NVIDIA ogłasza G-SYNC ULMB 2: Ponad 1000 Hz efektywnej klarowności ruchu


W 2015 roku firma NVIDIA wprowadziła na rynek technologię Ultra Low Motion Blur (ULMB) — nowatorską technikę monitorów G-SYNC, która zapewnia dodatkową wyrazistość ruchu w konkurencyjnych grach. Dzisiaj wprowadzamy na rynek technologię G-SYNC Ultra Low Motion Blur 2 (ULMB 2), która zapewnia ponad 1000 Hz efektywnej klarowności ruchu, zapewniając najlepszą redukcję rozmycia ruchu dla konkurencyjnych graczy. W porównaniu z oryginałem, ULMB 2 zapewnia strobowanie podświetlenia z pełną częstotliwością odświeżania, prawie 2x wyższą jasność i praktycznie zerowy przesłuch. ULMB 2 jest już dostępny za darmo dla monitorów G-SYNC 1440p 360 Hz za pomocą aktualizatora oprogramowania układowego jednym kliknięciem!

Kiedy firma NVIDIA wprowadziła na rynek oryginalną technologię ULMB w 2015 r., czasy reakcji monitora (czas potrzebny na przejście piksela do kolorów) były stosunkowo wolne, co powodowało znaczne zjawy i rozmycie obrazu, co skutkowało słabą wyrazistością ruchu. Klarowność ruchu najlepiej opisać jako zdolność do wyraźnego widzenia i rozumienia poruszających się obiektów. Ostre krawędzie i nierozmyte szczegóły to cechy charakterystyczne dobrej wyrazistości ruchu. Aby poprawić klarowność ruchu, technologia ULMB umożliwiła zastosowanie techniki zwanej backlight strobing (więcej o tym za chwilę).

Aby osiągnąć strobowanie podświetlenia, ULMB wyłącza podświetlenie w 75% przypadków. Ten 25% cykl pracy na panelu o maksymalnej jasności 300 nitów oznaczał, że obrazy będą wyraźne, ale mniej jasne. W przypadku oryginalnego ULMB musielibyśmy czekać dłużej, aż piksele przejdą we właściwe miejsce przed włączeniem podświetlenia ze względu na wolniejsze czasy reakcji pikseli w 2015 r. Aby to zrekompensować, ULMB zmniejszyłoby częstotliwość odświeżania, aby dać pikselom więcej czasu przejść. Z powodu tych wad, rywalizujący gracze często decydowali się nie korzystać z tej funkcji, ponieważ bardziej pożądana była pełna częstotliwość odświeżania i jasny obraz.

Wprowadź G-SYNC Ultra Low Motion Blur 2 (ULMB 2)
ULMB 2 zapewnia pełną częstotliwość odświeżania podświetlenia stroboskopowego i znacznie jaśniejsze obrazy, a wszystko to przy zachowaniu nieskazitelnej jakości obrazu. Dzięki ulepszonemu czasowi reakcji panelu od naszych partnerów z AUO, ULMB 2 zapewnia rywalizującym graczom przejrzystość ruchu potrzebną do grania na najwyższych poziomach, utrzymując ich w grze, gdy momenty stają się chaotyczne.
Dzięki ULMB 2 gracze uzyskują efektywną klarowność ruchu na poziomie ponad 1000 Hz dzięki tym ulepszeniom, obliczonym jako częstotliwość odświeżania monitora pomnożona przez jeden w całym cyklu pracy [Effective Motion Clarity = Refresh rate * (1 / Duty Cycle)].

W przypadku monitora 360 Hz z ULMB 2 efektywna wyrazistość ruchu wynosi w rzeczywistości 1440 Hz. Oznacza to, że aby uzyskać ten sam poziom klarowności ruchu bez ULMB 2, gracze potrzebowaliby klasycznego panelu obsługującego 1440 Hz.
Aby pokazać to w działaniu, ustawiliśmy panel testowy w naszym laboratorium. Poniżej znajduje się przykład monitora 120 Hz ze stroboskopowym podświetleniem w porównaniu z monitorem 480 Hz bez stroboskopowego podświetlenia: Efektywna klarowność ruchu = 480 Hz = 120*(1/0,25).

Jak działa ULMB 2?
Najpierw wyjaśnijmy, jak działają panele LCD. Panele LCD składają się z dwóch głównych warstw:

  • Piksele ciekłokrystaliczne, które zmieniają się chemicznie, dopasowując kolor przeświecającego przez nie światła
  • Podświetlenie, które wytwarza światło prześwitujące przez piksele

Gdy na monitorze trzeba wyświetlić nową klatkę, do każdego piksela wysyłana jest nowa wartość koloru. W tym momencie piksel zacznie z czasem przechodzić w nowy kolor. Podczas tego procesu podświetlenie jest włączone przez cały czas, więc gracz widzi wizualnie całe przejście.

Reklama

Ponadto obraz jest „zatrzymywany” przed i po przejściu, co powoduje, że ludzki układ wzrokowy rozmywa oba obrazy. Połączenie „wstrzymania ruchu” i widocznego przejścia powoduje rozmycie ruchu oparte na wyświetlaczu (nie mylić z ustawieniem rozmycia ruchu w grze).

W przypadku ULMB 2 podświetlenie jest włączane tylko wtedy, gdy każdy piksel ma prawidłową wartość koloru. Chodzi o to, aby nie pokazywać przejść pikseli i pokazywać je tylko wtedy, gdy ich kolor jest dokładny.

Ale ta technika stwarza wyzwanie: podświetlenie generalnie oświetla wszystkie piksele w tym samym czasie, gdy piksele są zmieniane podczas przewijania. W dowolnym momencie część ekranu będzie miała podwójne obrazy (tzw. przesłuch).

Rozwiązaniem tego problemu jest to, co odróżnia ULMB 2 G-SYNC od innych technik stroboskopowych podświetlenia: dzięki G-SYNC jesteśmy w stanie kontrolować czas reakcji w zależności od tego, gdzie znajduje się skanowanie pionowe, tak że piksele na całym panelu są na właściwym poziomie i dokładnie we właściwym czasie, aby podświetlenie zaczęło migać. Nazywamy to „przesterowaniem zależnym od pionu”.

Dzięki Vertical Dependent Overdrive, ULMB 2 zapewnia doskonałą jakość obrazu nawet przy wysokich częstotliwościach odświeżania, gdzie optymalne okno dla strobowania podświetlenia jest małe.

ULMB 2 jest już dostępny
Aby monitory działały w standardzie ULMB 2, muszą spełniać następujące wymagania:

  • Zapewnij ponad 1000 Hz efektywnej klarowności ruchu
  • Napęd ULMB 2 przy pełnej częstotliwości odświeżania monitora
  • Dostarcz ponad 250 nitów jasności przy minimalnym przesłuchu lub podwójnych obrazach

Na rynku są już dostępne dwa monitory obsługujące standard ULMB 2, a kolejne dwa zostaną wprowadzone na rynek w najbliższej przyszłości:
Dostępny dzisiaj:

  • Acer Predator XB273U F — 27″ 1440p 360 Hz
  • ASUS ROG Swift 360Hz PG27AQN — 27″ 1440p 360 Hz

Dostępne wkrótce:

  • ASUS ROG Swift Pro PG248QP — 25″ 1080p 540 Hz
  • Monitor AOC AGON AG276QSG G-SYNC — 27″ 1440p 360 Hz

Po prostu przejdź do powyższych łączy, aby pobrać aktualizator oprogramowania układowego jednym kliknięciem, aby dodać G-SYNC ULMB 2 do odpowiedniego monitora. Zwróć szczególną uwagę na wskazówki zawarte w aktualizacji.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Kanguru przedstawia wewnętrzne, samoszyfrujące dyski SSD Defender oparte na sprzęcie

Kanguru ogłasza nową, wyjątkową linię sprzętowych, wewnętrznych dysków samoszyfrujących, zaprojektowanych, aby pomóc organizacjom zabezpieczyć i chronić ich dane. Pod marką Kanguru Defender,...

Aplikacja Apple Store oferuje teraz opcję „Kupuj ze specjalistą przez wideo”

W zeszłym roku Apple zaktualizowało swój sklep internetowy o nową funkcję o nazwie „Kupuj ze specjalistą przez wideo.” Jak sama nazwa wskazuje,...

Apple ma przewagę nad rozwojem swojej generatywnej sztucznej inteligencji

Po ogłoszeniu wyników Apple za drugi kwartał fiskalny 2024, dyrektor generalny Apple Tim Cook dołączył do dyrektora finansowego firmy Luca Maestri podczas rozmowy...
Advertisment