Jedna czwarta płatnych twórców YouTube zarabia na filmach Short


Rok po tym, jak YouTube włączył dzielenie się przychodami w ramach swojej funkcji filmów krótkometrażowych, coraz większa część twórców otrzymuje za to wynagrodzenie. Ponad 1 na 4 twórców biorących udział w programie partnerskim YouTube zarabia teraz pieniądze dzięki YouTube Shorts, ogłosiła firma w czwartek. Biorąc pod uwagę, że w programie udostępniania reklam YouTube uczestniczy ponad 3 miliony twórców, co daje łącznie około 750 000 twórców filmów Short.

Firma nie podaje, ile zapłaciła konkretnie twórcom filmów Short. To się opłaciło 70 miliardów dolarów dla twórców łącznie w ciągu ostatnich trzech lat, przy czym większość z nich to treści długoterminowe.

Pod każdym względem szorty stają się coraz bardziej popularne. Liczba filmów Short przesyłanych do YouTube wzrosła o 50 procent z roku na rok, a funkcja ta ma obecnie średnio ponad 70 miliardów wyświetleń dziennie od ponad 2 miliardów twórców miesięcznie, mówi rzeczniczka YouTube ds. filmów Short, Kimberly Taylor. Krawędź. Ta funkcja została wprowadzona po raz pierwszy w 2020 r. i od tego czasu jest coraz bardziej zintegrowana z platformą.

Nawet przy takim rozwoju Shorts nadal brakuje wpływów i bazy pełnych entuzjazmu użytkowników TikTok, platformy, którą imituje. Konkurencyjna platforma jest na tyle popularna, że ​​jej użytkownicy zalane linie telefoniczne Kongresu na początku tego miesiąca, gdy aplikacja o to poprosi. W tej chwili przyszłość TikToka w Stanach Zjednoczonych pozostaje niepewneponieważ projekt ustawy zakazującej platformy lub wymuszającej sprzedaż pozostaje w Senacie.

Chociaż nie doszło do masowego odchodzenia od TikToka, wydaje się, że zarabianie na Shorts zachęciło więcej rodzimych YouTuberów do eksperymentowania z tą funkcją. Wielu najchętniej subskrybowanych długoterminowych twórców w YouTube, m.in Pan Bestia, Jak Nastya, Markiplieri inni publikują teraz posty w Shorts.

Todd Sherman, główny produkt YouTube Shorts, uważa, że ​​połączenie Shorts z szerszym ekosystemem YouTube daje mu przewagę nad konkurencją. Inaczej niż w przypadku TikToka, użytkownicy YouTube mogą przeskakiwać od oglądania filmów Short twórcy do oglądania ich pełnometrażowych filmów lub subskrybowania kanału – co zazwyczaj daje twórcom bardziej lukratywne możliwości.

Reklama

„Kiedy myślę o tym, że Shorts jest częścią YouTube, przychodzi mi na myśl coś zupełnie innego. Znajduje się w aktualnościach, ale gdy je przeglądasz, często możesz sięgnąć głębiej i nawiązać głębszy kontakt z twórcą, znaleźć cały utwór lub obejrzeć teledysk” – powiedział Sherman.

„Szorty to w zasadzie reklama, dzięki której dostaję kilka dolarów, zamiast płacić cokolwiek”.

Wymagania YouTube dotyczące zarabiania są niższe niż TikTok, co teoretycznie daje twórcom więcej możliwości zarabiania pieniędzy. Jednak niektórzy twórcy nadal mają problemy z uzyskiwaniem przychodów z samych filmów Short, być może z powodu tego, co według niektórych raportów: znacznie niższą wypłatę niż dłuższe treści YouTube. Zamiast tego wiele osób postrzega Shorts jako sposób na przyciągnięcie nowych subskrybentów swojego głównego kanału. „Szorty to w zasadzie reklama, dzięki której dostaję kilka dolarów, zamiast płacić cokolwiek” – napisał jeden z użytkowników Reddita w r/PartneredYouTube.

YouTube zatrzymuje 55 procent przychodów z reklam w filmach Short, a pozostałe 45 procent otrzymują twórcy. To odwrotność tego, co YouTube oferuje twórcom długich filmów, a co według firmy jest konieczne ze względu na opłaty licencyjne za muzykę do filmów Short. Podział przychodów w przypadku filmów Short prawdopodobnie wkrótce się nie zmieni. „Myślę, że na chwilę obecną jesteśmy bardzo zadowoleni z programu” – powiedział Thomas Kim, dyrektor produktu Programu partnerskiego YouTube Krawędź.

Co ciekawe, większość twórców YouTube Shorts zarabia w innych częściach YouTube. Prawie 80 procent twórców, którzy zakwalifikowali się do programu partnerskiego YouTube dzięki filmom Short, uzyskuje przychody za pośrednictwem innych części platformy, w tym długich filmów i finansowania przez fanów – mówi Taylor. Chociaż jest to zwycięstwo YouTube, sugeruje to również, że możliwości generowania przychodów z krótkich filmów — i tylko krótki film — może być nadal ograniczony.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Ceny Apple Vision Pro w serwisie eBay przyprawiają mnie o smutek

Zapłaciłem dużo pieniędzy za przywilej zdobycia Apple Vision Pro nowość w lutym. W sumie, z wkładkami optycznymi i podatkami, sfinansowałem nieco ponad...

Przyjrzyj się projektowi renowacji wentylatora Terminatora 2

Terminator 2: Dzień Sądu był – i dla niektórych jest – wzorcem bombastycznych filmów akcji po premierze w 1991 roku, ale wielu jego...

Doskonałe słuchawki douszne QC Ultra firmy Bose osiągają najniższy poziom w historii

Jeśli poprzeczka dla słuchawek dousznych z redukcją szumów wydaje się obecnie wysoka, dzieje się tak dlatego, że Bose i Sony wydają się ją...
Advertisment