Lloyds Bank wzywa firmy technologiczne do kontrolowania „dzikiego zachodu” mediów społecznościowych


Lloyds Banking Group wzywa gigantów technologicznych do podzielenia się odpowiedzialnością za oszustwa internetowe, a badania banku wykazały, że ponad dwie trzecie wszystkich oszustw zakupowych jest zgłaszanych przez klientów na platformach Meta.

Bank powiedział oszustwa zakupowegdzie ofiary są nakłaniane do wysyłania pieniędzy za towary i usługi, które nie istnieją, kosztowały brytyjskich konsumentów w tym roku 27 milionów funtów.

Według badań Lloyds Bank, 68% oszustw zakupowych – stanowiących 40% wszystkich strat – rozpoczęło się na Facebooku i Instagramie.

„Oszustwa na ubrania, buty sportowe, konsole do gier i telefony komórkowe są powszechne, a średnia strata dla ofiar na oszustwo wynosi około 570 funtów”, według Lloyds. Powiedział, że dane pokazują, że użytkownik pada ofiarą oszustwa na tych platformach co siedem minut.

Banki wydają ogromne kwoty z budżetu IT na bezpieczeństwo, ale oszustwa, takie jak oszustwa zakupowe, omijają systemy, ponieważ ofiary dokonują płatności.

„Banki przodują w walce z epidemią oszustw, ale nie mogą z nią walczyć same. Najwyższy czas, aby firmy technologiczne zintensyfikowały odpowiedzialność za ochronę swoich klientów. Oznacza to powstrzymywanie oszustw u źródła i przyczynianie się do zwrotu pieniędzy, gdy ich platformy są wykorzystywane do oszukiwania niewinnych ofiar” – powiedziała Liz Ziegler, dyrektor ds. zapobiegania oszustwom w Lloyds Banking Group.

Reklama

Dodała: „Media społecznościowe stały się w ostatnich latach dzikim zachodnim miejscem zakupów online, z bardzo niewielką liczbą kontroli sprawdzających, kto co sprzedaje. To sprawia, że ​​konsumenci są coraz bardziej narażeni na bezlitosnych oszustów, z setkami nowych ofiar każdego dnia i dziesiątkami milionów funtów płynących każdego roku do zorganizowanych gangów przestępczych”.

Lloyds Bank powiedział: „…w rzeczywistości prawie 80% oszustw zaczyna się w sektorze technologicznym. Zanim ofiara dojdzie do momentu dokonania płatności za pośrednictwem swojego konta bankowego, bardzo trudno jest wykryć pośród miliardów autentycznych transakcji, które mają miejsce każdego roku”.

Ziegler nie jest pierwszym, który wzywa gigantów technologicznych do zrobienia więcej, aby zapobiegać oszustwom tego typu. W 2021 roku Anne Boden, założycielka cyfrowego pretendenta Starling Bank, wezwał do współpracy między różnymi sektorami aby ukrócić autoryzowane oszustwa związane z płatnościami push (APP).

W post na blogu w tamtym czasie Boden powiedział, że inne sektory muszą ponosić pewną odpowiedzialność za oszustwa APP, w szczególności platformy mediów społecznościowych. „Banki inwestują miliardy funtów w walkę z przestępczością gospodarczą, ale sami nie możemy jej powstrzymać” – napisała.

“Bardzo często, [social media] konta są używane do reklamowania „muły pieniężnew celu prania brudnych pieniędzy, sprzedaży skradzionej tożsamości i danych kart kredytowych, phishingu, fałszywych oszustw inwestycyjnych i oszustw związanych z podszywaniem się pod inne osoby”.

Boden powiedział, że banki „wydają się być ubezpieczycielami wszelkiego rodzaju oszustw, które tak naprawdę wcale nie są oszustwami finansowymi”.

Lloyds Banking Group powiedział, że zainwestował setki milionów funtów w zaawansowane systemy bezpieczeństwa w celu ochrony swoich klientów, a także zatrudnia tysiące pracowników zajmujących się zwalczaniem oszustw. Powiedział, że chociaż zwraca już większość ofiar oszustw, nie rozwiązuje to w pełni „emocjonalnej traumy bycia ofiarą oszustwa ani nie zatrzymuje przepływu pieniędzy do przestępczości zorganizowanej”.

„Poleganie wyłącznie na sektorze bankowym w wykrywaniu oszustw i zapewnianiu zwrotów oznacza, że ​​platformy, na których rozpoczyna się zdecydowana większość oszustw, nie mają motywacji, aby je powstrzymać. [We are] wzywając firmy technologiczne i telekomunikacyjne, aby robiły więcej, aby powstrzymać oszustwa u źródła i odgrywać rolę w zwracaniu ofiar oszustwom pochodzącym z ich platform” – dodał bank.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Były przedstawiciel federacji twierdzi, że Urząd Pocztowy „okłamywał” kierowników poczty, gdy był zmuszony się z nimi spotkać

Były zastępca naczelnika poczty zmusił wyższą kadrę kierowniczą Poczty do spotkania się z nim w celu omówienia jego niewyjaśnionych braków, ale potem „okłamali”...

Zarobki Alphabet pokazują chęć zwiększenia wykorzystania Google Cloud i sztucznej inteligencji

Alphabet, matka Google, odnotowała 15% wzrost przychodów w pierwszym kwartale do 80,5 miliarda dolarów. Chociaż reklama nadal zarabia najwięcej, działalność firmy w...

Doskonała stabilność dzięki BIOSowi GIGABYTE BETA z technologią Intel Baseline na płytach głównych Z790/B760

GIGABYTE TECHNOLOGY Co. Ltd, wiodący producent płyt głównych, kart graficznych i rozwiązań sprzętowych, wypuścił najnowszą wersję beta BIOS-u z funkcją Intel Baseline dla...
Advertisment