Nowe przepisy wymagają automatycznego hamowania awaryjnego przy prędkościach do 90 mil na godzinę


Departament Transportu Stanów Zjednoczonych sfinalizował nową federalną normę bezpieczeństwa pojazdów silnikowych wymagającą od wszystkich producentów pojazdów włączenia automatycznego hamowania awaryjnego do swoich lekkich pojazdów (w zasadzie wszystkich pojazdów osobowych, w tym SUV-ów i pickupów) do 2029 r. Nowe przepisy mają na celu zapobieżenie setkom zgonów i dziesiątki tysięcy urazów każdego roku. W Ministerstwie Transportu znajduje się także Departament Transportu proces finalizacji podobną zasadę stosuje się w przypadku pojazdów ciężkich o masie przekraczającej 10 000 funtów.

Około 90 procent lekkich pojazdów poruszających się obecnie po drogach jest standardowo wyposażonych w automatyczny system hamowania awaryjnego, w skrócie AEB. Nowa zasada wymaga jednak od producentów samochodów przyjęcia solidniejszej wersji technologii, która może zatrzymać pojazdy jadące z większą prędkością i wykryć niechronionych użytkowników dróg, takich jak rowerzyści i piesi, nawet w nocy.

Nowa zasada nakłada na producentów samochodów obowiązek przyjęcia solidniejszej wersji tej technologii

Według Departamentu Transportu wszystkie samochody mają obecnie obowiązek „zatrzymywać się i unikać kontaktu z poprzedzającym pojazdem do prędkości 100 km/h, a systemy muszą wykrywać pieszych zarówno w dzień, jak i w ciemności”. Ponadto systemy AEB muszą automatycznie uruchamiać hamulce „do 90 mil na godzinę, gdy zbliża się kolizja z poprzedzającym pojazdem, i do 45 mil na godzinę, gdy wykryje pieszego”.

Zgodnie z nowymi przepisami producenci samochodów będą musieli ulepszyć swoje obecne systemy AEB, które – jak wykazały badania – skutecznie zapobiegają zderzeniom tylnym przy małych prędkościach, ale są mniej skuteczne, gdy pojazdy poruszają się z dużymi, ale wciąż średnimi prędkościami. Amerykańskie Stowarzyszenie Samochodowe (AAA) od lat testuje systemy AEB i odkryło wiele typowych scenariuszy, w których technologia hamowania całkowicie nie wykonuje pracy zgodnie z reklamą.

Nowy standard pojawia się w obliczu skromnego spadku liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych, która gwałtownie wzrosła podczas pandemii. – poinformowała Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego że w 2023 r. w wypadkach zginęło 42 514 osób, co oznacza spadek o 3,6% w porównaniu z rokiem poprzednim. Był to trzeci rok z rzędu, w którym w wypadkach drogowych zginęło ponad 40 000 osób.

Reklama



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

AMD obiecuje ogłoszenia dotyczące produktów nowej generacji w swoim przemówieniu Computex

W poniedziałek AMD poinformowało, że podczas wystąpienia Computex Keynote 2024, które odbędzie się 3 czerwca, pojawi się mnóstwo zapowiedzi produktów nowej generacji. ...

To ograniczenie systemu tvOS powstrzymuje twórców gier od Apple TV

Kiedy w 2015 roku zaprezentowano pierwszy Apple TV z tvOS i App Store, Apple starał się go promować jako swego rodzaju konsolę do...

Volvo współpracuje z Aurorą, aby opracować autonomiczną półciężarówkę

Volvo zaprezentowało swoją pierwszą autonomiczną ciężarówkę gotową do produkcji tworząc z Aurorąfirmy zajmującej się technologią jazdy autonomicznej, założonej przez byłych dyrektorów Google, Ubera...
Advertisment