
Po raporcie z zeszłego tygodnia o jak długo użytkownicy Apple trzymają swoje iPhone’y, CIRP publikuje dzisiaj kolejne badanie. Sprawdzając, ilu nowych nabywców iPhone’a w USA pochodzi z platformy Google, nowa ankieta pokazuje, że Apple przyciąga najwięcej osób, które przeszły na Androida w ciągu ostatnich pięciu lat.
Dane CIRP pokazały pewną pozytywną dynamikę dla iPhone’a tej wiosny, jak smartfon osiągający a nowy rekord średniej ceny sprzedaży niewiele ponad 1000 dolarów.
The dziś nowy raport pokrycie tego, jaki procent nowych klientów iPhone’a przestawiło się z Androida w USA, to kolejny byczy sygnał dla Apple.
Użytkownicy Androida przesiadający się na iPhone’a osiągnęli najwyższy poziom od 5 lat
Jak pokazano na poniższym wykresie, 15% nowych posiadaczy iPhone’ów twierdzi, że ostatnim smartfonem jest urządzenie z Androidem. To wzrost o 4% w stosunku do tego, co CIRP odnotował w zeszłym roku, io 5% więcej niż dane z lat 2020 i 2021.
Dwa procent nowych nabywców iPhone’a stwierdziło, że pochodzili z podstawowego telefonu, „innego” lub byli właścicielami iPhone’a po raz pierwszy. A 83% stwierdziło, że wcześniej miało iPhone’a.
Ostatni raz nowi użytkownicy Androida stanowili 15% nabywców nowych iPhone’ów – według CIRP – w 2018 roku. Najwyższy odsetek osób przełączających się na Androida w ciągu ostatnich dziewięciu lat wyniósł 21% w 2016 roku.

Apple CFO Luca Maestri również podzielił się podczas ogłoszenie wyników spółki za II kw że „wszędzie tam, gdzie nasz udział w rynku jest niski, zwykle dodajemy wiele przełączników”. Oznacza to, że na wielu rynkach poza Stanami Zjednoczonymi ponad 15% nabywców nowych iPhone’ów pochodzi z Androida.
CIRP zamyka raport, mówiąc, że warto zastanowić się, co wpływa na decyzję kupującego o zmianie platformy i planuje zagłębić się w to w przyszłym raporcie.
Czy przeszedłeś z Androida na iPhone’a? Albo znasz kogoś kto ma? Jaki był punkt zwrotny dla ciebie (lub dla nich), aby to zrobić? Podziel się swoim doświadczeniem w komentarzach!
Górny obraz przez 9to5Google
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Więcej.