Mermaid Art Event MerMay chce przeprowadzić rewolucję w animacji


Jeśli kiedykolwiek zauważyłeś napływ grafiki o tematyce syreny opublikowanej online w maju, jest ku temu dobry powód: MerMay, wyzwanie, które zachęca artystów do rysowania innej syreny każdego dnia miesiąca, z 31 wskazówkami, które pomogą im pokierować wzdłuż. Wyzwanie artystyczne trwa oficjalnie od 2017 roku, chociaż artysta, który za nim stoi, nie miał pojęcia, że ​​stanie się tak duży. Weteran animacji Disneya Tom Bancroft, nadzorujący animator MulanMalutki czerwony smok Mushu, właśnie postanowił pewnego dnia narysować kilka syren.

„To był przypadek” – mówi Polygon. W 2016 roku on narysował obrazek kilka syren kręcących się na skałach w oceanie i rozmawiających przez swoje „muszelkowe telefony”. („Rozumiesz?”, Dodaje.)

„Pokazują sobie nawzajem w podobny sposób [makes phone-displaying gesture], po prostu będąc nastolatkami ”, wyjaśnia. „Mam cztery dziewczyny. Więc znałam ten świat naprawdę dobrze. Pomyślałem, że bardzo chciałbym zobaczyć dzisiejsze syreny w nowoczesnym stylu ”.

Rysunek stał się wirusowy na Facebooku, a Bancroft postanowił zrobić miesiąc rysunków o tematyce syreny. Ostatecznie przekształciło się to w formalną listę zgłoszeń i konkurs, który przekształcił się w sponsorowanie przez firmę Wacom.

„Zaangażowaliśmy setki tysięcy ludzi [that first year]. Ale od tego czasu dochodzimy do milionów ”- mówi Bancroft. „To stało się światowym wydarzeniem rysunkowym. Naprawdę tego chciałem. Chciałem, żeby to było dla artystów zachętą do pracy nad swoimi rysunkami ”.

W 2021 roku MerMay będzie większy niż kiedykolwiek, z rozszerzeniem oficjalna wersja w języku chińskim wydarzenia odbywającego się jednocześnie. Po raz pierwszy w tym roku został również rozszerzony na TikTok, z komponentem animacji do konkursu. Artyści i animatorzy na całym świecie postępują zgodnie z tą samą listą podpowiedzi generowanych przez Bancroft. W każdy wtorek przeprowadza wywiady z artystami, a w środy prowadzi rysunki na żywo, postępując zgodnie z jedną z podpowiedzi. Jego rola w MerMay znacznie się rozwinęła.

Reklama

„Po pierwsze, byłem tylko jednym z wielu tysięcy ludzi rysujących syreny. To było trochę łatwiejsze ”- mówi. „Ogólnie rzecz biorąc, sam się uruchamia. Mogłem wydawać podpowiedzi, a ludzie decydowali, czy chcą z nich korzystać, czy nie. I po prostu zaczynają rysować. Wspaniałe jest to, że jest tak wielu ludzi, którzy co roku wracają, żeby to zrobić. Inspirują innych, a ta reakcja łańcuchowa ma już miejsce w ciągu ostatnich, powiedzmy, trzech do czterech lat. Po prostu rośnie i rośnie samodzielnie ”.

Chociaż ma pewne obowiązki związane z MerMay – szczególnie w swoim studio Pencyluj oficjalnie sponsorując go w tym roku – samowystarczalny charakter wirusowego konkursu plastycznego daje mu swobodę skupienia się na swojej głównej pasji. Bancroft działa w branży animacji od ponad 30 lat i wie lepiej niż ktokolwiek inny, że nadszedł czas na zmianę. Uważa, że ​​początkujący animatorzy nie powinni być przywiązani do jednej korporacyjnej ścieżki – nawet jeśli taka była branża, kiedy pracował dla Disneya i tak było od bardzo dawna.

„Młodzi twórcy wpadają na tę filozofię, że jeśli chcą pracować w branży animacji, to naprawdę jest tylko jedna dobra ścieżka” – mówi. “Znaczenie Jadę do LA, idę do pracy w Pixar, Disney, lub którejkolwiek z dużych korporacji. I wszystko im sprzedam. ”

Dzięki swojemu studiu Bancroft chce być realną alternatywą dla dużych studiów, takich jak Disney czy DreamWorks, gdzie twórcy mogą realizować swoje wymarzone projekty. Jeśli pomysły są dobre, Pencilish pomoże je sfinansować – a twórcy będą częściowymi właścicielami ich dzieł. Nie tylko animatorzy będą mieli własność. Pencillish działa na platformie finansowania społecznościowego, gdzie inwestujący staną się udziałowcami firmy. „To jak Kickstarter” – wyjaśnia Bancroft. Mówi, że zmęczył go patrzenie, jak postacie, które stworzył, stają się pluszami, nadrukami i innymi rodzajami towarów, z których nie widzi żadnych zysków. Chce naprawić system, w którym animatorzy często rezygnują ze swoich dzieł i otrzymują „grosze za dolara” za to, co robią.

„Zarobią miliard dolarów, nie zobaczysz ani grosza” – mówi. „I tak naprawdę jest w Hollywood”.

Zdjęcie: Disney

Disney to studio kreatywne, ale to przede wszystkim korporacja warta wiele miliardów dolarów – i zawsze będzie starała się maksymalizować zyski w stosunku do wspierania twórców, którzy napędzają te zyski. Bancroft nie jest jedynym pracownikiem Disneya, który widział, jak jego kreacje zarabiają na firmie mnóstwo pieniędzy, którymi nie dzieli. Na przykład niewielu oryginalnych animatorów, jeśli w ogóle, scenarzystów, a inni twórcy filmów animowanych Disneya zawsze czerpią zyski z wartych miliardy dolarów przeróbek na żywo, które zmieniają przeznaczenie ich bohaterów.

Ale dzięki Pencillish Bancroft ma nadzieję, że wykorzysta studio do wspierania animatorów, zamiast na odwrót. Wskazuje na irlandzki Cartoon Saloon, znany z Wolfwalkers i Sekret Kells.

„To małe niezależne studio, które robi to dobrze” – mówi. „Robią animację 2D, co uwielbiam. Uwielbiam ich twórczość. To wysokiej jakości, naprawdę interesujące, różnego rodzaju historie, do których Disney i inne miejsca tak naprawdę nie wykorzystują ”.

Jako ktoś, kto jest w branży od dziesięcioleci, Bancroft przyznaje, że nigdy nie myślał, że CG całkowicie przejmie kontrolę. Wspomina, że ​​oglądał pierwszą sekwencję filmu Pixara z 1995 roku Toy Story z innymi animatorami. Czuł, że pierwsza scena, skupiona na zielonych żołnierzach i innych pomniejszych postaciach z zabawek, była „czarująca”, ale postacie ludzkie były zbyt sztywne i nieprzekonujące. Dopiero krótki film Pixara z 1997 roku Gra Geri że ludzkie postacie rzeczywiście zaczęły wyglądać dobrze – ale nawet wtedy Bancroft nie mógł sobie wyobrazić świata, w którym CG całkowicie przejąłby kontrolę.

„Wszyscy myśleliśmy, Nie, nie, animacja 2D to podstawowa działalność Disneya. Jest już od 80 lat. Myszka Miki jest 2D. Po prostu nie zobaczysz przełącznika. Będą współistnieć. CG to bardzo opłacalna rzecz, ale oczywiście 2D będzie nadal się sprzedawać i będą po prostu działać równolegle,” on mówi. „To, czego nie widzieliśmy, to to, że jeden zamykałby drugi, ponieważ nie miało to sensu. Na przykład, dlaczego miałbyś zamknąć tę rzecz, która nadal działa dobrze? ” Dodaje: „Lubię myśleć, że od tamtej pory tego żałują”.

stary człowiek gra w szachy

Zdjęcie: Pixar

Tak jak CG szybko przejął animację, Bancroft wierzy, że streaming wkrótce wyprzedzi kina, a wielkie korporacje przestawią się na pozyskiwanie treści, zamiast je tworzyć. Mówi, że to idealny moment dla Pencillish, ponieważ świat potrzebuje treści, a sklepy takie jak Netflix są gotowe do przejęcia projektów od mniejszych, niezależnych studiów.

„Nie sądzę, żebyśmy zobaczyli najlepszą pracę Disneya i Pixara, chyba że ją kupią” – wyjaśnia. „Będą nadal robić dobre filmy wewnętrznie, ale mam przeczucie, że zobaczymy, jak to zwolni i stanie się mniejszą częścią ich biznesu. Ich biznes będzie polegał na pozyskiwaniu innych treści, które powstają gdzie indziej ”.

Bancroft twierdzi, że pandemia COVID-19 przyspieszyła tę zmianę: kina zostały zamknięte, ale Netflix pozostał dostępny i dostępny dla świata, który wymagał rozrywki. W tych pierwszych dniach blokady w 2020 roku, kiedy niespokojni ludzie potrzebowali ujścia, zwrócili się ku rozrywce, sztuce i internetowi.

„Potrzebowaliśmy przyjemności” – mówi Bancroft. „MerMay pojawił się we właściwym czasie. Nadal uważam, że to właściwy czas. To był powiew świeżego powietrza ”.





Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Przewodnik po Dniu Społeczności Pokémon Go Bounsweet

PokemonGo organizuje wydarzenie z okazji Dnia Społeczności Bounsweet Niedziela, 19 maja, od 14:00 do 17:00 czasu lokalnego. Zgodnie z oczekiwaniami w...

Porzucenie iFixit ujawnia dużą zmianę w możliwości naprawy iPada Pro M4

Zrzut ekranu Dzięki do rozbiórek I badania trwałości (zginania)., dowiadujemy się wiele o konstrukcji nowego, ultracienkiego iPada Pro. Teraz ludzie z iFixit to...

Pierwszy załogowy start Blue Origin od 2022 r.: gdzie oglądać

Minęło ponad półtora roku, odkąd rakieta New Shepard firmy Blue Origin uległa awarii w trakcie lotu, i ponad dwa lata od ostatniego lotu...
Advertisment