Foxconn ujawnia trzy prototypy pojazdów elektrycznych marki „Foxtron”


Asembler iPhone’a Foxconn ma ujawnił trzy prototypowe pojazdy elektryczne w ramach starań, aby stać się głównym graczem w przemyśle motoryzacyjnym. Tajwański konglomerat zaprezentował SUV-a, który nazywa się Modelem C, sedana, którego nazywa Modelem E, oraz autobus nazwany Modelem T, a wszystko to pod nową marką „Foxtron”.

Podczas Ford może mieć problem z konwencją nazewnictwa, nie wydaje się, aby Foxconn sam planował produkcję tych konkretnych pojazdów. Chce raczej, aby były postrzegane jako projekty referencyjne, przykłady typów pojazdów, które można zbudować na opracowywanej przez nią platformie EV, oraz reklamy komponentów samochodowych i oprogramowania, które planuje sprzedawać. W rzeczywistości Foxconn nawet nie zbudował prototypów — zostały one wykonane przez tajwańskiego producenta samochodów Yulun Motor, który Foxconn ogłosił, że jest pierwszym klientem swojej platformy.

„Naszym największym wyzwaniem jest to, że nie wiemy, jak produkować samochody”, prezes Foxconn, Young Liu powiedział na wydarzeniu, które odbyło się w poniedziałek.

Reklama

SUV Modelu C.

Mimo to Foxconn wysuwa duże roszczenia dotyczące możliwości swojej platformy. Firma twierdzi, że Model E może przejechać 750 kilometrów (około 466 mil) na jednym ładowaniu i pokonać 100 kilometrów na godzinę w czasie krótszym niż 3 sekundy. Model C osiąga szczyt na 700 km (435 mil) i jest o sekundę wolniejszy do 100 km. Foxconn twierdzi, że autobus przeszedł już setki tysięcy kilometrów testów.

Foxconn przez ponad rok opowiadał o wielkich ambicjach, jakie ma, by stać się graczem w świecie motoryzacji, co jest częścią dążenia do dywersyfikacji z telefonów, laptopów i innej elektroniki użytkowej. Liu powiedział, że chce, aby technologia Foxconna znajdowała się w 5% wszystkich pojazdów elektrycznych wyprodukowanych do 2025 roku. najlepsi dostawcy, tacy jak Magna już budują pojazdy elektryczne dla innych producentów samochodów.

Oprócz własnych wysiłków, Foxconn zawarł również umowy (lub zainwestował w) szereg innych producentów samochodów, firm łańcucha dostaw i startujących pojazdów elektrycznych. Ostatnio Foxconn ogłosił plan zakupu dawna fabryka General Motors od zmagającego się z problemami startupu EV Lordstown Motors za 230 milionów dolarów. Foxconn zapowiedział, że będzie produkował masowo elektryczny pickup Lordstown Motors, a także wykorzysta część przestrzeni fabrycznej do budowy innych pojazdów elektrycznych.

Autobus Modelu T.

Foxconn ma strategiczne umowy z największym prywatnym producentem samochodów w Chinach, Geely, a także z Fisker Inc., kolejnym start-upem EV. Niektóre z jego zakładów już jednak zakończyły się fiaskiem — Foxconn niedawno przestała współpracować z Byton, po wrzuceniu niespokojnego chińskiego rozruchu EV co wydawał się być kołem ratunkowym na początku 2021 r..

Foxconn to jedna z największych firm technologicznych na świecie, ale stała się niesławna z powodu niewykonania niektórych dużych międzynarodowych ekspansji. To, co miało być na przykład ogromną, wielomiliardową fabryką LCD w Wisconsin, nadal głównie po prostu puste budynki.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Aplikacja Apple Store oferuje teraz opcję „Kupuj ze specjalistą przez wideo”

W zeszłym roku Apple zaktualizowało swój sklep internetowy o nową funkcję o nazwie „Kupuj ze specjalistą przez wideo.” Jak sama nazwa wskazuje,...

Apple ma przewagę nad rozwojem swojej generatywnej sztucznej inteligencji

Po ogłoszeniu wyników Apple za drugi kwartał fiskalny 2024, dyrektor generalny Apple Tim Cook dołączył do dyrektora finansowego firmy Luca Maestri podczas rozmowy...

Microsoft publikuje inauguracyjny raport dotyczący przejrzystości sztucznej inteligencji

W swoim Odpowiedzialny raport dotyczący przejrzystości sztucznej inteligencji, która obejmuje głównie rok 2023, Microsoft zachwala swoje osiągnięcia w zakresie bezpiecznego wdrażania produktów AI....
Advertisment