Pojawia się więcej dowodów na to, że dyrektor Poczty wprowadził w błąd sędziego Sądu Najwyższego


Jak poinformowało publiczne dochodzenie, dyrektor Poczty Angela van den Bogerd była częścią podstępu przyjętego przez firmę w celu ukrycia problemów z systemem informatycznym, które obejmowały wprowadzanie w błąd sądów.

Ostatnie przesłuchanie ujawniło więcej dowody na to, że Van den Bogerd wprowadził w błąd sędziego Sądu Najwyższego Petera Frasera w 2019 r., podczas batalii sądowej pomiędzy podwykonawcami a Urzędem Pocztowym.

W bitwie przed Wysokim Trybunałem w sezonie 2018/2019 555 kierowników poczty udowodniło, że system Horizon Poczty był przyczyną niewyjaśnionych rozbieżności księgowych, za które ich obwiniano.

W swoim wyroku z 2019 r. Fraser stwierdził, że dowody przedstawione mu przez byłego dyrektora wyższego szczebla Poczty wprowadzały w błąd. „Były dwie konkretne kwestie [Van den Bogerd] nie przedstawił mi szczerych zeznań, starał się zaciemnić sprawę i wprowadzić mnie w błąd” – stwierdził.

Co więcej, podczas procesu Wysokiego Trybunału skupiającego się na możliwości zdalnego dostępu do Horizon Van den Bogerd powiedziała sądowi, że po raz pierwszy dowiedziała się o zdalnym dostępie do Horizon w 2018 r., około rok przed złożeniem zeznań.

Jednak dowody z ostatniego dochodzenia wykazały, że była informowana o takiej możliwości już przy poprzednich okazjach – już w 2010 r., a także w 2011 i 2014 r.

Reklama

Możliwość zdalnego dostępu do kont zastępców poczty i ich zmiany bez wiedzy zastępców poczty była czymś, czemu Urząd Pocztowy zaprzeczał aż do sprawy sądowej w sezonie 2018/2019. Gdyby o tym wiadomo, setki postępowań karnych wobec kierowników poczty opartych na dowodach z programu Horizon zostałyby zakwestionowane.

Pominięto analizę Legacy Horizon

Okazało się również, że urząd pocztowy sprawdzał jedynie, czy do wprowadzenia zmian w programie Horizon online, który w 2010 r. zastąpił dotychczasowy program Horizon, korzystano z dostępu zdalnego.

Ze względu na złożoność i koszt analizy 10-letniego okresu, w którym korzystano ze starszej wersji programu Horizon, uznano ją za „niepraktyczną”, jednak kierownicy poczty zgłaszali obawy dotyczące problemów z programem Horizon od 1999 r., kiedy system został wdrożony.

Skandal na poczcie był po raz pierwszy zaprezentowany przez Computer Weekly w 2009 rokuukazujący historie siedmiu kierowników poczty i problemy, jakich doświadczyli z powodu oprogramowania księgowego (zobacz poniżej kalendarium artykułów Computer Weekly na temat skandalu).

Przeczytaj także: Co musisz wiedzieć o aferze Horizon

Obejrzyj także: Dokument ITV – Pan Bates kontra poczta: prawdziwa historia



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Warren Buffett wyprzedaje 115 milionów akcji AAPL

Konglomerat ujawnił w ten weekend, że należąca do Warrena Buffetta Berkshire Hathaway sprzedała około 13% swoich udziałów w Apple w pierwszym kwartale 2024...

Czy Apple TV+ przeżywa kryzys jakości?

Kiedy Apple po raz pierwszy wkroczyło na rynek transmisji strumieniowej telewizji, zaprezentowało wyjątkowe podejście. Nie skupiano się na tworzeniu jak największej ilości...

Najnowszy zwiastun Star Wars Acolyte zdaje się ujawniać największe zło serialu

Najnowsza wersja Disneya Gwiezdne Wojny pokazywać, Akolitapojawi się już za miesiąc w Disney Plus, a najnowszy zwiastun sugeruje, że serial będzie nawiązywał do...
Advertisment