Meta udostępnia system operacyjny dla urządzeń Meta Quest dla zewnętrznych producentów sprzętu, nadchodzi zestaw słuchawkowy do gier ASUS ROG



Dziś robimy kolejny krok w kierunku naszej wizji bardziej otwartej platformy obliczeniowej dla metaświata. Udostępniamy system operacyjny, na którym działają nasze urządzenia Meta Quest, zewnętrznym producentom sprzętu, dając konsumentom większy wybór i większy ekosystem, dla którego programiści mogą budować. Współpracujemy z wiodącymi światowymi firmami technologicznymi, aby ożywić ten nowy ekosystem i jeszcze bardziej ułatwić programistom tworzenie aplikacji i docieranie do odbiorców na platformie.

Przedstawiamy system operacyjny Meta Horizon
Ten nowy ekosystem sprzętowy będzie działał w systemie operacyjnym Meta Horizon OS, systemie operacyjnym rzeczywistości mieszanej, na którym działają nasze zestawy słuchawkowe Meta Quest. Wybraliśmy tę nazwę, aby odzwierciedlić naszą wizję platformy komputerowej zbudowanej wokół ludzi i połączeń oraz wspólnej tkanki społecznej, która to umożliwia. Meta Horizon OS łączy podstawowe technologie zapewniające dzisiejsze doświadczenia rzeczywistości mieszanej z pakietem funkcji, które stawiają obecność społecznościową w centrum platformy.

Meta Horizon OS jest wynikiem dziesięciu lat pracy firmy Meta nad zbudowaniem platformy obliczeniowej nowej generacji. Aby być pionierem w zakresie samodzielnych zestawów słuchawkowych, opracowaliśmy technologie takie jak śledzenie od wewnątrz, a dla bardziej naturalnych systemów interakcji i obecności społecznej opracowaliśmy śledzenie oczu, twarzy, dłoni i ciała. Na potrzeby rzeczywistości mieszanej opracowaliśmy pełen zestaw technologii umożliwiających łączenie świata cyfrowego i fizycznego, w tym przekazywanie w wysokiej rozdzielczości, zrozumienie sceny i kotwice przestrzenne. Ta długoterminowa inwestycja, która rozpoczęła się w ramach projektu Android Open Source w oparciu o urządzenia mobilne, zaowocowała systemem operacyjnym obsługującym w pełni rzeczywistość mieszaną, z którego korzystają miliony ludzi.

Programiści i twórcy mogą korzystać ze wszystkich tych technologii, korzystając z niestandardowych platform i narzędzi, które stworzyliśmy do tworzenia doświadczeń rzeczywistości mieszanej, a także mogą docierać do swoich społeczności i rozwijać swoje firmy dzięki platformom odkrywania treści i monetyzacji wbudowanym w system operacyjny. Należą do nich sklep Meta Quest Store, który zawiera najlepszą na świecie bibliotekę wciągających aplikacji i doświadczeń — zmieniamy jego nazwę na Meta Horizon Store.

Warstwa społecznościowa Horizon, na której obecnie działają urządzenia Meta Quest, obejmie cały nowy ekosystem. Umożliwia tożsamości ludzi, awatary i grupy znajomych poruszanie się wraz z nimi po wirtualnych przestrzeniach i pozwala programistom integrować bogate funkcje społecznościowe ze swoimi aplikacjami. A ponieważ ta warstwa społecznościowa ma łączyć wiele platform, ludzie mogą spędzać razem czas w wirtualnych światach, które istnieją w rzeczywistości mieszanej, na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych. Urządzenia Meta Horizon OS będą również korzystać z tej samej aplikacji mobilnej, z której korzystają obecnie właściciele Meta Quest — zmienimy jej nazwę na aplikację Meta Horizon.

Nowa generacja sprzętu
Rozwój rynku rzeczywistości mieszanej i rosnąca popularność zastosowań, takich jak gry, rozrywka, fitness, produktywność i obecność w mediach społecznościowych, stworzyły nowe możliwości dla specjalistycznego sprzętu. Jak zaobserwowaliśmy w branży komputerów osobistych i smartfonów, konsumentom najlepiej służy szeroki ekosystem sprzętowy, w skład którego wchodzą zarówno urządzenia komputerowe ogólnego przeznaczenia, jak i bardziej wyspecjalizowane produkty, wszystkie działające na wspólnej platformie.

Wiodące światowe firmy technologiczne już pracują nad nowymi urządzeniami zbudowanymi w oparciu o Meta Horizon OS:

Reklama
  • Republic of Gamers firmy ASUS wykorzysta swoją wiedzę i doświadczenie lidera w dziedzinie rozwiązań dla graczy, aby opracować zupełnie nowy, wydajny zestaw słuchawkowy do gier.
  • Lenovo wykorzysta swoje doświadczenie we współprojektowaniu Oculus Rift S, a także głęboką wiedzę z zakresu inżynierii wiodących urządzeń, takich jak seria laptopów ThinkPad, aby opracować urządzenia rzeczywistości mieszanej do produktywności, nauki i rozrywki.
  • W zeszłym roku Xbox i Meta połączyły siły, aby wprowadzić grę Xbox Cloud Gaming (Beta) do Meta Quest, umożliwiając ludziom granie w gry Xbox na dużym wirtualnym ekranie 2D w rzeczywistości mieszanej. Teraz ponownie współpracujemy nad stworzeniem limitowanej edycji Meta Quest, inspirowanej konsolą Xbox.

Wszystkie te urządzenia skorzystają na naszej długoterminowej współpracy z firmą Qualcomm Technologies, Inc., która produkuje procesory Snapdragon ściśle zintegrowane z naszym oprogramowaniem i stosami sprzętowymi. Najnowsza platforma Qualcomm Technologies Snapdragon XR2 Gen 2, wprowadzona na rynek wraz z Meta Quest 3, zapewniła przełomową wydajność, która przesunęła granice tego, co jest możliwe w rzeczywistości mieszanej. Firmy budujące sprzęt dla tego nowego ekosystemu mogą również wykorzystać zalety tych chipsetów i niestandardowych ulepszeń oprogramowania.

Bardziej otwarty ekosystem aplikacji
W miarę otwierania systemu Meta Horizon OS dla większej liczby producentów urządzeń, poszerzamy także możliwości, w jakie twórcy aplikacji mogą dotrzeć do swoich odbiorców. Rozpoczynamy proces usuwania barier pomiędzy Meta Horizon Store a App Lab, dzięki czemu każdy programista spełniający podstawowe wymagania techniczne i merytoryczne może dostarczać oprogramowanie na platformę. Tytuły App Lab będą wkrótce dostępne w dedykowanej sekcji Sklepu na wszystkich naszych urządzeniach, dzięki czemu będą łatwiej dostępne dla szerszego grona odbiorców. Niektóre z najpopularniejszych aplikacji dostępnych obecnie w sklepie, takie jak Gorilla Tag i Gym Class, powstały w App Lab. Cieszymy się, że możemy jeszcze bardziej ułatwić programistom szybkie dostarczanie ich tytułów na naszą platformę.

Opracowujemy także nową platformę aplikacji przestrzennych, która pomaga programistom mobilnym tworzyć doświadczenia w rzeczywistości mieszanej. Programiści będą mogli korzystać z narzędzi, które już znają, aby przenieść swoje aplikacje mobilne do Meta Horizon OS lub stworzyć zupełnie nowe aplikacje rzeczywistości mieszanej. Programiści mogą ubiegać się o dostęp tutaj.

Oprócz bardziej otwartego sklepu z aplikacjami, Meta Horizon OS będzie w dalszym ciągu zapewniał użytkownikom większy wybór sposobu dostępu do aplikacji. Ponieważ nie ograniczamy użytkowników do tytułów z naszego własnego sklepu z aplikacjami, istnieje wiele sposobów uzyskiwania dostępu do wspaniałej zawartości w systemie operacyjnym Meta Horizon, w tym do popularnych usług gier, takich jak Xbox Game Pass Ultimate, lub poprzez Steam Link lub nasz system Air Link do bezprzewodowego przesyłania strumieniowego Oprogramowanie komputerowe do zestawów słuchawkowych. Zachęcamy także sklep z aplikacjami 2D Google Play do korzystania z systemu operacyjnego Meta Horizon, gdzie może działać w tym samym modelu ekonomicznym, co na innych platformach.

Przyszłość rzeczywistości mieszanej
Zarówno konsumenci, jak i programiści odniosą największe korzyści z ekosystemu, w którym wielu producentów sprzętu tworzy rozwiązania na wspólnej platformie. Nasi partnerzy są podekscytowani rozpoczęciem tej podróży z nami.

„Zainspirowała nas niesamowita społeczność graczy, która utworzyła się wokół rzeczywistości wirtualnej i mieszanej, i wiemy, że najbardziej zapaleni gracze oczekują sprzętu o wysokiej wydajności. Dzięki systemowi Meta Horizon OS firmy ASUS i Republic of Gamers zbudują gamingowy zestaw słuchawkowy następne pokolenie.” – SY Hsu, współdyrektor generalny ASUS

„Rzeczywistość mieszana zmienia sposób, w jaki ludzie korzystają z komputerów, integrując cyfrowe doświadczenia i przestrzenie fizyczne, aby osiągnąć nowy poziom produktywności, nauki i zabawy. Bazując na naszym udanym partnerstwie z przeszłości, Lenovo łączy system Meta Horizon OS z naszym wiodącą pozycją i innowacjami w dziedzinie komputerów osobistych aby przyspieszyć przyjęcie nowych scenariuszy użytkownika w rzeczywistości mieszanej, takich jak ekrany wirtualne, zdalna obecność, korzystanie z treści i wciągające szkolenia”. – Yuanqing Yang, prezes i dyrektor generalny Lenovo

„Konwergencja przestrzeni fizycznej i cyfrowej przyspiesza i widzimy, że rzeczywistość wirtualna, rzeczywistość mieszana i rzeczywistość rozszerzona stają się kolejną platformą obliczeniową. Aby zapewnić taką przyszłość, te wysokowydajne urządzenia wymagają zupełnie nowej klasy procesorów Snapdragon. Nasza współpraca z Metą zaowocowało niezwykłymi doświadczeniami, które stały się punktem odniesienia w branży i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak ten nowy ekosystem nabiera kształtu”. – Cristiano Amon, prezes i dyrektor generalny Qualcomm Inc.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

MSI wypuszcza aktualizację oprogramowania układowego odtwarzaczy MPG 271QRX i MPG 321URX QD-OLED, zapewniającą kontrolę DSC

Firma MSI udostępniła dziś aktualizacje oprogramowania sprzętowego dla gamingowych monitorów MPG 271QRX QD-OLED i MPG 321URX QD-OLED. Aktualizacje mają na celu zapewnienie...

Eventide wiernie odtwarza kultowe brzmienie legendarnego Ultra-Harmonizera H3000 w formie wtyczki

Firma Eventide ogłosiła drugą generację powszechnie uznanych wtyczek H3000, zapewniających odtwarzanie 1:1 w formie cyfrowej legendarnego harmonizatora H3000. Jako jeden z najsłynniejszych...

NVIDIA wprowadzi na rynek flagową kartę GeForce RTX 5090 dopiero w 2024 r., resztę serii w 2025 r.

NVIDIA zadebiutowała obecną kartą RTX z serii 40 „Ada” w 2022 r., co oznacza, że ​​oczekuje się, że firma zadebiutuje w jakiejś formie...
Advertisment