Mercedes G-Wagen, najwyższy symbol statusu terenowego, przechodzi na napęd elektryczny


Dla tych, którzy wolą szlifować żwir i głazy w otoczeniu luksusowej skóry napa – i nie wyobrażają sobie emitowania przy tym choćby jednej cząsteczki dwutlenku węgla – w pełni elektryczny Mercedes G-Wagen jest dla Ciebie.

Bardzo drogi, pudełkowaty symbol statusu jest teraz jeszcze bardziej symbolem statusu dzięki akumulatorowi o pojemności 116 kWh i całkowicie elektrycznemu układowi napędowemu, w komplecie z czterema indywidualnie sterowanymi silnikami o maksymalnej całkowitej mocy 432 kW – lub odpowiedniku około 580 koni mechanicznych – i maksymalny moment obrotowy 1164 Nm.

„Niedawno żartowałem, że to jak torba Birkin Mercedesa” – powiedział dyrektor generalny Mercedes-Benz Ola Källenius Dekoder podcast w 2022 roku. „Każdy tego chce, a czas oczekiwania jest naprawdę długi. Może to być nawet najbardziej pożądany samochód w naszym portfolio.”

Ale z wielką mocą wiążą się wielkie wydatki. Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ (niezgrabna nazwa egzotycznego EV, ale pozwolę) będzie początek za 142 621,50 euro (152 184,27 dolarów), podczas gdy wersja pierwsza kosztuje 192 524,15 euro (205 432,89 dolarów). To premia w stosunku do modele gazowe, które zazwyczaj zaczynają się od około 143 000 dolarów. W momencie premiery wersja Edition One będzie dostępna wyłącznie na rynku amerykańskim i trafi do dealerów w drugiej połowie 2024 roku.

G 580, lub jeśli wolisz EQG, zostanie zbudowany w oparciu o koncepcję ramy drabinkowej, która według producenta samochodu ma fundamentalne znaczenie dla jego jazdy terenowej. Podobnie jak jej odpowiedniki napędzane gazem, rama drabiny zawiera niezależne zawieszenie przednie z podwójnymi wahaczami, a także nowo opracowaną sztywną oś tylną zapewniającą obniżony środek ciężkości. Akumulator umożliwi EQG pokonanie szacunkowego 473 km (293 mil) według standardu WLTP, który prawdopodobnie zostanie jeszcze niższy, jeśli weźmie się pod uwagę mniej optymistyczną ocenę EPA.

Elektryczny G-Wagen będzie wyposażony w całą karawanę sprytnych sztuczek cyrkowych, w tym obrót czołgu (który Mercedes nazwał swoim G-Turn) w celu uzyskania ostrzejszych obrotów wokół osi. G-Turn sprawdzi się na luźnych, nieutwardzonych drogach i szlakach i tylko przy niskich prędkościach. Inteligentna funkcja pełzania w terenie z trzema prędkościami utrzyma optymalną prędkość elektrycznego SUV-a podczas jazdy po nierównych nawierzchniach. Mercedes chwali się, że EQG pozostanie stabilny na wzniesieniach o nachyleniu do 35 stopni i ma maksymalną głębokość brodzenia wynoszącą 850 milimetrów (33 cali).

Reklama

Oczywiście cała ta jazda terenowa wymaga dodatkowej ochrony akumulatora, który jest przechowywany w podłodze pojazdu ze względu na nisko położony środek ciężkości. Każde ziarenko żwiru stanowi potencjalne zagrożenie, gdy jeździsz z dwuwarstwowym akumulatorem litowo-jonowym z 216 ogniwami zainstalowanymi w 12 modułach ogniwowych pomiędzy trzema poziomami chłodzenia pod stopami.

Osłona podwozia, charakterystyczna dla elektrycznej Klasy G, jest wykonana z „inteligentnej mieszanki materiałów”, zawierającej węgiel, co „zwiększa sztywność w porównaniu z alternatywami wykonanymi ze stali lub aluminium” – twierdzi firma. Zapewnia również długotrwałą ochronę przed korozją i zmniejsza wagę. Płyta ma grubość 26 milimetrów, waży 57,6 kilograma i jest przymocowana do ramy drabiny za pomocą ponad 50 stalowych śrub.

I w tym, co staje się coraz bardziej normalną rzeczą wprowadzając nowe pojazdy elektryczne, Mercedes zdecydował się nadać swojemu elektrycznemu G-Wagenowi fałszywy dźwięk silnika, oznaczony tutaj jako G-Roar. Zainspirowany „emocjonalnymi dźwiękami silnika V8” w gamie benzynowej, G-Roar wykorzysta zewnętrzne głośniki do emitowania dźwięku symulującego „głęboki bas i dźwięczne tony” popijającego paliwo rodzeństwa. Dźwięki mogą się zmieniać podczas przełączania między trybami jazdy: Komfort generuje bardziej powściągliwy sztuczny dźwięk silnika, podczas gdy Sport uderza Cię prosto w uczucia (Mercedes określa to również jako „emocjonalne”).

Nawet przy nacisku na jazdę terenową ponad osiągi, G 580 z technologią EQ (nie, nadal niezdarnie, wracając do EQG) nie garbi się na chodniku. Elektryczny SUV może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a prędkość maksymalna będzie elektronicznie ograniczona do 180 km/h (112 mil/h).

Wygląd zewnętrzny jest prawie identyczny z modelem G-Wagena napędzanego gazem z bieżącego roku. Dostajesz podświetlane akcenty na osłonie chłodnicy, które można również zastąpić opcjonalnym przyciemnianym panelem przednim. Maska jest lekko podniesiona, a nadkola tylnych kół wyposażone są w kurtyny powietrzne zapewniające lepszą aerodynamikę. Pojawiło się także nowe pokrycie słupków A i spoiler na dachu. W przeciwnym razie trudno byłoby wybrać pojazd elektryczny w gamie obejmującej wyłącznie Klasę G.

Designerskie pudełko montowane z tyłu wygląda idealnie na koło zapasowe, ale otwórz je i — niespodzianka! — to kable do ładowania i inne opcjonalne gadżety, takie jak łańcuchy śniegowe. Oczywiście, jeśli chcesz być tradycjonalistą, możesz absolutnie schować tam koło zapasowe. Żadnego wyroku.

Wewnątrz elektryczny G-Wagen trzyma się tego, co działa, utrzymując poręcz pasażera i otaczając wszystko włóknem węglowym. Jest mnóstwo fizycznych przycisków, a otwory wentylacyjne są przyjemnie dotykowe i okrągłe. Pedały są pokryte wypukłymi nitami, bo wiadomo, terenowe. Cyfrowy wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala współpracuje z dobrze przyjętym systemem informacyjno-rozrywkowym MBUX Mercedesa, ale obsługuje także Apple CarPlay i Android Auto.

Pasażerowie tylnych siedzeń mogą korzystać z różnorodnych multimediów na swoich osobistych ekranach dotykowych o przekątnej 11,6 cala, zamontowanych w oparciach przednich siedzeń. Treści można przenosić z wyświetlacza tylnego na przedni, ale oglądanie wideo i przeglądanie Internetu są zarezerwowane tylko dla trybu zaparkowanego.

Elektryczny G-Wagen pojawił się po raz pierwszy w r koncepcja pojawiła się już w 2021 roku a następnie ponownie w 2022 r., pomimo braku jasności firmy co do planów produkcyjnych. (Aby to zrekompensować, Mercedes wypuścił absurdalnie zaawansowany film promocyjny, którego akcja rozgrywa się w kosmicznej operze z lat 70. z kosmitami.)

Ale od tego czasu pojawiło się wiele elektrycznych pojazdów terenowych, w tym Ford F-150 Lightning, Chevy Silverado EV, Hummer EV oraz Rivian R1T i R1S. To, czy którykolwiek z tych pojazdów rzeczywiście spędza choć jedną sekundę na prawdziwych zajęciach terenowych – w przeciwieństwie do zbierania nawozu do trawy w The Home Depot – jest całkowicie przedmiotem dyskusji. Elektryczny G-Wagen prawdopodobnie nie będzie inny, ponieważ pudełkowaty SUV zawsze był częściej widywany na podjazdach najbogatszych niż na szlakach w Moabie.

Mimo to EQG jest znakiem, że chociaż tak jest wycofał część swoich wcześniejszych przewidywań Jeśli chodzi o elektryfikację, Mercedes nadal rozumie, że nawet symbole statusu superluksusu będą musiały przejść na napęd elektryczny.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Security Bite: oto, jakie złośliwe oprogramowanie może wykryć i usunąć Twój Mac

Zastanawiałeś się kiedyś co złośliwe oprogramowanie macOS może wykryć i usunąć bez pomocy oprogramowania innych firm? Apple stale dodaje nowe reguły wykrywania...

Jack Dorsey twierdzi, że nie jest już członkiem zarządu Bluesky

Założyciel Twittera, Jack Dorsey, najwyraźniej nie jest już członkiem zarządu Bluesky, zdecentralizowanej platformy mediów społecznościowych, którą pomógł założyć. Wczoraj użytkownik X zapytał...

O której godzinie nastąpi premiera Upheaval sezonu 21 Apex Legends?

Legendy Apexa Sezon 21, Przewrót, jest gotowy dorównać swojemu imiennikowi. Jak zawsze, nowy sezon przynosi nową przepustkę bojową wraz...
Advertisment