Nintendo pracuje nad naprawieniem błędu w niedawno wydanej wersji Strach Metroid które mogą zatrzymać twój postęp, jeśli masz pecha, by go napotkać, firma ogłosiła. Według Strona wsparcia błąd powoduje wyświetlenie komunikatu o błędzie „Oprogramowanie zostało zamknięte, ponieważ wystąpił błąd”, zmuszając go do nieoczekiwanego zamknięcia. Nintendo twierdzi, że łatka zostanie wydana przed końcem miesiąca.
Jednak do czasu wydania tej łatki gracze będą musieli unikać wywoływania błędu, który najwyraźniej może wystąpić pod koniec gry, jeśli gracz „zniszczy drzwi, podczas gdy znacznik mapy dla tych konkretnych drzwi jest wyświetlany na mapie”. Na szczęście oznacza to, że odzyskiwanie po awarii, gdy się pojawi, jest dość proste. Oto, co Nintendo mówi, że powinieneś zrobić, jeśli gra się zawiesi:
„Zrestartuj grę i przed rozegraniem tej sekwencji usuń znacznik mapy z ikoną drzwi, aby zapobiec występowaniu tego błędu”.
Strach Metroid została wydana w zeszłym tygodniu 8 października i reprezentuje pierwszą całkowicie nową grę 2D Metroid od prawie dwóch dekad (nie licząc przeróbek takich jak Metroid: Samus powraca). Został on jednak szeroko pozytywnie przyjęty, chociaż Pograniczewłasny Andrew Webster zauważa, że kontrolki w grze mogą mieć trudności z nadążaniem za bardziej gorączkowymi sekwencjami akcji, których jest zbyt wiele.