.

Nie oznacza to, że właściciele Xboxów nagle uruchomią się na pulpicie systemu Windows z menu Start i wyskakujące reklamy Bing, ale może to oznaczać, że przyszła konsola Xbox będzie bardziej skupiać się na tworzeniu gier na PC. Microsoft od lat próbuje wypełnić tę lukę rozwojową, realizując projekty takie jak GameCore — metoda ułatwiająca programistom tworzenie pakietów gier korzystających zarówno z usług Xbox, jak i komputerów PC oraz działających jako aplikacje kontenerowe.

Chwila Microsoft obiecał „największym skokiem technicznym w historii generacji” w przypadku kolejnej konsoli Xbox firma powołała także nowy zespół zajmujący się konserwacją istniejących gier Xbox. „Budujemy w oparciu o naszą bogatą historię zapewniania naszym graczom kompatybilności wstecznej i nadal jesteśmy zaangażowani w udostępnianie niesamowitej biblioteki gier na konsolę Xbox, aby mogły z niej korzystać przyszłe pokolenia graczy” – napisała niedawno prezes Xbox Sarah Bond w wyciekła wewnętrzna notatka.

Reklama

Wygląda to tak, jakby zespół został powołany w celu odejścia od koncepcji, że gry na konsolę Xbox i komputery PC to dwie odrębne rzeczy, przy jednoczesnym zapewnieniu, że istniejące gry będą nadal działać na przyszłych konsolach, które przyjmą ten nowy sposób działania. Otworzyłoby to konsolę Xbox na uruchamianie znacznie większej liczby gier i ułatwiłoby programistom.

Microsoft udostępnienie swojej konsoli Xbox konkurencyjnym sklepom PC wiąże się z pewnym ryzykiem i korzyściami, ale nie powinno być zaskoczeniem. Dwa lata temu Microsoft powiedział, że zostało popełnione do otwarcia swojej platformy Xbox na zasady sklepu z aplikacjami wprowadzone dla sklepu z aplikacjami dla systemu Windows, które umożliwiają programistom korzystanie z alternatywnych systemów płatności w aplikacji. „Będziemy budować nasz sklep z grami nowej generacji w oparciu o te nowe zasady” – powiedział prezes Microsoftu Brad Smith wtedy.

Jeśli Microsoft pójdzie tą drogą, otwarcie platformy Xbox radykalnie zmieni ekonomikę sprzętu konsoli Xbox. Microsoft zazwyczaj sprzedaje swoje konsole Xbox ze stratą, którą odzyskuje poprzez sprzedaż gier. Jeśli konkurencyjne sklepy z komputerami PC korzystają z konsoli Xbox, subsydiowanie sprzętu staje się znacznie bardziej skomplikowane i może prowadzić do droższych konsol.

Spencer przyznała się do wywiad z Wielokąt niedawno że subsydiowanie sprzętu stanowi „większe wyzwanie w dzisiejszym świecie” ze względu na drogie komponenty i brak ogólnego wzrostu rynku konsol. „Myślę więc, jakie są bariery? Jakie rzeczy powodują tarcia w dzisiejszym świecie pomiędzy twórcami i graczami? I w jaki sposób możemy przyczynić się do otwarcia tego modelu?” zapytał Spencera.

Otwarcie podstawowego modelu Xbox na bardziej przypominający komputer PC może również umożliwić w przyszłości korzystanie z konsol Xbox innych firm. Nie oznacza to, że Microsoft odejdzie od sprzętu Xbox, ale jeśli wykonuje dużo pracy nad oprogramowaniem, aby otworzyć swoją platformę i ułatwić programistom tworzenie gier, to dlaczego nie rozszerzyć tego na jeszcze większą liczbę sprzętu?

Wszystkie te potencjalne zmiany platformy Xbox będą dotyczyć także urządzeń przenośnych i myślę, że stanowi to dużą część ogólnego myślenia Microsoftu. Firma Valve pokazała, że ​​Steam Deck jest opłacalną konsolą, wiele lat po tym, jak bezskutecznie próbowała urzeczywistnić maszyny parowe podobne do Xbox. Steam Deck jest zasilany przez niestandardowy system operacyjny Linux, który wykorzystuje Proton, warstwę kompatybilności dla gier Windows do uruchamiania w systemie Linux. Proton odegrał kluczową rolę w sukcesie Steam Deck, ponieważ bez niego programiści musieliby włożyć dużo więcej pracy, aby przenieść swoje gry na Linuksa.

Krążą pogłoski, że Microsoft pracuje nad konsolą przenośną Xbox i choć nie spodziewam się, że tradycyjna konsola Xbox nowej generacji będzie działać na chipach opartych na procesorach ARM, myślę, że mają one o wiele większy sens w przypadku przenośnej konsoli Xbox. Aby komputer przenośny Xbox odniósł sukces, będzie musiał wykorzystać mocne strony systemu Windows i konsoli Xbox w inteligentnej kombinacji.

NA Vergecastniedawno omawiałem mój ideał dla urządzenia przenośnego Xbox. Działałby w rdzeniu systemu Windows, ale nigdy tego nie ujawniał, więc wygląda i działa jak konsola Xbox, ale jeśli chcesz uruchamiać gry Steam lub gry Xbox, możesz. Microsoft ma możliwość uruchomienia systemu operacyjnego Xbox w systemie Windows i w przeszłości eksperymentował z takim rozwiązaniem.

Steam Deck mógł do tej pory sprzedać się w zaledwie kilku milionach egzemplarzy, ale stanowi największe w historii zagrożenie dla konsol Xbox i gier na PC z systemem Windows. Valve udało się stworzyć wrażenia przypominające konsolę w grach na PC i ma dostęp do wszystkich najlepszych gier dostępnych wyłącznie na Xbox i PlayStation poprzez swój sklep Steam.

Jak dotąd reakcja Microsoftu na Steam Deck była wyciszona, ale firma utworzyła nowy zespół ds. doświadczeń i platform Xbox, który pomoże ulepszyć działanie systemu Windows na urządzeniach przenośnych.

„Chcę mieć możliwość uruchamiania aplikacji Xbox na pełnym ekranie, ale w trybie kompaktowym” – powiedział niedawno Spencer, omawiając urządzenia kieszonkowe w Wielokąt wywiad. „Chciałbym, żeby po włączeniu telewizora czuł się jak uruchamiający się mój Xbox. [Except I want it] na tych urządzeniach.”

Jeśli Microsoftowi uda się połączyć Xbox i Windows, może naprawdę osiągnąć swój cel „Wszędzie Xbox” – idea, że ​​każdy ekran to Xbox.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Ponad 500 modeli AI zoptymalizowanych pod kątem procesorów Intel Core Ultra

Dzisiaj firma Intel ogłosiła, że ​​przekroczyła liczbę 500 modeli AI zoptymalizowanych na nowych procesorach Intel Core Ultra — wiodących w branży procesorach AI...

Dołączanie do gier wieloosobowych na PS5 ze znajomym staje się coraz łatwiejsze

Sony pracuje nad łatwiejszym sposobem, w jaki każdy może dołączyć do Twoich sesji grania — niezależnie od tego, czy jesteś znajomym w PlayStation...

Plotka o iOS 18: Nowa integracja Przypomnień i Kalendarza

Według doniesień Apple planuje w tym roku ulepszyć aplikacje Kalendarz i Przypomnienia w systemach iOS 18 i macOS 15. Te aktualizacje dołączają...
Advertisment