Jaką część Elden Ring napisał George RR Martin?


Pierścień Eldenahistoria jest często przypisywane dwóm osobom: prezes i dyrektor kreatywny FromSoftware Hidetaka Miyazaki oraz autor Pieśni lodu i ognia George RR Martin. Jest to tylko częściowo prawdą. Chociaż Miyazaki jest uznawany za twórcę stojącego za gęstą fabułą i oprawą fantasy, gra tak wielka jak Pierścień Eldena pracował nad nią ogromny zespół, a duża część historii została stworzona w oparciu o rozgrywkę i budowanie świata w środowisku, a nie poprzez bardziej tradycyjną narrację. Poza tym jest jeszcze cała sprawa z Martinem.

Widziałem wiele nieporozumień i zamieszania w związku z wkładem Martina Pierścień Eldena. Przeczytałem jedną recenzję wspomniał o autorze kilka razy, a nawet powiedział, że gra zawiera „Tronyzwroty akcji na poziomie”, jakby Martin sam spisał każdy punkt fabuły. To powiedziawszy, gra został po raz pierwszy wprowadzony na rynek jako „nowy świat pełen fantastycznych opowieści i tradycji”, który został „utkany przez Hidetakę Miyazakiego […] i George’a RR Martina”, zatem znaczenie Martina zostało zrównane z znaczeniem Miyazakiego – przynajmniej w tamtym czasie. Zamieszanie wokół jego wkładu jest zrozumiałe, gdy są to najbardziej widoczne informacje.

Ale co dokładnie wniósł Martin? Polygon przeczesał mnóstwo tekstów na temat gry, w tym posty z bloga Martina i wywiady z członkami zespołu FromSoftware, aby uzyskać lepszy obraz jego wkładu. (Skontaktowaliśmy się z firmą Bandai Namco, ale odmówiono nam prośby o rozmowę. Skontaktowaliśmy się także z agencją Martina w celu uzyskania komentarza, ale nie otrzymaliśmy odpowiedzi do czasu publikacji.)

Wszystko zaczęło się od spotkania. Według wywiadu z Miyazakim w Edge Magazine, on i Martin spotkali się po raz pierwszy w hotelu w USA w sprawie możliwej współpracy przy kolejnej grze FromSoftware. Marcin napisał wpis na swoim blogu że zespół skontaktował się z nim, aby stworzyć „głęboki, mroczny, rezonansowy świat, który posłuży jako podstawa” dla gry, łącznie z „wyimaginowaną historią”. Podczas Gra o tron autor nie grał w zbyt wiele gier wideo, miał pewną znajomość serii Dark Souls; ale to głównie zamiłowanie Martina do fantasy przykuło uwagę Miyazakiego.

„Od razu wiedziałem, po rozmowie z nim. Po prostu wyszło na jaw jego umiejętności i pasja do gatunku fantasy, a także do gier” – powiedział Miyazaki. „Po prostu czułem się świeżo, móc rozmawiać z kimś, kto tak bardzo pasjonował się tymi samymi rzeczami, i pokazać tę czystą radość i ciekawość tych fantastycznych światów. To było coś, co naprawdę wzbudziło moje zainteresowanie podczas wszystkich naszych rozmów i byłem naprawdę podekscytowany możliwością współpracy z nim”.

Reklama

Zdjęcie: FromSoftware/Bandai Namco

Podczas wielu spotkań zespół FromSoftware i Martin opracowali dla niego plan naszkicowania historii Lands Between oraz mitologii, która przygotuje grunt pod moment, w którym gracz wskoczy w historię. Według Miyazakiego Martin nie pisałby żadnego tekstu ani dialogów w grze, ale mógł swobodnie tworzyć, co tylko chciał, w oparciu o bliżej nieokreślone podpowiedzi.

„Zaczęliśmy od przekazania mu bardzo niejasnych i ogólnych tematów i pomysłów na mity, które krążą mi po głowie, wraz z rodzajem gier, które zazwyczaj tworzymy i rodzajami tematów, które chcielibyśmy zgłębiać w naszych gier” – powiedział Miyazaki Edge. „Wszystko było zatem bardzo luźne i dość niejasne. Potem wracał do nas z mnóstwem pomysłów: co powiesz na to, to i tamto? To wzajemne powtarzanie się zapoczątkowało wymianę pomysłów”.

Następnie Martin wziął się do pracy. Przeminął bardzo tekstu do studia, ale z różnych wywiadów nie jest jasne, co właściwie znajdowało się w tych dokumentach. Dla gry tak dużej i gęstej jak Pierścień Eldenanie jest jasne, co może oznaczać „fundament” lub „mit”. Czy Martin stworzył oś czasu? Czy napisał konspekt? Encyklopedia? I zgodnie z teorią graczy, czy umieścił swoje inicjały wszędzie, gdzie mógł?

Jeśli chodzi o tę ostatnią kwestię, nie – Martin twierdzi, że nie uwzględnił pisanek. Poświęcił A cały wpis na blogu do tego faktu. („[…] dlaczego miałbym ukrywać swoje imię w grze? Jestem obecny w grze jako jeden z twórców” – napisał).

A jeśli chodzi o resztę, mamy tutaj więcej wywiadów do przebrnięcia. Pierścień Eldena powiedział producent Yasuhiro Kitao w wywiadzie dla Krawędź że Martin stworzył „mit świata, który rozgrywa się wiele, wiele lat przed wydarzeniami z gry i naprawdę kształtuje wiele z obecnego stanu świata i jego postaci”. W tym wywiadzie Kitao zdaje się sugerować, że autor napisał wystarczająco dużo, aby posłużyć za inspirację dla reszty zespołu, a Miyazaki dopracował większość szczegółów, podobnie jak postacie. „Kiedy George RR Martin mówi: «No dobrze, oto mit, zrób z nim, co chcesz», Miyazaki po prostu to zrobi” – powiedział Kitao. „Miyazaki miał naprawdę swobodę w zakresie własnych interpretacji i tworzenia na ich podstawie własnych postaci”.

Tymczasem Martin wyjaśnił w wystąpieniu w sprawie Late Show ze Stephenem Colbertem że tak naprawdę zamieścił w swoich wypowiedziach wiele szczegółów, twierdząc, że jest odpowiedzialny za budowanie świata i niektórych postaci – a przynajmniej tych historycznych.

Pierścień Eldena miało się dziać w, powiedzmy, teraźniejszości ich gry. Chcieli jednak, żebym napisał, co wydarzyło się jakieś 5000 lat wcześniej” – powiedział. „Więc wróciłem i napisałem historię tego, co wydarzyło się 5000 lat przed obecną grą, kim byli wszyscy bohaterowie, kto się zabijał i jakie mieli moce. Mieli te runy, które były w centrum gry, a runy zostały podzielone na wiele części i to właśnie schrzaniło świat. Wszystko to przedstawiłem.

Znajduje to odzwierciedlenie w wywiadzie dla Edge przeprowadzonym przez Miyazakiego, który powiedział, że Martin stworzył wiele historycznych postaci w grze. „Kiedy pisał mity, poprosiliśmy go o stworzenie tych dramatycznych bohaterów tego starożytnego mitu, którego akcja rozgrywa się przed wydarzeniami z gry. Te dramatyczne i bohaterskie postacie nie były tak naprawdę obecne w naszych poprzednich tytułach, więc jest to coś, co naprawdę do mnie przemawia — sposób, w jaki przedstawił mistyczne i heroiczne cechy tych postaci”. Jedyną wymienioną tutaj postacią jest Godfrey, Pierwszy Elden Lord, ale możemy ekstrapolować, że Martin pracował nad wieloma innymi postaciami.

Po oddaniu zadania Martin napisał na swoim blogu, że zajmował się swoim życiem przez kilka lat, aż do premiery gry. Ostatecznie napisał, że miał, jak to nazywa, „mały” udział w tworzeniu Pierścień Eldena i przypisuje największą zasługę zespołowi FromSoftware. W poście na blogunapisał: „Oczywiście prawie cała zasługa należy się Hidetace Miyazakiemu i jego zdumiewającemu zespołowi projektantów gier, którzy pracowali nad tą grą przez pół dekady lub dłużej, zdeterminowani stworzyć najlepszą grę wideo w historii”.

Z kolei Miyazaki powiedział Edge’owi, że twórczość Martina była ogromnym źródłem inspiracji dla zespołu. W rzeczywistości powiedział, że wniesienie wkładu przez zewnętrznego scenarzystę „wywarło największy wpływ na grę tylko dlatego, że było to podejście, którego wcześniej nie stosowałem”. Pozwoliło mi to nakreślić linie łączące historię w tym nowym micie i zbudować coś bardzo świeżego. Dostarczyło mi to dużej motywacji i świetnego, stałego źródła inspiracji.”

Godfrey z Elden Ring, Pierwszy Elden Lord wchodzący do pokoju przez drzwi, a jego wielka postać zajmuje cały ekran.

Zdjęcie: FromSoftware/Bandai Namco przez Polygon

Wszystko to wydaje się w sam raz dla Martina. W końcu to on jest autorem długo wydawanej (i bardzo opóźnionej) serii fantasy „Pieśń lodu i ognia”, a jednym z jej najmocniejszych aspektów jest budowanie świata, który jest tak rozbudowany, że wydaje się niemal prawdziwy. Wszystkie główne rodziny mają długą, przeplatającą się historię, z wieloma mitologiami i historiami, które fascynują ludzi na całym świecie i odciskają piętno na bieżących wydarzeniach, a niektóre z tych historii sięgają tysięcy lat wstecz. W serialu występują także wybitne postacie, takie jak „Szalony Król” Aerys II Targaryen czy Lyanna Stark, które nawet nie pojawiają się w rzeczywistości, ale zamiast tego są szeroko przedstawiane w rozmowach lub wspominane mimochodem.

A czy to nie jest to co? Pierścień Eldena oferuje? Chociaż nie musisz zwracać uwagi na „fabułę”, aby zagrać w tę grę, historia jej świata — którą możesz wyciągnąć z rozmów, notatek i tekstów doprecyzowujących — ma na celu stworzenie podstawy i powodu dla Dlaczego Krainy Pomiędzy istnieją takie, jakie są. Wiele z najważniejszych postaci nie pojawia się nawet poza okazjonalnymi posągami lub przedmiotami noszącymi ich imiona.

Konfiguracja dla DLC Cień Erdtree było tak fascynujące, ponieważ pozwoli się w nie zagłębić Miquella z Haligtreebrat jednego z najważniejszych bossów gry podstawowej i potężna, mityczna postać Pierścień Eldenahistorii, który tak naprawdę nigdy nie pojawia się w oryginalnej grze poza tym, że jest zwiędłą, gnijącą ręką w kokonie. Gracze już dużo o nim wiedzą i o tym, przez co przeszedł z historycznego punktu widzenia, i snują teorie na temat tego, co pociągnie za sobą DLC ze względu na to, co już zostało skonfigurowane w grze. Martin nie przedstawił nowego materiału Drzewo Erdree, według Miyazakiego, ale jasne jest, że jego wkład nadal był kluczowy. Niezależnie od tego, czy napisał Twoją ulubioną postać, czy nie, to także po części jego świat.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

HomeKit Weekly: RYSE SmartShade pozwala zautomatyzować zasłony dzięki kompatybilności z HomeKit

Automatyzacja zasłon to jeden z najłatwiejszych sposobów, aby poczuć się, jakbyś żył w przyszłości, zgodnie z przewidywaniami Jetsonów. Jeśli masz już istniejące...

Generacja procesorów Intel Panther Lake jest gotowa do premiery w połowie 2025 r., a możliwości AI znacznie wzrosną

Dyrektor generalny Intela, Pat Gelsinger, potwierdził, że nadchodzący proces 18A generacji procesorów Panther Lake zostanie wprowadzony na rynek w połowie 2025 roku, co...

Kup Hadesa za najniższą w historii cenę

Hadesniezwykle udana gra Roguelike od zespołu Supergiant Games, jest przeceniona do najniższej w historii ceny Para do 13 maja. Dostępny w...
Advertisment