Harder, Better, Faster, Whopper mem na TikToku przeklął mnie


Rozbicie mema może wydawać się złuszczając warstwę po warstwie odniesień lub jak wpatrywanie się prosto w korporacyjne brednie. A czasami, jeśli jesteśmy w piekle, to jedno i drugie.

Tak jest w przypadku okropnego, ale chwytliwego wirusowego klipu audio TikTok: „Harder, Better, Faster, Whopper”. Piosenka, która łączy „Harder, Better, Faster, Stronger” Daft Punk z dźwiękami z reklam Burger King, stała się absolutną siłą w aplikacji. Odkąd został opublikowany 22 stycznia, minęło użyte w ponad 74 000 postów. To prawdziwy robak uszny, który w jakiś sposób obejmuje każdą część Internetu, od the Undertale fandom do wirusowego filmu z tańcami ręcznymi YouTube z 2007 roku.

Co jest trudniejsze, lepsze, szybsze, whopper?

Mocniej, lepiej, szybciej, whopper” mashup jest stosunkowo prosty: po prostu bierze klip audio z niedawnej reklamy Burger King i zastępuje refren piosenki Daft Punk nazwami burgerów. Tekst brzmi: „Whopper, Whopper, Whopper, Whopper, Junior, Double, Triple Whopper, grillowany smak z doskonałymi dodatkami, rządzę, rządzę, rządzę tym dniem”. Dwusylabowy rytm „Whopper” idealnie wpasowuje się w rytm oryginalnej piosenki.

W przeciwieństwie do innych ostatnich wirusowych hitów, mashup nie drażni reklamy Burger King Super Bowl. Został stworzony przez 18-latka o pseudonimie DiamondBrickZ online. Powiedział Polygonowi na Twitterze, że wpadł na pomysł swojego nauczyciela rządowego, który wyświetlił wideo na zajęciach i wyśmiewał się z reklamy Burger King, gdy była odtwarzana przed filmem.

„Będę szczery, o każdej porze dnia będę miał pięć lub sześć piosenek po prostu podskakujących w mojej głowie, więc słuchając, słyszałem, że reklama ma prawie taki sam rytm jak„ Harder, Better, Daft Punk ” Szybciej, silniej”, więc ta dwójka po prostu połączyła się mentalnie”. W następny weekend spędził nad tym kilka godzin i bum, narodził się mashup.

Dlaczego utwór „Harder, Better, Faster, Whopper” jest popularny na TikTok?

Tak naprawdę nie możemy przewidzieć, kiedy post stanie się wirusowy. Algorytm TikToka w dużej mierze koncentruje się na interakcjach użytkowników z wideo i innymi szczegółami, takimi jak język i lokalizacja, chociaż nowsze raporty pokazują również, że pracownicy mogą „podgrzać” cokolwiek w wirusowym poście. Jakkolwiek się stało, nie jesteśmy zaskoczeni, że klip audio wystartował dzięki sposobowi, w jaki połączył różne obszary kultury internetowej.

Reklama

Utwór Daft Punk był już stałym elementem popkultury, jeszcze przed tym remiksem TikTok. Został wydany w 2001 roku, a następnie stał się częścią mema w filmie na YouTube „Daft Hands – mocniej, lepiej, szybciej, silniej”. W 2007 roku Ye (wcześniej znany jako Kanye West) zsamplował utwór Daft Punk do swojej piosenki „Stronger”. Biorąc pod uwagę bogatą historię utworu, absurdalne remiksowanie go z mainstreamową marką, taką jak Burger King, brzmi jak zadatki na hit.

Klip audio jest używany w wielu popularnych postach. Nie ma stałego trendu. Fani do tego tańczą (1,9 mln wyświetleń), tworzenie fałszywych reklam (3,9 miliona wyświetleń), dokonując edycji Znacznik YouTubera (1,2 miliona wyświetleń) i moim ulubionym, edycyjnym animacja Pokémon Wooper tańczyć do tego.

O co chodzi z mashupami na TikToku?

Internetowe mashupy stały się własnym językiem, w którym użytkownicy mogą dodawać kolejne warstwy odniesień i gównianych postów do niektórych z najbardziej chwytliwych utworów w historii. TikTok, który w dużej mierze czerpie trendy z klipów audio i piosenek, zrodził te społeczności ludzi, którzy remiksują, przerabiają i tworzą absolutnie przeklęte wersje muzyki popularnej.

DiamondBrick Z zaczynał od mashupów od słuchania muzyki na platformach takich jak SoundCloud. Powiedział Polygon, że strona internetowa dała mu dostęp do „absolutnej skarbnicy legalnie świetnych mashupów i równie zabawnych shitpostów”. Dodatkowo będąc fanem Undertale dodatkowo podsycił jego zainteresowanie specjalnymi remiksami.

„Byłem masywny Undertale wentylator u szczytu, wdychając tyle treści, ile mogłem, odkąd zobaczyłem (chyba) ich gry Jacksepticeye. Myślę, że mój początek tworzenia mashupów był częściowo dzięki Undertale i jego fandomu. Miksy, takie jak „Waters of Megalovania” BotanicSage, a zwłaszcza wiele ripów na Silvagunner, były tym, co naprawdę wprowadziło mnie w kulturę remiksów w Internecie i zainspirowało mnie do sięgnięcia po DAW”.

Nie ma oficjalnej oferty Burger Kinga na wykorzystanie dźwięku (jeszcze). A TikTok opublikowany w czwartek z oficjalnego konta marki Burger żartował, że prosi prawników o prawa do piosenki i powiedział: „Słyszymy cię. widzimy Cię. próbujemy. (my też nie możemy przestać słuchać).”

Do tego czasu DiamondBrickZ po prostu rozkoszuje się setkami tysięcy napływających powiadomień.

„Myślę, że jedną z największych niespodzianek było to, że wybuchł w ten sposób. Doświadczyłem czegoś takiego wcześniej na moich kanałach YouTube i TikTok, ale ten wzrost był jeszcze, no cóż, trudniejszy, lepszy, szybszy i silniejszy”.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Kanguru przedstawia wewnętrzne, samoszyfrujące dyski SSD Defender oparte na sprzęcie

Kanguru ogłasza nową, wyjątkową linię sprzętowych, wewnętrznych dysków samoszyfrujących, zaprojektowanych, aby pomóc organizacjom zabezpieczyć i chronić ich dane. Pod marką Kanguru Defender,...

Aplikacja Apple Store oferuje teraz opcję „Kupuj ze specjalistą przez wideo”

W zeszłym roku Apple zaktualizowało swój sklep internetowy o nową funkcję o nazwie „Kupuj ze specjalistą przez wideo.” Jak sama nazwa wskazuje,...

Apple ma przewagę nad rozwojem swojej generatywnej sztucznej inteligencji

Po ogłoszeniu wyników Apple za drugi kwartał fiskalny 2024, dyrektor generalny Apple Tim Cook dołączył do dyrektora finansowego firmy Luca Maestri podczas rozmowy...
Advertisment