Plan Boring Company Elona Muska dotyczący 69-stacji „Vegas Loop” nie jest miły


The Boring Company, w większości nierzetelne przedsięwzięcie Elona Muska związane z kopaniem tuneli, zdobył aprobatę rozszerzyć swój system „Vegas Loop” do — czekaj na to — 69 stacji. Ładny? Nie bardzo.

System tuneli to rzekomo futurystyczny pomysł Muska, mający na celu złagodzenie ruchu drogowego poprzez przeniesienie części ruchu od zderzaka do zderzaka pod ziemię. Rozbudowa, zatwierdzona przez komisarzy hrabstwa Clark, pozwala The Boring Company na zbudowanie 25 mil dodatkowych tuneli o łącznej długości 65 mil i 18 dodatkowych stacji.

Oryginalna wizja Vegas Loop obejmowała 51 stacji i 29 mil tuneli — więc stanowi to dość duże wotum zaufania dla pomysłu Muska o podziemnej sieci Tesli śmigającej przez tunele, które są tylko nieznacznie większe niż same pojazdy.

Stanowi również poważne ulepszenie w stosunku do obecnych realiów obecności The Boring Company w Las Vegas, które składa się z marnych 2,2 mil tuneli i pięciu stacji — z których większość jest skupiona wokół Las Vegas Convention Center i Resorts World.

Oczywiście obietnica Muska dotycząca zrewolucjonizowania transportu za pomocą podziemnych tuneli jest w praktyce raczej rozczarowująca. Zamiast być prowadzonym przez futurystyczny tunel przez autonomiczny wahadłowiec o dużej liczbie pasażerów poruszający się z imponującą prędkością, pasażerowie są zmuszani do siedzenia w Tesli obsługiwanej przez ludzkiego kierowcę z prędkością często mniejszą niż 30 mil na godzinę. Czasami jest ruch.

Stanowi to dość duże wotum zaufania dla pomysłu Muska

Reklama

Warto to powtórzyć: Musk po prostu odtworzył pod ziemią te same nieudane systemy naziemne, które, jak twierdzi, chce podbić.

Jestem na tyle stary, że pamiętam, kiedy miał to być prekursor hyperloop, ultraszybkiego systemu rur pneumatycznych, w którym lewitujące kapsuły pasażerskie wystrzeliwałyby z prędkością do 1200 km/h. Sprzedał na tej wizji wiele miast i stanów, m.in Chicago, Los AngelesI Marylanddopiero później ograniczyć swoje plany lub wprost widmo swoich partnerów rządowych.

Aby uzyskać pozwolenie, Boring musiał spełnić pewne warunki wstępne, z których jednym była duża pojemność. Firma musiała przeprowadzić demonstrację pokazującą, że może przewozić 4400 pasażerów na godzinę. Zdał, wygrał i otrzymał pozwolenie w kategorii ATS, czyli Systemy Rozrywki i Transportu, Który Dziennik Wall Street notatki jest tym samym, co zwykle przyznawane kolejkom górskim.

Nie mówiąc już o tym, że test najprawdopodobniej nie odzwierciedlał rzeczywistej docelowej wydajności systemu podczas pracy. Według Marka Harrisaktóry wykonuje niesamowitą robotę badając The Boring Company TechCrunch, system może być w stanie przewieźć tylko 1200 osób na godzinę — czyli jedną czwartą obiecanej przepustowości. Jeśli Boring nie będzie w stanie osiągnąć celu 4400 osób na godzinę, firmie grozi surowa grzywna: 300 000 USD na targi, maksymalnie 4,5 miliona USD.

Musk po prostu odtworzył pod ziemią te same nieudane systemy naziemne, które, jak twierdzi, chce podbić

Jedynym ratunkiem dla Las Vegas jest to, że podatnicy nie będą na haczyku za cokolwiek się okaże. Boring sfinansuje tunele, kasyna i hotele zapłacą za stacje, a potem firma będzie obsługiwała system i zbierała wpływy ze sprzedaży biletów.

Wiele będzie zależeć od zdolności The Boring Company do zakłócania, że ​​tak powiem, tunelowania. Firma twierdzi, że projektuje maszynę do drążenia tuneli, która może kopać do siedmiu mil dziennie. Ale zdaniem ekspertów większość tak zwanego nowego podejścia do drążenia tuneli – używanie zelektryfikowanych maszyn, ciągła budowa wykładziny tunelu – nie jest tak naprawdę nowa.

Według Dziennik:

Twierdzenia firmy Boring dotyczące prędkości są „całkowicie nierealne”, powiedział Lok Home, prezes Robbins Co., wiodącego producenta maszyn do drążenia tuneli. „Na pewno nastąpią ulepszenia, ale nie będzie rewolucji”.

Weterani branży twierdzą, że pod względem kosztów czynniki takie jak nabywanie nieruchomości, pozwolenia i prace inżynieryjne oraz sama złożoność kopania w skale lub glebie mają znacznie większe znaczenie niż szybkość drążenia tuneli.

Równie dobrze może być prawdą, że ludzie będą skłonni zapłacić pieniądze za przejazd metrem Tesli, zwłaszcza że system staje się bardziej rozproszony i użyteczny. Musk ma urok karnawałowego szczekacza, a mieszkańcy Vegas i turyści nie mogą przegapić dobrego przedstawienia. Ale będzie to również konkurować z udogodnieniami naziemnymi, takimi jak taksówki i Uber, lub po prostu spacerować po Vegas Strip. Będzie musiała być szybsza, tańsza i wydajniejsza, niż pozwalają na to jej obecne parametry.

A co się stanie, gdy nowość przeminie i ludzie po prostu zmęczą się siedzeniem w podziemnych korkach?



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Użytkownicy Apple tracą dostęp do swoich identyfikatorów Apple ID bez żadnego wyjaśnienia

Wydaje się, że dziś wieczorem coraz bardziej powszechna jest awaria Apple ID, która dotyka użytkowników Apple. Wiele osób w mediach społecznościowych twierdzi,...

Czasem nie ma nic złego w przyznaniu się do błędu, Apple

Apple ma problem z przyznaniem się do błędu. W marketingu firmy zawsze chodziło o doskonałość, a przyznanie się, że coś jest nie...

Dlaczego Xenomorph z Alien jest wciąż idealnym złoczyńcą science-fiction

Ta funkcja w Ridley Scott Obcy a franczyza, którą uruchomiła, została pierwotnie opublikowana jako część pakiet poświęcony najbardziej ukochanym złoczyńcom science...
Advertisment