Jak powstał imponujący port PC God of War


Ostatnio Sony jest coraz bardziej otwarte na umieszczanie na PC gier, które wcześniej były dostępne wyłącznie na PlayStation, a dzisiejsza premiera Bóg wojny jest najbardziej godna uwagi. Jedna z najważniejszych serii Sony od czasu wydania oryginalnej gry na PS2 w 2005 roku, wszystkie kolejne tytuły — pomijając 2007 rok dla telefonów komórkowych — zostały zablokowane na sprzęcie PlayStation. Studio Santa Monica 2018 Bóg wojny to jedna z najbardziej cenionych gier na PS4, a teraz po raz pierwszy dostępna dla nowych odbiorców.

Spędziłem trochę czasu z wersją na PC i stwierdziłem, że jest imponująco dobrze dopasowana do platformy, co nie zawsze jest oczywiste. Rozmawiałem z Mattem DeWaldem, starszym kierownikiem produkcji technicznej w Santa Monica i głównym projektantem UX i kierownikiem ds. dostępności, Milą Pavlin, aby dowiedzieć się więcej o procesie wprowadzania Bóg wojny do komputera.

„To było około dwa lata temu, kiedy postanowiliśmy sprawdzić, czy jest to możliwe”, mówi DeWald. „Więc pojawił się pomysł: Ok, zastanówmy się, czy moglibyśmy zrobić komputer [port] — mamy niestandardowy silnik, tak naprawdę nie wydaliśmy gry na PC, uruchommy ją i po prostu zobaczmy, jakie problemy będziemy mieć i ile pracy to faktycznie zajmie”. Santa Monica zleciła Jetpack Interactive, studiu w Vancouver, które już pracowało nad innymi wewnętrznymi współpracami, ustaleniem zakresu projektu, a ostatecznie został zatwierdzony.

„Są zintegrowani z zespołem, więc nie są tak naprawdę typowym portem, w którym coś rozładowujemy i przerzucamy przez płot”, mówi DeWald o Jetpack. „Pracują z naszych baz kodu, są na naszych kanałach Teams i komunikują się z naszym zespołem, są częścią naszych standupów”. Czterech inżynierów z Jetpack zajmowało się pierwotnym rozwojem portu, przy czym DeWald służył jako producent, a inni członkowie Santa Monica, tacy jak Pavlin, wnieśli dodatkowy wkład.

“[PC players] chcę, aby wyglądał, jakby został zbudowany na komputery PC, a nie był portem” — mówi Pavlin, który pracował nad UX i sterowaniem projektu. „Więc dużo pracy, którą wykonaliśmy na początku, polegało na osiągnięciu tych punktów w jakości grafiki, upewnieniu się, że jakość grafiki była zgodna ze standardami i że była responsywna na platformie PC, a następnie upewnienie się, że elementy sterujące można dostosować i dobrze się czułem w natywnej konfiguracji.”

Reklama

nie mogę mówić jak Bóg wojny będzie działać na wszystkich komputerach, oczywiście – i hipotetycznie, DeWald nie byłby naciągnięty na to, jak będzie działać na Steam Deck – ale moje doświadczenia z grą na pięcioletniej maszynie były pozytywne. Istnieje wiele opcji graficznych, a wydajność była mniej więcej zgodna z tym, czego się spodziewałem; Średnio około 50 klatek na sekundę na monitorze ultrawide 1440p z G-Sync, a to używając procesora Skylake Core i5 i GTX 1080 z mieszanką ustawień. Każdą opcję wizualną można uruchomić w trybie „oryginalnym”, co w zasadzie zapewnia jakość na poziomie PS4 i można je stamtąd podnosić lub opuszczać.

Chociaż możesz nie od razu pomyśleć o tym, że jest to dobre dopasowanie, biorąc pod uwagę jego dziedzictwo jako konsolowej gry akcji, Bóg wojny na PC można grać za pomocą myszy i klawiatury, a schemat jest zaskakująco dobrze przemyślany. Akcje, takie jak celowanie i rzucanie toporem Kratosa, są bardziej naturalne, jeśli jesteś przyzwyczajony do grania w gry FPS za pomocą myszy. Pavlin zwraca uwagę, że polecenia nie są przypisywane jeden do jednego z listy akcji kontrolera — na przykład na PS4 skacze się za pomocą tego samego przycisku kontekstowego, który służy do interakcji ze środowiskiem, ale na PC polecenie skoku jest obsługiwane oddzielnie przez spację, jak większość innych gier na PC. Istnieją również opcje takie jak automatyczny sprint, który może być wygodniejszy dla wielu graczy. Osobiście nadal skłaniałbym się ku korzystaniu z kontrolera, ale skończyłem grę na PS4, więc już się do tego przyzwyczaiłem. Dla nowicjuszy, którzy grają tylko na PC, schemat myszy i klawiatury jest przemyślanym dodatkiem.

„Uznałem, że jest bardzo wygodny w użyciu, ponieważ jestem do tego przyzwyczajony z innych moich gier — gram w wiele gier na komputery PC” — mówi Pavlin. „To bardzo natywny i przyjemny sposób grania w tę grę. To trochę zmienia sposób, w jaki podchodzisz do walki. Zauważyłem, że mogłem bardzo łatwo celować za pomocą myszy, ponieważ precyzja była tak dobra, że ​​byłem w stanie robić takie rzeczy, jak trafianie w głowę i upewnianie się, że nokam nogi smoka i robię to precyzyjne strzały, które być może za pomocą kontrolera byłyby dla mnie trochę trudniejsze lub musiałbym użyć wspomagania celowania. Dlatego uważam, że ma to swoje zalety”.

Kolejnym mocnym dodatkiem do wersji na PC jest obsługa monitorów ultrawide 21:9 (a także wyższych 16:10). To jest bardziej interesujące dla Bóg wojny niż w przypadku innych tytułów ze względu na charakterystyczną dla gry technikę one-shot, w której kamera zasadniczo nigdy nie tnie od początku do końca gry. Zastanawiałem się, czy rozszerzenie pola widzenia stanowiło jakieś wyzwanie, jeśli chodzi o ujawnianie rzeczy, które być może nie były pierwotnie przeznaczone do wyświetlania na ekranie.

“[The ultrawide support] ujawnił wszystkie małe hacki i kody, których używaliśmy, aby przenieść ludzi na pozycje lub sprawić, by ktoś wyszedł z ekranu” – mówi DeWald. „Mogą nie być w pełni animowane. Był to więc proces ręczny, który wymagał po prostu przejścia przez całą grę. Przerywniki filmowe też czasami musiały być zmieniane, aby lepiej pasowały do ​​rozszerzonej zawartości, która jest renderowana przez silnik w czasie rzeczywistym. Wyniki są imponujące — nigdy nie czułem, żeby coś wyglądało nie na miejscu, a kontrolowany przez sztuczną inteligencję syn Kratosa, Atreus, podąża za tobą równie przekonująco, jak na telewizorze 16:9.

Niestety, jeśli chcesz mieć szersze pole widzenia, musisz uruchomić grę w rozdzielczości ultrawide, ponieważ nie ma konwencjonalnego suwaka FoV. DeWald twierdzi, że wprowadził błędy, których zespół nie miał czasu na naprawienie, ponieważ gra opierała pewną logikę na tym, co w danym momencie jest na ekranie lub poza nim.

Bóg wojny nie została pierwotnie zaprojektowana jako gra na komputery PC, a doświadczenie powrotu i sprawienia, by była ona rodzimą platformą, skłoniło Santa Monica Studio do ponownego przeanalizowania swojego przepływu pracy. „Przeniesienie się do przestrzeni PC naprawdę skłoniło nas do myślenia, nie tylko o wydaniach na PC, ale także o całym naszym rurociągu”, mówi Pavlin. „Więc przyjrzyjmy się, w jaki sposób od samego początku zwiększamy możliwości dostosowywania i dostosowywania do sposobu, w jaki budujemy naszą bazę kodu i nasze zasoby. Jeśli wiemy, że będziemy mieć szeroki zakres formatów, na które zamierzamy się przenieść, lub wiemy, że będziemy potrzebować dostosowania kontroli, programiści muszą to wiedzieć na bardzo wczesnym etapie projektu, aby mogli zbudować bazę kodu w sposób, który jest bardziej elastyczny.”

Umożliwi to również Santa Monica Studio uczynienie swoich gier bardziej dostępnymi, a Pavlin przytoczy przykład tego, w jaki sposób Bóg wojny był początkowo zaprojektowany tylko z myślą o sterowaniu PS4 zakodowanym na sztywno, co spowodowało wiele pracy dla zespołu, aby przemyśleć swoje dane wejściowe na PC. „Jest to bardzo ważne nie tylko dla portów komputerów PC, ale także w zakresie dostępności i upewniania się, że obsługujesz dodatkowe funkcje sterowania, dostosowywanie kontrolera lub dostosowywanie klawiatury. A w przyszłych projektach nauczyliśmy się tutaj tych kluczowych lekcji, które możemy wykorzystać, aby faktycznie lepiej projektować nasze gry, aby były bardziej elastyczne na przyszłość, aby ułatwić wszystkim, którzy poszli naprzód”.

Santa Monica Studio jest w trakcie rozwoju Bóg wojnykontynuacja, Bóg wojny: Ragnarok, który ma zostać wydany na PS4 i PS5 w tym roku. Nie ma słowa o tym, czy kiedykolwiek trafi na PC, ale komentarze Pavlina sugerują, że Bóg wojnyPort PC może mieć pozytywny wpływ nawet na konsolowe wersje Ragnarok. Na razie jest to po prostu najlepszy sposób na grę i warto sprawdzić, czy jesteś nowym, czy powracającym graczem.

Bóg wojny jest już dziś dostępny na Steam i w Epic Games Store.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Po zakończeniu okresu próbnego wyszukiwarki Google Departament Sprawiedliwości domaga się sankcji za brakujące wiadomości

Jak wynika z piątkowych mów końcowych, los branży wyszukiwania Google jest w rękach sędziego Amita Mehty.Departament Sprawiedliwości i państwa skarżące przedstawiły swoje ostatnie...

Gwiezdne Wojny: Mroczne widmo ulepsza się z każdym spin-offem, który inspiruje

Gwiezdne Wojny: Widmowe zagrożenie ma 25 lat i ponownie w kinach z okazji Dnia Gwiezdnych Wojen („Niech 4-ty będzie z...

Microsoft potrzebuje trochę czasu, aby „dopracować” aktualizacje Copilot AI w systemie Windows

Microsoftu najnowsze wpisy na blogu programu Windows Insider powiedzieć, że jeśli chodzi o testowanie nowych funkcji Copilot w systemie Windows 11: „Zdecydowaliśmy się...
Advertisment