9 wskazówek Manor Lords, które warto znać, zanim zaczniesz


Panowie dworscy jest złożona, niespokojna i więcej niż trochę nieprzenikniona. Jest wiele rzeczy, które będą o tym znane, jeśli jesteś weteranem gier związanych z budowaniem miast, ale Panowie dworscy ma swoje własne cechy charakterystyczne, nawet jeśli chodzi o te. A to sprawia, że ​​porady i wskazówki są mniej ważne niż zwykłe porady i szybkie wyjaśnienia tych dziwactw, więc na nich skupimy się w tym przewodniku dla początkujących.

Poniżej przedstawiamy dziewięć rzeczy, które warto wiedzieć, zanim zaczniesz grać Panowie dworscy z poradami na temat budowy miasta, działania siły roboczej w grze, zasilania miasta i zarządzania zasobami. Jeśli szukasz bardziej szczegółowych wyjaśnień, mamy dla Ciebie osobne przewodniki rozwijasz swoje miastowzrasta Bogactwo regionalnei konfigurowanie Twoja pierwsza farma.


Spodziewaj się więcej konstrukcji niż walki

Podobnie jak deweloper powiedział na Steamie, Panowie dworscy to „budowniczy miast z bitwami”, a nie symulator wielkiej armii. Jest to przede wszystkim gra polegająca na zarządzaniu miastem i zasobami. W spokojnym otoczeniu może być nawet wręcz przytulnie.

Reklama

Ilustracja: Słowiańska magia/Koń w kapturze

Nie skupiaj się na walce – i, jeśli o to chodzi, nie spodziewaj się, że walka będzie w ogóle skupiać się na grze. Nawet z agresywnymi przeciwnikami – bandytami i innymi lordami – bitwy są dość rzadkie. Budowanie armii oznacza budowanie dużej infrastruktury – kopalń, dymarni, kowali, obozów drwali, stolarzy i nie tylko – zanim ktokolwiek w ogóle sięgnie po broń.

Panowie dworscy jest jednym z przedsiębiorstw zajmujących się budową miast intensywnie korzystających z infrastruktury. Załóżmy na przykład, że chcesz rozpocząć produkcję przędzy — nawet nie ubrań, tylko przędzy. Będziesz potrzebować co najmniej handlarza bydłem, farmy owiec i warsztatu tkackiego. Jednak każda część tego procesu wymaga przypisania rodziny do budynku (budynków), a rodziny potrzebują działek miejskich do zamieszkania. To już absolutne minimum cztery budynki i nie dotyczy to nawet zaopatrywania miasta w żywność i paliwo – co zwiększa liczbę budynków, które będziesz potrzebować, zanim pojedyncza owca będzie znacznie bliższa ośmiu lub 10.

Duże miasto Manor Lords

Zdjęcie: Słowiańska magia/Koń z kapturem przez wielokąt

Ten rodzaj współzależności i złożoności infrastruktury obowiązuje przez cały czas Panowie dworscy. Uzyskanie miasto płynne nucenie wymaga dużo planowania (oraz prób i błędów), aby upewnić się, że masz wszystko, czego potrzebujesz na miejscu.

Całe planowanie i infrastruktura zaczynają się od działek mieszczańskich


Działki mieszczańskie są podstawową jednostką Twojego miasta

Myśleć o działki mieszczańskie jako teren o mieszanym przeznaczeniu, na którym rodziny z Twojego miasta będą budować domy i warsztaty. W zależności od wielkości i kształtu działki mieszczańskiej może istnieć miejsce na dodatkową zabudowę (dodanie do działki domu dla drugiej rodziny) lub na jej dobudowę (na ogród lub warsztat).

Mała wioska Manor Lords z 5 działkami mieszczańskimi

Zdjęcie: Słowiańska magia/Koń z kapturem przez wielokąt

Rozszerzenia działek Burgage są dziwnym aspektem Panowie dworscy ponieważ łączą mieszkalnictwo i przemysł. Ale ta branża jest często niezbędna dla Twojego miasta. Na początku na działkach mieszczańskich można uprawiać warzywa i zbierać jaja od przydomowych kurczaków. Później ulepszone i rozbudowane działki miejskie, które zamienisz w warsztaty, pozwolą ci wyprodukować wszystko, od piwa po broń.

Nadal istnieją budynki jednorazowego użytku, które będziesz musiał zbudować – na przykład obozy drwali i tartaki, hodowle owiec i warsztaty tkackie, farmy jęczmienia i słodownie – ale ostatni etap łańcucha dostaw jest zwykle budowany na działce mieszczańskiej.

Wszystkie te niezależne budynki muszą być prowadzone przez rodzinę mieszkającą w Twoim mieście, ponieważ…


Rodziny są jednostkami pracy w Manor Lords

Nie masz żadnej kontroli nad poszczególnymi osobami w Panowie dworscy. Zamiast tego przypiszesz rodziny do budynków, a co za tym idzie, przydzielania ich do stanowisk pracy. Pomyśl o tym tak, jak o ewolucji nazwisk i imion w późnośredniowiecznej Europie Zachodniej — ludzie pracujący w piekarni przyjmowali nazwisko Baker, pasterze owiec przyjmowali nazwisko Shepherd itp.

Domyślnie (kiedy nie są przypisane), rodziny w Panowie dworscy robić w zasadzie wszystko, czego potrzebuje miasto. Zwykle jest to budowa – wszelkie budynki lub ulepszenia, które masz do wykonania – lub eskortowanie wołów w mieście w celu ciągnięcia drewna (zwykle na budowę). Wydaje się, że oni też (ale nie cytujcie mnie w tym miejscu – tych małych ludzików trudno śledzić) wtrącają się, przenosząc towary do spichlerza, magazynu i na rynek.

Manor Lords przydziela rodzinę do pracy przy menu małego kamiennego kościoła

Zdjęcie: Słowiańska magia/Koń z kapturem przez wielokąt

Po zbudowaniu budynku musisz nacisnąć przycisk plus, aby przypisać rodzinę do pracy w nim. To powoduje, że jedna z nieprzydzielonych rodzin jest oddana pracy w tym budynku. Nadal zajmują się ogrodem lub hodują zwierzęta na swoich działkach, a co ważniejsze, jeśli wstrzymasz lub usuniesz zadanie z budynku, wrócą do nieprzydzielonej puli.

Skoro mowa o pielęgnacji ogrodów…


Ogrody warzywne są ważniejsze niż gospodarstwa rolne

Farmy i pola uprawne to sprawy, którymi będziesz się zajmować Panowie dworscy w miarę jak Twoje miasto się rozwija. Ale zwłaszcza na początku nie są one tak ważne, jak można by się spodziewać. To dużo pracy za niewielką nagrodę. Co więcej, gospodarstwa rolne wymagają jeszcze większej infrastruktury.

Wieśniak Manor Lords pracujący w przydomowym ogródku warzywnym

Zdjęcie: Słowiańska magia/Koń z kapturem przez wielokąt

Zamiast tego lepiej po prostu zbudować przedłużenie ogrodu warzywnego na działce mieszczańskiej. Na przykład, jeśli dasz swoim pierwszym parom działek mieszczańskich ogromne podwórka, możesz zbudować dwa ogrody warzywne, które wyrosną na całą grę — mamy jedno miasto liczące ponad 200 mieszkańców, które nadal pozyskuje warzywa z tych dwóch pierwszych warzyw ogród botaniczny.

Budowa ogrodów i innych działek mieszczańskich kosztuje Regional Wealth. A bogactwo regionalne jest trochę mylące.


Działki mieszczańskie i bogactwo regionalne są ze sobą powiązane

Bogactwo regionalne to w zasadzie ilość gotówki, jaką mają rodziny w Twoim mieście. Bogactwo regionalne jest źródłem podatków miasta. To także narzędzie, którego Twoje miasto będzie używać do importowania towarów. Co mylące, nie ma to nic wspólnego z miastem rynek. Zamiast tego, jak sama nazwa wskazuje, chodzi o bogactwo, a nie tylko o pieniądze, a bogactwo pochodzi albo z eksportu nadwyżek towarów, albo po prostu z modernizacji działek miejskich.

Aktualizowanie Twojego działki mieszczańskie jest także sposobem na postęp w grze. Aktualizacja wiąże się jednak z nowymi wymaganiami, więc…


Zbyt szybki rozwój unieszczęśliwi mieszkańców wioski

Punkty rozwoju to nagroda, którą otrzymasz, gdy Twoje miasto osiągnie określone kamienie milowe — zbuduje pięć działek mieszczańskich, zmodernizuje dwie z tych pięciu do działek mieszczańskich poziomu 2 i tak dalej. Ulepszanie działek mieszczańskich daje dostęp do coraz lepszych rozszerzeń (takich jak przydomowe warsztaty — patrz wyżej), ale zwiększa też wymagania stawiane tym działkom. Na przykład będziesz potrzebować dostępu do dwóch rodzajów żywności, aby ulepszyć działkę z poziomu 1 do poziomu 2. Mamy cały przewodnik na ten temat ulepszanie swojego miasta który przeprowadzi Cię przez kilka pierwszych poziomów osady.

Kiedy jednak zaczniesz ulepszać działki miejskie, rodziny na tych działkach to zrobią oczekiwać od tego momentu dostępne będą dwa rodzaje żywności. A jeśli twoje miasto nie będzie w stanie tego zapewnić, zaczną być niezadowoleni, co obniży twoją akceptację i spowolni rozwój twojego miasta, a także sprawi, że twoje milicje stracą morale.

Targowisko Manor Lords

Zdjęcie: Słowiańska magia/Koń z kapturem przez wielokąt

Utrzymanie zaopatrzenia miasta polega w równym stopniu na gromadzeniu nadwyżek, jak i na dokładnym planowaniu miasta — mamy przewodnik, jak w jaki sposób rynki dystrybuują towary Tutaj.

Spróbuj ograniczyć się do budowania tylko tylu działek miejskich, ile potrzebujesz do następnego ulepszenia i punktu rozwoju, zamiast po prostu rozbudowywać swoje miasto, aby wprowadzać do niego coraz więcej rodzin. Czasami będzie to oznaczać przypisywanie i usuwanie przypisań rodzin w trakcie rok. Co jest możliwe, ponieważ…


Wszystko jest sezonowe

Rok później Panowie dworscy dzieli się na typowe cztery pory roku – wiosnę (od marca do maja), lato (od czerwca do sierpnia), jesień (od września do listopada) i zimę (od grudnia do lutego). Różne rzeczy dzieją się na świecie w zależności od pory roku — na przykład: zimą nie można zbierać jagód, rośliny rosną wiosną i latem a następnie są zbierane (i przesadzane) jesienią, a wasze hodowle owiec nie produkują wełny zimą (owce mogłyby zmarznąć). Zimowa temperatura oznacza również, że wszystkie działki i rodziny, które zamieszkują, zużywają dwa razy więcej paliwa, aby się ogrzać.

Miasto Manor Lords i krajobraz pokryte śniegiem

Zdjęcie: Słowiańska magia/Koń z kapturem przez wielokąt

Ten przypływ i odpływ zasobów pozwala uniknąć sytuacji, w której liczba rodzin jest mniejsza niż dostępnych przydziałów pracy. Możesz mieć rodzinę pracować na farmie jesienią, a wiosną, gdy plony rosną, zamień je w chatę zbieracza. Możesz też przenosić rodzinę tam i z powrotem między kopalnią gliny a piecem do produkcji gliny, który zamienia tę glinę w dachówki.

Masz także kilka sposobów zarządzania zasobami odnawialnymi, np.…


Chaty leśników stanowią miejsce obozów drwali

Obóz drwali Manor Lords i chata leśniczówki

W pobliżu obóz drwali z chatą leśniczą
Zdjęcie: Słowiańska magia/Koń z kapturem przez wielokąt

Wycinka drewna jest procesem dość destrukcyjnym i dość szybko zabraknie Ci łatwo dostępnych drzew. Możesz przenieść obóz drwali za darmo, ale nawet wtedy w końcu zabraknie ci drzew. Jeśli zbudujesz chata leśniczego (2 drewna), jednak przydzielona tam rodzina będzie sadzić drzewa. Wzrost tych drzew zajmuje trochę czasu – w końcu to drzewa – ale połączenie chaty leśniczego z obozem drwali może w rzeczywistości zapewnić stałe (choć powolne) i odnawialne dostawy drewna.

Jeśli zajdzie taka potrzeba, możesz nawet zmieniać pracę jednej rodziny w tę i z powrotem – poproś ją, aby przez kilka lat sadziła drzewa, a następnie przez następny rok je wycinała.


Utrzymujesz zdrowie swoich rodzin, ulepszając chaty zbieraczy

Manor Lords dodaje ogród ziołowy do chaty zbieracza

Zdjęcie: Słowiańska magia/Koń z kapturem przez wielokąt

Ostatnim ulepszeniem, które jest nieco trudniejsze do zauważenia, jest dodaj ogród ziołowy (25 bogactw regionalnych, 2 deski) na chatę zbieracza. W tle dzieje się mechanik, przez który Twoi mieszkańcy mogą zachorować — jedyne, co możesz o tym zobaczyć, to szybkie powiadomienie. Prawdopodobnie stanie się to bardziej oczywiste i widoczne w miarę kontynuacji wczesnego dostępu gry.

Chorzy wieśniacy są mniej wydajni w pracy, a sposobem na ich wyleczenie jest leczenie zioła. Te zioła pochodzą z ulepszenia ogrodu do chaty zbieracza. Gdy zostaną zebrane, są przechowywane w spichlerzu i rozprowadzane na rynku.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

iPad Air 2024 vs. iPad Pro 2024: porównanie specyfikacji

EdytorUkład Apple M2Układ Apple M2Układ Apple M4Układ Apple M4Układ Apple M1Układ Apple M2Układ Apple M2Typ ekranu11-calowy wyświetlacz Liquid Retina13-calowy wyświetlacz Liquid Retina11-calowy wyświetlacz...

Stany Zjednoczone wspierają gaz, podczas gdy świat przechodzi na energię odnawialną

Jak wynika z corocznego globalnego przeglądu energii elektrycznej przeprowadzanego przez zespół doradców ds. energetyki Ember, ilość energii elektrycznej i emisji gazów cieplarnianych z...

7 maja 2024 r. – Podsumowanie wydarzenia Apple „Let luźne”: nowe iPady!

Posłuchaj podsumowania najważniejszych artykułów dnia z 9 do 5Mac. Dostępny jest 9to5Mac Daily w iTunes i aplikacji Podcasty firmy Apple, Zszywacz, Dostroić,...
Advertisment