Facebook opublikował dziś dwa artykuły na temat jak stworzyć bezpieczniejsze doświadczenie dla młodych ludzi na Instagramie, a także w jaki sposób firma weryfikuje, czy ktoś jest w odpowiednim wieku wymaganym do obecności na jej platformach.
W ciągu ostatnich miesięcy niektóre organizacje krytykowały Facebooka za próbę stworzenia Instagrama dla dzieci. W list do Marka Zuckerberga w kwietniu Kampania na rzecz Dzieciństwa Wolnego od Reklam, międzynarodowa koalicja 35 grup dziecięcych i konsumenckich, napisała, że „dziecięca wersja Instagrama (..) może przyciągnąć nawet młodszych użytkowników do niekończących się rutynowych czynności związanych z przewijaniem zdjęć i obrazowaniem ciała wstyd.”
„Prawdziwymi odbiorcami dziecięcej wersji Instagrama będą znacznie młodsze dzieci, które obecnie nie mają kont na platformie. Chociaż zbieranie cennych danych rodzinnych i pielęgnowanie nowej generacji użytkowników Instagrama może być dobre dla wyników Facebooka, prawdopodobnie zwiększy korzystanie z aplikacji przez małe dzieci, które są szczególnie podatne na manipulacyjne i wyzyskujące funkcje platformy”.
Mimo to Facebook nadal uważa, że najlepiej jest stworzyć narzędzie dla tych dzieci, zamiast zabraniać im przebywania w Internecie. Firma napisała dziś w poście na blogu:
“Zastanawiamy się również nad sposobami zmniejszenia motywacji osób poniżej 13 roku życia do kłamania na temat ich wieku. W rzeczywistości są już online i bez niezawodnego sposobu na powstrzymanie ludzi przed błędnym przedstawieniem ich wieku, chcemy tworzyć doświadczenia zaprojektowane specjalnie dla nich, zarządzane przez rodziców i opiekunów. Obejmuje to nowe środowisko Instagrama dla nastolatków. Wierzymy, że zachęcanie ich do korzystania z doświadczenia odpowiedniego do wieku i zarządzanego przez rodziców jest właściwą drogą. Potrzeba wioski, aby to doświadczenie było wystarczająco atrakcyjne, aby ta grupa wiekowa chciała z niego skorzystać, ale jesteśmy zdeterminowani, aby zrobić to dobrze.“
Co robi Facebook, aby poprawić wrażenia z Instagrama z osobami poniżej 18 roku życia, ale powyżej 13 roku życia?
Facebook skupia się na trzech głównych filarach, aby zapewnić młodym ludziom bezpieczniejsze i bardziej prywatne doświadczenia na Instagramie:
- Ograniczanie młodych ludzi do kont prywatnych
- Utrudnianie potencjalnie podejrzanym kontom znajdowania młodych ludzi
- Ograniczenie możliwości, jakie mają reklamodawcy, aby dotrzeć z reklamami do młodych ludzi
Na przykład dzieci poniżej 16 roku życia (lub poniżej 18 roku życia w niektórych krajach) zostaną domyślnie przypisane do konta prywatnego po dołączeniu do Instagrama. Dzięki temu inni użytkownicy nie będą mogli komentować treści dla dzieci, a także nie będą mogli ich w ogóle zobaczyć w miejscach takich jak Odkrywaj lub hashtagi.
W Stanach Zjednoczonych, Australii, Francji, Wielkiej Brytanii i Japonii Instagram opracował również nową technologię, która pomoże firmie znaleźć konta, które wykazały potencjalnie podejrzane zachowanie i uniemożliwić im interakcję z kontami młodych ludzi. Poprzez „potencjalnie podejrzane zachowanie” Instagram to konta należące do osób dorosłych, które mogły zostać niedawno zablokowane lub zgłoszone np. przez młodą osobę.
Facebook zmienia również sposób, w jaki reklamodawcy mogą wpływać na dzieci:
Za kilka tygodni zezwolimy reklamodawcom na kierowanie reklam tylko do osób poniżej 18 roku życia (lub starszych w niektórych krajach) na podstawie ich wieku, płci i lokalizacji. Oznacza to, że wcześniej dostępne opcje kierowania, takie jak te oparte na zainteresowaniach lub aktywności w innych aplikacjach i witrynach, nie będą już dostępne dla reklamodawców. Zmiany te będą miały charakter globalny i będą dotyczyć Instagrama, Facebooka i Messengera.
Facebook również daje pewne spostrzeżenia w jaki sposób firmie udaje się dowiedzieć, czy osoba niepełnoletnia korzysta z jej platformy za pomocą sztucznej inteligencji, współpracując z partnerami branżowymi i ekspertami, a także liczyć z innymi użytkownikami zgłaszającymi osoby poniżej 13 roku życia na Facebooku i Instagramie.
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich do zarabiania. Więcej.
Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej informacji o Apple: