Ford zaktualizuje asystenta kierowcy BlueCruise o zmianę pasa ruchu bez użycia rąk


Ford wprowadza pierwszą dużą aktualizację zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy BlueCruise, dodając zmianę pasa ruchu bez użycia rąk i kilka innych nowych funkcji, ogłosiła w czwartek.

BlueCruise, który Ford pozycjonuje się jako realny konkurent do systemów GM Super Cruise i Autopilot Tesli, wprowadzonych po raz pierwszy w 2021 r. wraz z Fordem Mustangiem Mach-E i od tego czasu trafił do 75 000 właścicieli Forda i Lincolna.

Aktualizacja oprogramowania, BlueCruise 1.2, pojawi się jesienią tego roku, zaczynając od Mustanga Mach-E 2023 przed lądowaniem z innymi modelami. (Dla właścicieli Lincolna aktualizacja zostanie wprowadzona jako ActiveGlide 1.2.) Obie aktualizacje będą zawierały trzy nowe funkcje: asystent zmiany pasa ruchu, asystent prędkości z predykcją i zmianę pozycji na pasie ruchu.

Asystent zmiany pasa automatycznie dokona zmiany pasa na żądanie kierowcy, stukając w kierunkowskaz i może nawet zasugerować zmianę pasa, jeśli pojazd wydaje się być w powolnym ruchu. Przewidujący asystent prędkości automatycznie dostosowuje prędkość, gdy kierowca zbliża się do ostrego zakrętu i zasygnalizuje kierowcy z wyprzedzeniem, gdy ma nastąpić zmiana prędkości. A zmiana pozycji na pasie ruchu utrzymuje pojazd na jego pasie, jednocześnie delikatnie przesuwając jego pozycję z dala od sąsiednich pojazdów, zwłaszcza większych, takich jak półciężarówki.

„Te ulepszenia to dopiero początek ciągłej podróży w kierunku poprawy bezpieczeństwa i zapewnienia klientom cennego czasu z powrotem” – powiedział Doug Field, który kieruje oddziałem elektrycznym i autonomicznym Forda Model e.

Ale Ford jest nieco w tyle za resztą stawki, jeśli chodzi o te cechy. Dodano Teslę automatyczna zmiana pasa ruchu na Autopilota w 2019 roku oraz GM zaktualizował Super Cruise aby włączyć tę funkcję w 2021 roku. W zeszłym roku GM złożył pozew przeciwko Fordowi, argumentując, że nazwa BlueCruise jest zbyt bliska Super Cruise. Obie firmy podobno próbują wypracować ugodę.

Reklama

BlueCruise i ActiveGlide to systemy poziomu 2, zgodnie z definicją poziomów automatyzacji Society for Automotive Engineers, które ogólnie współpracują z wieloma odrębnymi funkcjami, takimi jak adaptacyjny tempomat, automatyczne hamowanie awaryjne, asystent utrzymania pasa ruchu, wykrywanie martwego pola, pieszy monitorowanie i wykrywanie znaku stopu. Systemy te nie zapewniają autonomii pojazdu, ponieważ kierowcy muszą zachować czujność i patrzeć na drogę.

Ford twierdzi, że BlueCruise można aktywować tylko na wstępnie zakwalifikowanych podzielonych autostradach, których obecnie jest 130 000 mil. Firma twierdzi, że „nieustannie ulepsza mapy za pomocą bezprzewodowych aktualizacji identyfikujących wstępnie zakwalifikowane odcinki podzielonych autostrad, na których można korzystać z BlueCruise”.

PograniczeNilay Patel stwierdził, że BlueCruise jest „głęboko zagmatwany”, kiedy on zrecenzowałem F-150 Lightning ale również stwierdził, że „działa świetnie”, gdy jest aktywny.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Asus nie chce powiedzieć, czy czytnik kart SD w ROG Ally zostanie kiedykolwiek naprawdę naprawiony

1) Czy Asus rzeczywiście znalazł naprawę sprzętową wadliwych czytników kart SD? Jeśli ktoś w ten sposób zwróci swojego sojusznika Asusowi i otrzyma...

Czego można się spodziewać po Apple Watch Ultra 3 w tym roku

Słyszeliśmy wiele plotek na temat „Apple Watch X”, który byłby całkowicie przeprojektowanym zegarkiem Apple Watch z okazji 10. rocznicy powstania produktu. Jednak...

Snapchat wkrótce umożliwi Ci edycję wiadomości po wysłaniu

Uruchamia się Snap mnóstwo nowych funkcji w Snapchacie, w tym możliwość edycji już wysłanych wiadomości, dzięki czemu możesz poprawić literówkę „twoje” lub „ty”...
Advertisment