Metropolitan Police Service (MPS) wybrał firmę Capgemini, zajmującą się doradztwem w zakresie cyfrowej transformacji, jako dostawcę strategicznych usług infrastrukturalnych, która będzie świadczyć bardziej sprawne usługi IT, aby pomóc siłom zrealizować wizję cyfrowej policji.
W ramach pięcioletniego kontraktu, o wartości do 600 mln GBP, zawartego między Capgemini a Urzędem Burmistrza Londynu ds. Policji i Przestępczości (MOPAC), firma pomoże MPS poprawić komfort użytkowania ponad 44 000 funkcjonariuszy i pracowników pierwszej linii, a także jego cyfrowe interakcje z obywatelami.
„Capgemini pomoże nam kontynuować kolejny etap naszej podróży w kierunku wizji cyfrowej policji w Met” – powiedział Angus McCallum, dyrektor ds. Cyfrowych i technologii w MPS. „Firma Capgemini została wybrana na naszego partnera infrastrukturalnego ze względu na duże możliwości wykazane w trakcie procesu przetargowego. Z niecierpliwością czekamy na bliską współpracę z Capgemini w zakresie świadczenia usług infrastruktury krytycznej w nadchodzących latach ”.
Umowa jest częścią programu MPS Pegasus, inicjatywy cyfrowej policji rozpoczęty w 2019 roku pozyskać nowych kluczowych dostawców IT dla siły roboczej, mając na celu zapewnienie lepszego stosunku jakości do ceny i lepszego doświadczenia użytkownika w celu zaspokojenia potrzeb organizacji do 2030 r.
W ramach programu Met połączy swoje sześć istniejących „wież” technologicznych w nowy „model dwóch wież” obejmujący usługi infrastrukturalne i usługi aplikacyjne.
Pierwsza wieża, która została obecnie zakontraktowana firmie Capgemini, obejmuje szereg usług infrastrukturalnych, w tym punkt obsługi, zarządzanie usługami, hosting i usługi centrum danych, operacje bezpieczeństwa, dane mobilne i głosowe oraz usługi dla użytkowników końcowych i cyberbezpieczeństwa.
Według MOPAC stronie internetowejchociaż druga wieża, usługi aplikacyjne, „jest na wcześniejszym etapie niż zakup infrastruktury”, zapewni wsparcie dla aplikacji w całej cyfrowej posiadłości MPS, w tym bezpieczeństwo i integrację, w celu „zapewnienia utrzymywanej posiadłości o wysokiej dostępności”.
W usługach infrastrukturalnych delikatnyMPS oświadczyło, że „będzie się starać o pozyskanie kontraktu typu„ uruchom i utrzymaj ”bez uprzednio planowanej transformacji wbudowanej w umowę, ale z możliwością wykorzystania dwóch wież w celu dostarczenia zmiany w ramach doskonałej dostawy”.
Dodał, że siły zbrojne „bardzo preferują wyznaczanie innego dostawcy dla każdej infrastruktury i wież aplikacji, aby zapewnić niezależność między tymi dwiema rolami, ponieważ dostawca infrastruktury będzie w pewnym stopniu zarządzał dostawcą aplikacji”.
Po ogłoszeniu Nive Bhagat, dyrektor generalny usług infrastruktury chmurowej w Capgemini, powiedział: „Cieszymy się, że zostaliśmy wybrani na strategicznego dostawcę usług infrastrukturalnych dla MPS, jednej z wiodących sił policyjnych na świecie i jednej z największych organizacji sektora publicznego w Wielka Brytania.
„Wykorzystamy nasze centrum automatyzacji i głęboką wiedzę w zakresie chmury hybrydowej, aby świadczyć światowej klasy usługi na rzecz MPS w celu wsparcia jego ostatecznej wizji bycia najbardziej zaufaną siłą policyjną na świecie”.
W lutym 2020 roku Police ICT Company i National Police Technology Council (NPTC) opublikowały Krajowa strategia cyfrowa policji na lata 2020-2030, który wskazał pięć najważniejszych priorytetów brytyjskiej policji w nadchodzącej dekadzie: zapewnienie bezproblemowego doświadczenia obywateli, zajmowanie się szkodami, umożliwienie funkcjonariuszom i personelowi, osadzenie całego podejścia systemu publicznego oraz wzmocnienie pozycji sektora prywatnego.
Ten dokument oparty na Wizja policyjna Strategia 2025, która w dużym stopniu skupiła się na poprawie udostępniania danych i integracji sił policyjnych z innymi agencjami sektora publicznego.
Pięć ambicji strategii na lata 2020-2030 opiera się na siedmiu czynnikach: danych, strategicznym dostosowaniu i projektowaniu, zmodernizowanej podstawowej technologii, połączonej technologii, ryzyku i bezpieczeństwie, talentach oraz transformacji zamówień.
Umożliwienia koncentrują się przede wszystkim na potrzebie opracowania wspólnych standardów, podejść i struktur w brytyjskich organizacjach policyjnych, a także na zapewnieniu lepszego stosunku jakości do ceny.