Kierowcy Ubera uderzają w kwestie płacowe i algorytmiczną przejrzystość


Brytyjscy kierowcy zatrudnieni przez aplikację Uber organizujący dziś (22 czerwca) 24-godzinny strajk ogólnokrajowy w związku z różnymi toczącymi się sporami dotyczącymi wynagrodzeń, nieprzestrzegania przez firmę orzeczenia Sądu Najwyższego i braku przejrzystości algorytmicznej.

Członkowie App Drivers and Couriers Union (ADCU), którzy zorganizowali strajk, również zorganizowali demonstrację protestacyjną przed biurem Ubera Aldgate Tower w Londynie, w której wzięło udział około 400 kierowców, i proszą społeczeństwo o nieprzekraczanie cyfrowej linii pikiet korzystając z aplikacji Uber w okresie strajku.

Stwierdzono, że kierowcy „stają w obliczu bezprecedensowego kryzysu kosztów utrzymania” z powodu rosnącego inflacja paliwa (44%), koszty pojazdów (28%) i inflacja gospodarstw domowych (7,8%), podczas gdy dyrektor generalna Uber Dara Khosrowshahi „zarobi w tym roku 45 milionów funtów przy ekwiwalentnej stawce godzinowej wynoszącej 21 000 funtów”.

Aby rozstrzygnąć spór pracowniczy, ADCU domaga się, aby Uber zastosował się do orzeczenia Sądu Najwyższego, płacąc kierowcom pensję minimalną i dodatek urlopowy za cały czas pracy, czyli od momentu zalogowania się do aplikacji, a nie tylko od momentu przydzielenia mu podróży .

W lutym 2021 r Sąd Najwyższy orzekł, że kierowcy powinni być klasyfikowani jako pracownicy, a nie osoby samozatrudnioneco daje około 70 000 kierowców prawo do krajowej płacy minimalnej, ustawowego minimalnego wynagrodzenia urlopowego i przerw na odpoczynek, a także ochronę przed bezprawną dyskryminacją i informowaniem o nieprawidłowościach.

Mimo że Uber ogłoszony w marcu 2021 r. że kierowcy otrzymywaliby dodatek urlopowy, byliby automatycznie zapisani do zakładowego programu emerytalnego i zarabiali co najmniej pensję krajową (8,72 funta na godzinę), dotyczyło to tylko czasu przydzielenia kierowców do podróży, a nie jak wyraźnie orzekł Sąd Najwyższyod momentu zalogowania się do aplikacji.

Reklama

ADCU dodało, że Uber musi podnieść ceny do 2,50 GBP za milę i 0,20 GBP za minutę, zauważając, że od 21 czerwca ceny biletów oferowanych w centrum Londynu były na historycznie niskim poziomie 1,06 GBP za milę i 0,10 GBP za minutę.

Przejrzystość algorytmiczna

Związek apeluje również, aby firma zapewniła pełne przezroczystość algorytmiczna aby kierowcy mogli zrozumieć, w jaki sposób są profilowani, w jaki sposób zarządza się ich wydajnością oraz na jakiej podstawie praca została przydzielona lub wstrzymana?.

Dodał, że Uber musi również zakończyć praktykę nieuczciwych zwolnień: „Kierowcy są często oznaczani do zwolnienia w trybie zautomatyzowanym i odmawia im odpowiedniego procesu dochodzenia, odwołania lub reprezentacji. To z kolei może prowadzić do tego, że lokalne organy wydające zezwolenia i kierowcy będą musieli wyjaśnić, dlaczego zostali zwolnieni z Ubera, często nawet nie ujawniając przyczyn”.

ADCU twierdziło wcześniej, że wpływ tych niesprawiedliwych zwolnień został spotęgowany przez: nieumiejętność kontroli przez regulatora transportu informacji od Ubera.

Stwierdzono, że Transport for London (TfL) był nadmiernie zależny od wątpliwych informacji z systemu identyfikacji kierowcy opartego na weryfikacji twarzy Ubera podczas podejmowania decyzji o cofnięciu prawa jazdy, co może poważnie wpłynąć na życie kierowcy, jeśli nie jest on w stanie legalnie obsługiwać swojego pojazdu.

W rozmowie z Computer Weekly Abbas Nawrozzadeh z Eldwick Law powiedział, że „zajmuje się mnóstwem tych spraw”, odkąd Uber wprowadził swoją System sprawdzania tożsamości twarzy w czasie rzeczywistym.

Komentując akcję strajkową, przewodniczący ADCU w Londynie Abdurzak Hadi powiedział, że kierowcy Ubera nigdy nie byli w gorszej sytuacji niż teraz: „Kierowcy byli narażeni na hiperinflację, podczas gdy Uber odmawia podporządkowania się orzeczeniu Sądu Najwyższego, które chroni pracowników lub podnosi ceny zrównoważyć inflację ich kosztów operacyjnych.

„To wykracza poza chciwość. Uber umieścił swoich pracowników w bardzo niebezpiecznych okolicznościach, czego rezultatem jest przepracowanie kierowców, pogarszający się stan zdrowia psychicznego i rodziny w wielkim niebezpieczeństwie. Błagam rząd, aby odrzucił spin Ubera i pilnie interweniował w celu wyegzekwowania prawa przeciwko firmie, która coraz bardziej wymyka się spod kontroli”.

Członkowie ADCU wcześniej podjął akcję strajkową i przeprowadził demonstracje w ośmiu brytyjskich biurach Ubera we wrześniu 2021 r. w sprawie tych samych kwestii, które są obecnie protestowane.

Computer Weekly skontaktował się z Uberem w sprawie akcji strajkowej i żądań ADCU, ale nie otrzymał odpowiedzi do czasu publikacji.

Zmowa Ubera z Met Police

Przed strajkiem wewnętrzna notatka kierownictwa budynku w biurach Ubera w Aldgate Tower wyciekła do ADCU, co według związku sugeruje, że Uber współpracuje z Metropolitan Police Service (MPS) w celu dostarczania informacji na temat związku, a także akcja strajkowa i planowany protest.

Notatka mówi, że w odpowiedzi na planowany protest ADCU, prawdopodobnie wewnętrzne kierownictwo Ubera będzie musiało „zastosować dodatkowe środki bezpieczeństwa w tych czasach”.

Dalej powiedział, że zespół bezpieczeństwa Ubera będzie miał dwóch dodatkowych funkcjonariuszy ds. bezpieczeństwa obecnych w tym dniu, a MPS jest świadomy tej aktywności: „Stwierdzili, że współpracują z ochroną Ubera, aby zrozumieć informacje wywiadowcze związane z wydarzeniem… Będą uważnie monitoruj wydarzenia przed i przez cały czas oraz informuj nas na bieżąco, jeśli będą musieli podjąć jakiekolwiek dalsze działania w danym dniu.”

W odpowiedzi na notatkę, związek powiedział, że „zwrócił się do burmistrza Londynu o interwencję, żądając, aby Met natychmiast zaprzestał wszelkich takich działań wywiadowczych dotyczących zgodnej z prawem działalności związków zawodowych”, dodając, że oczekuje na odpowiedzi zarówno burmistrza, jak i MPS. .

Computer Weekly skontaktował się z burmistrzem Londynu i MPS w celu uzyskania komentarza, ale nie otrzymał odpowiedzi do czasu publikacji.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Oto list 14 senatorów ostro krytykujących systemy rozpoznawania twarzy TSA na lotniskach

TSA planuje rozszerzyć rozpoznawanie twarzy aż do aż 430 lotnisk w USA w ciągu najbliższych kilku lat, ale obecnie kwestionuje to ponadpartyjna grupa...

Jak zdobyć miecz świetlny w Star Wars Lego Fortnite

Miecze świetlne zostały dodane LEGO Fortnite z nowym Gwiezdne Wojny-tematyczne Przygoda rebeliantów. Niestety, nie można ich wytworzyć, więc krótka odpowiedź...

Luminar, producent lidaru do autonomicznej jazdy, zwalnia 20 procent swojej siły roboczej

Firma, która właśnie ogłosiła dostawy swoich czujniki laserowe nowej generacji dla Volvo, oświadczyła, że ​​przejdzie na model biznesowy „asset light”, w ramach którego...
Advertisment