Rozbicie mema może wydawać się złuszczając warstwę po warstwie odniesień lub jak wpatrywanie się prosto w korporacyjne brednie. A czasami, jeśli jesteśmy w piekle, to jedno i drugie.
Tak jest w przypadku okropnego, ale chwytliwego wirusowego klipu audio TikTok: „Harder, Better, Faster, Whopper”. Piosenka, która łączy „Harder, Better, Faster, Stronger” Daft Punk z dźwiękami z reklam Burger King, stała się absolutną siłą w aplikacji. Odkąd został opublikowany 22 stycznia, minęło użyte w ponad 74 000 postów. To prawdziwy robak uszny, który w jakiś sposób obejmuje każdą część Internetu, od the Undertale fandom do wirusowego filmu z tańcami ręcznymi YouTube z 2007 roku.
Co jest trudniejsze, lepsze, szybsze, whopper?
„Mocniej, lepiej, szybciej, whopper” mashup jest stosunkowo prosty: po prostu bierze klip audio z niedawnej reklamy Burger King i zastępuje refren piosenki Daft Punk nazwami burgerów. Tekst brzmi: „Whopper, Whopper, Whopper, Whopper, Junior, Double, Triple Whopper, grillowany smak z doskonałymi dodatkami, rządzę, rządzę, rządzę tym dniem”. Dwusylabowy rytm „Whopper” idealnie wpasowuje się w rytm oryginalnej piosenki.
W przeciwieństwie do innych ostatnich wirusowych hitów, mashup nie drażni reklamy Burger King Super Bowl. Został stworzony przez 18-latka o pseudonimie DiamondBrickZ online. Powiedział Polygonowi na Twitterze, że wpadł na pomysł swojego nauczyciela rządowego, który wyświetlił wideo na zajęciach i wyśmiewał się z reklamy Burger King, gdy była odtwarzana przed filmem.
„Będę szczery, o każdej porze dnia będę miał pięć lub sześć piosenek po prostu podskakujących w mojej głowie, więc słuchając, słyszałem, że reklama ma prawie taki sam rytm jak„ Harder, Better, Daft Punk ” Szybciej, silniej”, więc ta dwójka po prostu połączyła się mentalnie”. W następny weekend spędził nad tym kilka godzin i bum, narodził się mashup.
Dlaczego utwór „Harder, Better, Faster, Whopper” jest popularny na TikTok?
Tak naprawdę nie możemy przewidzieć, kiedy post stanie się wirusowy. Algorytm TikToka w dużej mierze koncentruje się na interakcjach użytkowników z wideo i innymi szczegółami, takimi jak język i lokalizacja, chociaż nowsze raporty pokazują również, że pracownicy mogą „podgrzać” cokolwiek w wirusowym poście. Jakkolwiek się stało, nie jesteśmy zaskoczeni, że klip audio wystartował dzięki sposobowi, w jaki połączył różne obszary kultury internetowej.
Utwór Daft Punk był już stałym elementem popkultury, jeszcze przed tym remiksem TikTok. Został wydany w 2001 roku, a następnie stał się częścią mema w filmie na YouTube „Daft Hands – mocniej, lepiej, szybciej, silniej”. W 2007 roku Ye (wcześniej znany jako Kanye West) zsamplował utwór Daft Punk do swojej piosenki „Stronger”. Biorąc pod uwagę bogatą historię utworu, absurdalne remiksowanie go z mainstreamową marką, taką jak Burger King, brzmi jak zadatki na hit.
Klip audio jest używany w wielu popularnych postach. Nie ma stałego trendu. Fani do tego tańczą (1,9 mln wyświetleń), tworzenie fałszywych reklam (3,9 miliona wyświetleń), dokonując edycji Znacznik YouTubera (1,2 miliona wyświetleń) i moim ulubionym, edycyjnym animacja Pokémon Wooper tańczyć do tego.
O co chodzi z mashupami na TikToku?
Internetowe mashupy stały się własnym językiem, w którym użytkownicy mogą dodawać kolejne warstwy odniesień i gównianych postów do niektórych z najbardziej chwytliwych utworów w historii. TikTok, który w dużej mierze czerpie trendy z klipów audio i piosenek, zrodził te społeczności ludzi, którzy remiksują, przerabiają i tworzą absolutnie przeklęte wersje muzyki popularnej.
DiamondBrick Z zaczynał od mashupów od słuchania muzyki na platformach takich jak SoundCloud. Powiedział Polygon, że strona internetowa dała mu dostęp do „absolutnej skarbnicy legalnie świetnych mashupów i równie zabawnych shitpostów”. Dodatkowo będąc fanem Undertale dodatkowo podsycił jego zainteresowanie specjalnymi remiksami.
„Byłem masywny Undertale wentylator u szczytu, wdychając tyle treści, ile mogłem, odkąd zobaczyłem (chyba) ich gry Jacksepticeye. Myślę, że mój początek tworzenia mashupów był częściowo dzięki Undertale i jego fandomu. Miksy, takie jak „Waters of Megalovania” BotanicSage, a zwłaszcza wiele ripów na Silvagunner, były tym, co naprawdę wprowadziło mnie w kulturę remiksów w Internecie i zainspirowało mnie do sięgnięcia po DAW”.
Nie ma oficjalnej oferty Burger Kinga na wykorzystanie dźwięku (jeszcze). A TikTok opublikowany w czwartek z oficjalnego konta marki Burger żartował, że prosi prawników o prawa do piosenki i powiedział: „Słyszymy cię. widzimy Cię. próbujemy. (my też nie możemy przestać słuchać).”
Do tego czasu DiamondBrickZ po prostu rozkoszuje się setkami tysięcy napływających powiadomień.
„Myślę, że jedną z największych niespodzianek było to, że wybuchł w ten sposób. Doświadczyłem czegoś takiego wcześniej na moich kanałach YouTube i TikTok, ale ten wzrost był jeszcze, no cóż, trudniejszy, lepszy, szybszy i silniejszy”.