Najlepsze kampanie D&D – Polygon


Jedna z najbardziej wpływowych gier, jakie kiedykolwiek powstały, Lochy i smoki stworzył niezliczone ustawienia w wielu edycjach w ciągu ostatnich 45 lat. Jeśli jesteś mistrzem lochów lub chcesz nim zostać, wiedz, że tworzenie świata i bogatej fabuły od podstaw może być karą. Ale istnieje wiele nowych i pięknie ilustrowanych podręczników z Wizards of the Coast, które zawierają wszystkie potwory, mapy i narrację, których potrzebujesz, aby zacząć.

Od gotyckiego horroru Strahd von Zarovichod ukochanej Barovii do śmiercionośnych dżungli półwyspu Chultan, zakres D&D jest prawie niezmierzony, oferując coś dla każdego gracza. Ale od czasu premiery najnowszej edycji w 2014, jest strasznie wiele do przesiania. Nie przejdziesz od zera do Matt Mercer z dnia na dzień, ale te profesjonalnie zaprojektowane przygody to fantastyczny sposób na rozpoczęcie.

Oto najlepsze kampanie D&D z 5. edycji, w które możesz teraz zagrać, oba online i osobiście.

Duchy Saltmarsh

Reklama

Obraz: Greg Rutkowski/Czarodzieje Wybrzeża

W tej kampanii morze jest twoim największym wrogiem. Duchy Saltmarsh łączy popularne przygody z pierwszej edycji Dungeons & Dragons, z ulepszeniami obejmującymi zasady i mechanikę piątej edycji. Duchy Saltmarsh oferuje elastyczność w zależności od tego, jak długo chcesz grać w kampanię. Możesz przejść przez wszystkie siedem przygód plecami do siebie lub możesz przejść przez jedną przygodę, aby opowiedzieć pełną historię, jeśli wolisz podejście jednorazowe. Gdy tło jest na morzu, Duchy Saltmarsh zawiera siedem kampanii wypełnionych piratami, przerażającymi rybołowcami i krakenami, z którymi mierzą się w morskiej bitwie.

Jest prawdziwy zakres przygód do przeżycia. Gracze mogą odkrywać nawiedzony dom, szpiegować jaszczurek lub przejąć przeklętą wyspę dla gildii marynarzy. Biorąc pod uwagę nacisk na żeglugę, istnieją doskonałe zasady dotyczące walk morskich, statków i nietypowych spotkań na morzu. Jest również dość modułowy. Te przygody mogą być punktem wyjścia dla twoich własnych domowych kampanii lub pomóc w przygotowaniu sceny dla już ustalonej grupy, aby wyruszyć w nowym kierunku. Zarówno dla graczy, jak i DM, Duchy Saltmarsh łączy silną narrację z unikalnym ustawieniem walki, aby zapewnić niezapomniane wrażenia z odgrywania ról, niezależnie od poziomu umiejętności gracza.

Grobowiec Zagłady

Acererak stoi przed sferą zagłady.

Obraz: Ben Oliver/Czarodzieje Wybrzeża

Osadzony w zielonych dżunglach wyspy Chult, Grobowiec Zagłady to egzotyczny krajobraz dla tych, którzy chcą dodać do swojej kampanii eksplorację w stylu Indiany Jonesa. Jeśli chodzi o fabułę, będziesz szukać pochodzenia tajemniczej klątwy śmierci, która podobno pochodzi z ogromnej dżungli. Spotkasz ludzi węży, dinozaury zombie i podróżującego w czasie, skaczącego po wymiarach arcyliczwa Acereraka — legendarnego twórcę najbardziej śmiercionośnego lochu D&D, Grobowiec grozy.

Grobowiec Zagłady jest solidną i wszechstronną grą, ponieważ ma coś dla każdego, z dużą swobodą w miksowaniu rzeczy dla DM i graczy. Niezależnie od tego, czy chcesz zagrać w szaloną przygodę, czy też zanurzyć się w klimat przeklętej egzotycznej wyspy, jest to świetny wybór.

Waterdeep: Napad na smoka

Zakapturzona postać stoi przed mrocznym elfem w luksusowym fioletowym kapeluszu.  W tle pojawia się obserwator.

Obraz: Tyler Jacobson/Czarodzieje Wybrzeża

Podobny do scenerii Terry’ego Pratchetta z Ankh-Morpork, Waterdeep: Napad na smoka to fantastyczna kampania dla początkujących, mimo że jest krótszą ofertą w porównaniu z innymi. Nie jest to ani fantasy, ani horror, ale raczej miejska podróż ulicami słynnego miasta Waterdeep. Zainspirowane napadami filmowymi miasto Waterdeep jest pełne korupcji, więc na każdym kroku możesz spotkać mnóstwo frakcji i złoczyńców.

Waterdeep oferuje jaśniejszy ton, który kładzie nacisk na odgrywanie ról, a nie bezsensowne zabijanie. Stawka jest więc znacznie niższa, ponieważ nie ratujesz świata — cóż, przynajmniej nie na początku. Waterdeep to idealne miejsce dla graczy, którzy dopiero zaczynają, lub dla tych, którzy szukają czegoś beztroskiego po intensywnej kampanii.

Zaginione Kopalnie Phandelvera

W zrujnowanej twierdzy stoi impreza, za rogiem wyłania się ogromny zielony smok, by stawić im czoła.

Obraz: Jaime Jones/Czarodzieje Wybrzeża

Jeśli jesteś nowym graczem lub DM, Zaginiona Kopalnia Phandelvera to mini-kampania dostępna z piątą edycją Zestaw startowy. Zawiera wszystko, czego potrzebujesz, aby zanurzyć palce u stóp w Dungeons & Dragons, jednocześnie równoważąc odgrywanie ról z wciągającymi spotkaniami. Trzeba przyznać, że jest to bardzo ogólna przygoda, w której występują typowe gobliny i smoki oraz jedna zadziorna sowa. Ale wykonuje niezwykłą pracę, dając ci wyczucie świata.

W związku z tym są NPC, misje i mini-lochy z końcowym bossem, który dopełnia wszystko. Z perspektywy DM korzystanie z funkcji Zaginiona Kopalnia Phandelvera jako podstawa do znacznie dłuższej kampanii, ponieważ dobrze pasuje do większych ustawień. Ta kampania jest idealna dla tych, którzy chcą spróbować Dungeons & Dragons, ale nie chcą inwestować zbyt dużo, jeśli uznają to za nieodpowiednie.

Grzmot Króla Burzy

Olbrzymy, niczym dawni greccy bogowie, stoją we mgle jak błyskawice za nimi.

Obraz: Tyler Jacobson/Czarodzieje Wybrzeża

Dungeons & Dragons i high fantasy często idą w parze, a jeśli jest to coś, co chcesz zachować, to Grzmot Króla Burzy oferuje tytaniczną walkę w najbardziej mroźnych regionach Zapomnianych Krain. W ramach kampanii przerażające olbrzymy powstały, aby zniszczyć otaczającą ich cywilizację. W odpowiedzi na taki chaos, mała grupa zbiera się razem w poszukiwaniu magii runów — starożytnej broni, która wiele lat temu pozwoliła gigantom pokrzyżować plany smokom. Walczysz nie tylko z samymi olbrzymami, ale także z Slarkrethem, wielkim starożytnym czarodziejem krakenów, który stara się osłabić olbrzymów w ich własnym interesie.

Na domiar złego, Grzmot Króla Burzy oferuje niezwykle szczegółową książkę o kampanii, która zawiera mnóstwo wyników, w których graczom przedstawiane są różne sposoby ukończenia zadania. Dzięki takiemu podejściu kampania unika kolejkowania, ale pozostaje wystarczająco szczegółowa, aby była wystarczająco prosta, aby można ją było prowadzić jako DM, niezależnie od tego, czy są doświadczeni, czy nowi w serii. Grzmot Króla Burzy jest wysoko ceniony, jeśli chcesz uzyskać pełnoprawne doświadczenie fantasy z możliwością kształtowania sposobu, w jaki podchodzisz do kampanii.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Switch 2 zostanie ujawniony przed kwietniem 2025 roku, obiecuje Nintendo

Nintendo rzuciło graczom Switcha długo oczekiwaną kość, ogłaszając ją wyniki finansowe na koniec rokupotwierdzając, że następca konsoli zostanie zaprezentowany przed kwietniem 2025 r....

Według doniesień Apple opracowuje niestandardowe procesory do centrów danych z naciskiem na wnioskowanie AI

Według doniesień Apple pracuje nad stworzeniem własnych chipów zaprojektowanych specjalnie dla swoich centrów danych. Wiadomość ta pochodzi z niedawnego raportu „Wall Street...

Rzuć krytyczne spojrzenie na narzędzie sprawdzające IR35 HMRC

Dziękuję, że dołączyłeś! Uzyskaj dostęp do swojego Profesjonalny+ Treść poniżej. 7 maja 2024 r Rzuć krytyczne spojrzenie na narzędzie sprawdzające IR35 HMRC Udostępnij ten przedmiot w swojej...
Advertisment