Jak Phish zmienił Las Vegas’ Sphere w najlepszy wizualizator muzyki


Phish at the Sphere zawsze będzie zupełnie inny niż pierwsza rezydencja U2 w immersyjnym miejscu w Las Vegas. Oba zespoły znane są z przekraczania granic występów na żywo. Rzadko jednak podchodzili do tego w ten sam sposób. 40-koncertowy występ U2 Sphere Run był dopracowanym, ekstrawaganckim występem rockowym z (prawie) identycznymi setlistami przez cały czas. Sfera był idealnym płótnem, na którym gwiazdy rocka, takie jak Bono i The Edge, wyglądały nie tylko na większe niż w rzeczywistości, ale także na ogromne.

Dla kontrastu Phish daje tylko cztery występy i nie planuje powtarzać choćby jednej piosenki. Sądząc po ostatnich wywiadach, Abigail Rosen Holmes, współdyrektor kreatywna serialu, nie chciała ryzykować przesady z oprawą wizualną; Jej celem było zawsze skupienie się na Phishu i muzyce, a jednocześnie wykorzystywanie ekranu LED Sphere o powierzchni 160 000 stóp kwadratowych do ulepszania muzyki, a nie odwracania jej uwagi. „Chcieliśmy maksymalnie wykorzystać to pomieszczenie, a także wspierać firmę Phish w robieniu tego, co Phish robi najlepiej” ona powiedziała „Washington Post”.. A to, co Phish robi najlepiej, to jamowanie, improwizacja i pokazywanie muzykalności grupy na wyższym poziomie.

Trey Anastasio z Phish podczas jednego z grudniowych występów zespołu w Madison Square Garden.
Zdjęcie: Chris Welch / The Verge

Ale to było przed pierwszą nocą, jeszcze za czasów frontmana Holmesa i Phisha Treya Anastasio milczeli na temat tego, co będzie oznaczało przedstawienie, wykraczając poza stwierdzenie, że wszystkie cztery wieczory będą połączone konkretnym tematem. Teraz pierwszy występ jest już zapisany i przebiegł bez żadnych problemów. Obecni fani wydawali się zachwyceni tym przeżyciem, a ci, którzy transmitowali na żywo z domu, uznali pierwszy wieczór za jeden z najlepiej brzmiących występów Phish, jakie kiedykolwiek słyszeli – nawet jeśli nie mieli okazji przeżyć całego zanurzenia na własnej skórze. Efekty wizualne na ogromnym ekranie Sfery były odpowiednio odlotowe, ale nigdy nie przesadzone.

Dziś rano, gdy legiony Phisha w Vegas odpoczywały przed drugą rundą dzisiejszego wieczoru, rozmawiałem z gospodarzami programu Inny współdyrektor kreatywny Jean-Baptiste Hardoin i producent Daniel Jean. Oboje pracują w Moment Factory w Montrealu. Przeglądaj projekty firmyi od razu staje się jasne, że Hardoin and Co. czuje się komfortowo pracując w jedynych w swoim rodzaju przestrzeniach. Robili już kopuły. Jednak cztery wieczory Phish at the Sphere wymagały wielu przygotowań i wizualizacji, które byłyby na tyle elastyczne, aby nadążyć, gdyby 10-minutowy utwór nagle rozciągnął się do 25 minut.

„W przypadku zespołu było całkiem jasne, co wolno, a czego nie wolno” – powiedział Hardoin. „Phish więcej niż kiedykolwiek pracował nad kreacją wizualną. Ciekawie było wspólnie przecierać tę drogę i odkrywać ją.” Cztery zupełnie różne występy stanowiły zniechęcające wyzwanie – U2 każdego wieczoru stosowało ten sam scenariusz – i nie było tona czasu pomiędzy ogłoszeniem jesiennego biegu Sfera a występami w tym tygodniu. „Musieliśmy w pewnym sensie na nowo wymyślić nasz rurociąg produkcyjny” – powiedział mi Jean. „Poszliśmy więc do naszego zespołu ds. innowacji, aby zobaczyć, jak możemy przejąć niektóre technologie, aby tworzyć treści w szybszym tempie”.

Reklama

„Zaczęliśmy od pomysłu zrobienia 70 procent wstępnie renderowanych scen, co jest robione bardziej w tradycyjny sposób przy użyciu CG i w ogóle, oraz 30 procent w czasie rzeczywistym przy użyciu silnika Unreal Engine i Karb i trochę sztucznej inteligencji” – powiedział Jean. Zanim seriale się rozpoczęły, równowaga wyglądała bardziej na 50/50. W końcu to Phish, a w jamach nie można używać wstępnie renderowanych filmów. „Tak naprawdę odtwarzamy teraz treści w czasie rzeczywistym w rozdzielczości 16K na 16K, czego naszym zdaniem nigdy wcześniej nie robiono” – powiedział Jean.

Niektóre chwile ostatniej nocy miałem wrażenie, że oglądałeś ogromne wersje starych wizualizatorów z Winampa lub iTunes. Inni przyciągnęli tłum skomplikowane, olśniewające sceny. „To miejsce jest bardzo teatralne” – powiedział Hardoin. „Czasami po prostu tworzysz ładne otoczenie w przestrzeni i ludzie są otoczeni tym środowiskiem. Nie musisz tak bardzo przejmować się ruchami i innymi rzeczami, które się dzieją. Wystarczy je zostawić na chwilę, aby cieszyć się muzyką.” Zawsze znajdą się ludzie, którzy oczekują więcej. Ale musisz także wziąć pod uwagę, że znaczny procent tych odbiorców będzie pod wpływem coś, a do tej pory możesz jedynie popchnąć ich zmysły. Sfera to IMAX na sterydach. To może być dużo, nawet jeśli jesteś zupełnie trzeźwy.

Kopuła wypełniona wizualizacjami Winampa? Chce tam iść.
Obraz: Żywy zasięg

Współdyrektor kreatywny Jean-Baptiste Hardoin mówi, że czasami wystarczy tylko stworzyć scenę i pozwolić ludziom cieszyć się muzyką.
Obraz: Żywy zasięg

Zespół miał okazję podejrzeć, jak program będzie wyglądał w Sferze w marcu. Ale ich osobista współpraca rozpoczęła się znacznie wcześniej: Anastasio powiedział Stowarzyszenie prasy że po raz pierwszy spotkał się z Holmesem w celu wczesnego planowania już w czerwcu. Według Hardoina spotkania odbywały się także w Montrealu i Nowym Jorku. Nawet gdy byli osobno, Holmes, Hardoin i Anastasio stale kontaktowali się ze sobą (często codziennie), aby omówić kierunek artystyczny, projekt sceny/oświetlenia, potencjalne setlisty na każdy wieczór i tak dalej.

Jest tylko jedna pełnowymiarowa Sfera. Ale miniaturowa wersja została zbudowana w celu ulepszenia hiperkierunkowego miksu audio, którym zajmuje się dźwiękowiec Phisha, Garry Brown. Powiedział „Washington Post”. że Phish miałby „pejzaż dźwiękowy znacznie szerszy niż to, co stworzyło U2”.

Fani Phishów dostaną jeszcze trzy noce.
Obraz: Żywy zasięg

Do wielu animacji Moment Factory wykorzystało oprogramowanie Unreal Engine i Notch.
Obraz: Żywy zasięg

Firma Moment Factory zbudowała także mini-kopułę do testów testowych w swojej bazie w Montrealu. Kiedy ich tam nie było, artyści i projektanci firmy spędzali wiele godzin w wirtualnej rzeczywistości, pracując z cyfrową reprezentacją Sfery, aby sprawdzić, jak ich wizualizacje i scenografia CGI będą wyglądać pod każdym kątem w danym miejscu. „Chociaż możemy przygotować się na taki program, nie ma możliwości, abyśmy mogli zobaczyć jego wynik, zanim nastąpi on w czasie rzeczywistym” – powiedział Jean. Czytanie tej atmosfery i reagowanie na nią to moment, w którym animacje Unreal i oparte na Notchu mogą okazać się cenne. Zespół może dowolnie zwiększać lub zmniejszać poziom. „Wiedzieliśmy, że możemy dostosować się do tego, co czujemy w pomieszczeniu w tym konkretnym momencie”.

Do tej pory na scenie Sphere gościły tylko dwa zespoły. Dead and Company stanie się trzecim w przyszłym miesiącu. Zapytałem Hardoina, jaka jest jego rada dla każdego, kto będzie miał szczęście zaplanować tam przyszłe wydarzenie. Jego odpowiedź była prosta. „Wypróbuj różne rzeczy” – powiedział. „To nowy paradygmat w zakresie wrażeń na żywo, występów muzycznych i tak dalej. Niektóre rzeczy były wyzwaniami w procesie twórczym. Nie jesteśmy przyzwyczajeni do takich środowisk [and considered things like] czy ludzie mogliby cierpieć na chorobę lokomocyjną? Czy jest za szybko? Czy to nie jest wystarczająco wciągające? Moja rada jest taka: spróbuj różnych rzeczy.”

Pozostałe trzy noce Phisha w Sphere można transmitować na żywo ze strony internetowej zespołu. Jeśli interesuje Cię tylko strona audio, SiriusXM nadaje każdy program następnego dnia Stacja Phisha i będzie transmitowany na żywo podczas finałowego występu w niedzielę.

Zakończę przekazując prośbę ekipie zajmującej się produkcją wideo Phisha od wielu osób, które wczoraj wieczorem oglądały film w domu. Po prostu trzymajcie się szerokich ujęć, wszyscy. To jest Sfera, o której mówimy. Niech ludzie to wszystko przyjmą – nawet jeśli nigdy nie będzie to to samo, co posiadanie biletu.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Aplikacja Apple Store oferuje teraz opcję „Kupuj ze specjalistą przez wideo”

W zeszłym roku Apple zaktualizowało swój sklep internetowy o nową funkcję o nazwie „Kupuj ze specjalistą przez wideo.” Jak sama nazwa wskazuje,...

Apple ma przewagę nad rozwojem swojej generatywnej sztucznej inteligencji

Po ogłoszeniu wyników Apple za drugi kwartał fiskalny 2024, dyrektor generalny Apple Tim Cook dołączył do dyrektora finansowego firmy Luca Maestri podczas rozmowy...

Microsoft publikuje inauguracyjny raport dotyczący przejrzystości sztucznej inteligencji

W swoim Odpowiedzialny raport dotyczący przejrzystości sztucznej inteligencji, która obejmuje głównie rok 2023, Microsoft zachwala swoje osiągnięcia w zakresie bezpiecznego wdrażania produktów AI....
Advertisment