Pierwsza gigafabryka Volkswagena w Ameryce Północnej powstanie w Kanadzie


Volkswagen ogłosił, że jego pierwsza gigafabryka w Ameryce Północnej będzie zlokalizowana w mieście St. Thomas w kanadyjskiej prowincji Ontario. Zakładając fabrykę akumulatorów w Ameryce Północnej, Volkswagen ma nadzieję spełnić główny wymóg, aby jego pojazdy elektryczne mogły kwalifikować się do federalnej ulgi podatkowej w USA w wysokości 7500 USD.

Według VW fabryka w St. Thomas „będzie wyposażać pojazdy BEV marki Grupy w regionie w najnowocześniejsze ogniwa akumulatorowe”. Firma podpisała w sierpniu memorandum o porozumieniu z rządem kanadyjskiego premiera Justina Trudeau, które koncentruje się na „tworzeniu wartości baterii i bezpieczeństwie surowców w celu promowania e-mobilności w kraju”.

Fabryka w St. Thomas będzie wspólnym przedsięwzięciem VW i Power Co

w 2021 r. VW ujawnił plany zbudować do 2030 r. w Europie sześć zakładów produkcji ogniw akumulatorowych, w tym zakład w Salzgitter i jeden w Skelleftea w Szwecji. Trzecia fabryka jest w trakcie budowy w Walencji w Hiszpanii, a czwarta fabryka będzie zlokalizowana w Europie Wschodniej. Docelowo zakłady będą miały zdolność produkcyjną na poziomie 240 gigawatogodzin rocznie.

Począwszy od 2023 roku, VW planuje wprowadzić nowy, ujednolicony projekt ogniw pryzmatycznych swoich akumulatorów, które będą instalowane we wszystkich markach producenta samochodów. Celem jest, aby ta ujednolicona konstrukcja ogniw zasilała do 80 procent pojazdów elektrycznych VW do 2030 roku. VW ma również umowy z dwoma innymi głównymi producentami akumulatorów, Samsungiem i CATL. A firma wspiera start-up z siedzibą w San Jose w Kalifornii, QuantumScapektóra pracuje nad bardziej energooszczędnymi bateriami półprzewodnikowymi.

VW buduje również elektryczne ciężarówki i SUV-y pod nową marką Scout, ze szczególnym uwzględnieniem amerykańskich nabywców samochodów. Firma niedawno ogłosiła plany budowy zakładu montażu pojazdów w Karolinie Południowej. W oświadczeniu, gama pojazdów elektrycznych producenta samochodów na Amerykę Północną składa się tylko z SUV-a ID.4. Wkrótce zostaną wprowadzone na rynek sedan ID.7 i elektryczny minivan ID Buzz. Dyrektor generalny Grupy VW, Oliver Blume, powiedział, że gigafabryka w Ontario będzie miała kluczowe znaczenie dla tych wysiłków.

Reklama

Według VW fabryka w St. Thomas „wyposaży pojazdy BEV marki Grupy w regionie w najnowocześniejsze ogniwa akumulatorowe”

„Nasza północnoamerykańska strategia jest kluczowym priorytetem w naszym 10-punktowym planie, który opracowaliśmy w zeszłym roku” — powiedział Blume. „Dzięki decyzjom dotyczącym produkcji ogniw w Kanadzie i lokalizacji Scout w Południowej Karolinie przyspieszyliśmy realizację naszej północnoamerykańskiej strategii”.

Fabryka jest również częścią wielu nowych obiektów EV, które mają zostać uruchomione w nadchodzących latach. Oczekuje się, że globalna produkcja baterii wzrośnie z 95,3 gigawatogodzin (GWh) w 2020 r. do 410,5 GWh w 2024 r., według GlobalData, firmy zajmującej się danymi i analizami.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Czy Litten może być błyszczący w Pokémon Go?

21 marca 2023 roku Litten będzie w centrum uwagi Pokemon Go, a otrzymasz podwójny Stardust za złapanie Pokémona. I nie,...

NCSC uruchamia narzędzia do kontroli cybernetycznej dla MŚP

Wielkiej Brytanii Narodowe Centrum Cyberbezpieczeństwa (NCSC) uruchamia dziś dwie nowe usługi dla 5,5 miliona małych firm w kraju, z których jedna trzecia była...

Szefowa Marvel Studios VFX, Victoria Alonso, odpadła

Za Reporter z Hollywood, po 17 latach pracy w Marvel Studios – początkowo jako wiceprezes wykonawczy ds. efektów wizualnych i postprodukcji, zanim został...
Advertisment

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Bardzo chcielibyśmy usłyszeć od Ciebie! Podaj swoje dane, a pozostaniemy w kontakcie. To takie proste!