Centrum leczenia i badań nad rakiem w Guy’s rozpoczęło pięcioletnią współpracę z Careology, dostawcą platform opieki zdrowotnej. Guy’s Cancer stał się pierwszą witryną, która uruchomiła platformę cyfrowej opieki onkologicznej dla swoich pacjentów i zespołów opieki.
Poprzez pięcioletnią umowę, Guy’s Cancer ma na celu dostarczenie innowacji w cyfrowej opiece onkologicznej, które pomagają budować zdolności, zwiększać wydajność i poprawiać doświadczenia pacjentów w Guy’s and St Thomas’ NHS Foundation Trust. Ta nowa technologia będzie również dostępna dla NHS w całym kraju i świadczeniodawców opieki zdrowotnej na całym świecie.
W ramach współpracy obie organizacje wspólnie opracują nowe możliwości cyfrowe w celu poprawy wsparcia dla pacjentów z rakiem oraz poprawy wglądu klinicznego, danych i ulepszeń operacyjnych dla zaufania.
Współpraca ma miejsce w znaczącym czasie, gdy zaległości w opiece onkologicznej stoją w obliczu poważnej presji, a ponad 10 000 osób z podejrzeniem raka musi czekać ponad 104 dni na wizytę u lekarza.
Majid Kazmi, dyrektor ds. innowacji w dziedzinie raka i chirurgii w Guy’s and St Thomas’ NHS Foundation Trust, uważa, że technologia oferuje klinicystom i pacjentom lepszy sposób radzenia sobie z rakiem.
„Technologia cyfrowa może pomóc pacjentom i opiekunom w lepszym informowaniu i wspieraniu, a także zapewniać pracownikom służby zdrowia odpowiednie informacje, które pozwalają im świadczyć bardziej elastyczne usługi i zwalniać czas na opiekę” – powiedział Kazmi, który również dołączył Zarząd Careology w imieniu Guy’s i St Thomas’, aby zapewnić, że obie organizacje mają lepszą współpracę i wgląd.
Technologia firmy Careology umożliwia pacjentom przechowywanie w jednym miejscu informacji o leczeniu, takich jak rejestrowanie objawów i skutków ubocznych, zarządzanie lekami i rejestrowanie wszelkich problemów. Według Careology daje to klinicystom w czasie rzeczywistym wgląd w to, jak pacjenci reagują na leczenie między wizytami, umożliwiając im bardziej proaktywną opiekę nad pacjentami i lepszy wgląd.
Majid Kazmi, Guy’s and St Thomas’ NHS Foundation Trust
Opracowana przez niego platforma ma na celu pomóc pracownikom służby zdrowia w zarządzaniu leczeniem osób żyjących z chorobą nowotworową poprzez dostarczanie zdalnych informacji i danych, które, jak twierdzi, nie były wcześniej dostępne. Współpraca skoncentruje się na ulepszaniu i rozszerzaniu narzędzi, które będą digitalizować elementy szlaku nowotworowego w celu poprawy wczesnej widoczności problemów, ograniczenia administracji klinicznej, zwiększenia wydajności operacyjnej i poprawy bezpieczeństwa pacjentów.
Para stwierdziła, że zespoły opieki onkologicznej będą w stanie pracować bardziej proaktywnie i lepiej priorytetyzować pacjentów zgłaszających objawy i skutki uboczne. Współpraca umożliwi zaufaniu ocenę wpływu technologii Careology na grupy pacjentów onkologicznych tradycyjnie wykluczonych z technologii cyfrowej, takich jak nowotwory głowy i szyi.
Ponadto pacjenci z rakiem będą mogli teraz korzystać aplikacja w domu do aktualizacji objawów oraz skutki uboczne leczenia, w tym chemioterapii, które mogą być wykorzystane przez klinicystów, aby zobaczyć skutki, jakie określone leczenie wywiera na pacjentów pomiędzy wizytami poza szpitalem.