Face tech – rozpoznawanie możliwości sprzedaży detalicznej


Niewiele jest rzeczy w branży detalicznej, które generują więcej negatywnych nastrojów i uwagi od mediów i obrońców prywatności niż korzystanie z oprogramowania do rozpoznawania twarzy w sklepach.

Istnieją duże możliwości potencjalnego wykorzystania oprogramowania do rozpoznawania twarzy opartego na sztucznej inteligencji (AI), ale czy branża detaliczna mogłaby przegapić wiele z nich z powodu negatywnej i kontrowersyjnej reputacji tej technologii?

Fraser Sampson, komisarz ds. biometrii i kamer monitorujących, niedawno przedstawił sekretarzowi spraw wewnętrznych ważny dokument na temat radzenia sobie z tą delikatną równowagą, stwierdzając: „Jesteśmy na skraju rewolucji technologicznej w sposobie, w jaki robimy rzeczy”.

Argumentuje, że wymaga to działania: „Musimy pilnie zdać sobie sprawę z możliwości i zagrożeń stwarzanych przez eksplozję możliwości nadzoru biometrycznego opartego na sztucznej inteligencji. Jeśli nam się nie uda, ryzykujemy, że przegapimy potencjalne korzyści, jakie może nam zaoferować, i narazimy się na potencjalne zagrożenia, jakie stwarza”.

On to potwierdza Technologia rozpoznawania twarzy na żywo (LFR) może naruszać prywatność, ale wierzy również, że może zwalczać poważne przestępstwa i nadużycia. Sampson obawia się, że strach przed „odwetem” ze strony mediów i innych grup jest głównym czynnikiem odstraszającym firmy rozważające inwestowanie w tym obszarze. Nie pomagają temu pretendenci do technologii, którzy często wykorzystują stare dane, które zostały wygenerowane, gdy technologia była mniej zaawansowana.

Simon Gordon, założyciel i prezes Facewatch, doskonale zdaje sobie sprawę z wyzwań, wprowadzając swoje rozwiązanie do rozpoznawania twarzy w 2018 r., kiedy w Wielkiej Brytanii weszło w życie ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO). Facewatch jest obecnie jedyną usługą rozpoznawania twarzy zgodną z RODO w kraju i jest wdrażana przez wielu różnych sprzedawców detalicznych, w tym Budgens, Costcutter, Frasers Group, Eat 17 i Southern Co-op.

Reklama

Rozwiązanie obejmuje kamery skierowane w stronę drzwi sprzedawców detalicznych, a ich opinie wideo przetwarzane na miejscu przez urządzenia brzegowe Jetson Nano. Po wykryciu twarzy jest ona wysyłana do chmury w celu przetwarzania biometrycznego przy użyciu technologii sztucznej inteligencji i dwóch algorytmów, które porównują obraz z bazą danych twarzy (zawierającą obrazy „podmiotów zainteresowania”, które mogły ukraść z tego sklepu przed lub z innego sklepu w wybranym promieniu).

Wizerunek twarzy klienta, którego nie ma w bazie danych, zostanie natychmiast usunięty. Jeśli istnieje dopasowanie, alert jest wysyłany bezpośrednio do sklepu. Ostateczna kontrola polega na weryfikacji tego dopasowania przez personel sklepu, co ogólnie daje dokładność na poziomie 99%. W przyszłości może to wzrosnąć, ponieważ Facewatch bada kamery z wbudowaną sztuczną inteligencją, eliminując w ten sposób potrzebę przetwarzania przez Edge Box w sklepie, a według Gordona „rozpoznawanie twarzy połączy się z analizą chodu i innymi metodami poprawić dokładność”.

Zawsze tak się wydawało [shoplifters] byli o krok przed nami, ale teraz, gdy Facewatch jest w sklepie, czuję, że mam karty w ręku, by z nimi walczyć

Emanuele Jardin, Jedz 17

Gordon mówi o korzyściach płynących z takiego rozwiązania dla detalistów, które, jak mówi, „chronią dane i zarządzają nimi w sposób proporcjonalny i sprawiedliwy”, dodając: „W rzeczywistości jedyne osoby, które tworzą [negative] hałasu są grupy lobbystyczne. Nie mieliśmy ani jednej skargi od klientów”.

Z pewnością nie ma skarg od Emanuele Jardin, kierownika sklepu w Eat 17 w londyńskiej dzielnicy Hackney, który mówi: „Widzimy dużą różnicę – nie ma już dużych złodziei sklepowych. Myślą: „Nie możemy już tam jechać, bo nie warto”, bo za każdym razem zostaną złapani. Zawsze wydawało się, że są o krok przed nami, ale teraz, gdy Facewatch jest w sklepie, czuję, że mam karty w ręku, by z nimi walczyć”.

Gordon mówi, że dla większości sprzedawców rozwiązaniem jest zapobieganie przestępstwom, co z kolei zatrzymuje wszelkie potencjalne konflikty w sklepie. „Podstawową rolą technologii jest zapewnienie bezpieczeństwa sklepu i oszczędność pieniędzy [from reduced theft levels]. Dzięki temu sklep jest bezpieczniejszy dla klientów, a personel czuje się bezpieczniej – mówi.

Stworzenie bezpiecznego środowiska jest głównym powodem, dla którego firma Southern Co-op wdrożyła tę technologię i według Gordona broniła jej używania w wybranych sklepach, które mają najgorszą reputację, z wyższym poziomem kradzieży i nadużyć wobec pracowników.

“[The Co-op] przeszli przez zaporę i kiedy to się skończy, nie będzie już więcej złej reklamy” – dodaje Gordon.

Wykorzystanie technologii szacowania wieku

Potrzebę ochrony pracowników w pełni rozumie Graham Wynn, zastępca regulatora ds. biznesowych i regulacyjnych w British Retail Consortium (BRC), który mówi: „Nasze ostatnie badanie przestępczości wykazało, że przypadki przemocy i nadużyć są niestety zbyt częste w handlu detalicznym. personelu, a liczba przypadków rośnie z roku na rok”.

Wskazuje, że większość konfliktów pojawia się, gdy personel rzuca wyzwanie klientom kupującym produkty z ograniczeniami wiekowymi: „Podczas gdy liczba przypadków osiągnęła szczyt podczas pandemii i wynosiła 1300 dziennie, liczba przypadków rośnie każdego roku. Stwierdzono, że technologia szacowania wieku jest dokładnym i użytecznym narzędziem, ponieważ klienci biorący udział w badaniu byli znacznie bardziej skłonni zaakceptować wyzwanie ze strony maszyny, zmniejszając w ten sposób ryzyko skierowania frustracji na poszczególne osoby”.

W tym miejscu należy uważać na deskryptory, ponieważ technologii szacowania wieku twarzy nie należy mylić z technologią rozpoznawania twarzy. Wynn chce wyjaśnić tę kwestię: „Technologia szacowania wieku nie stwarza problemów związanych z prywatnością, ponieważ cechy twarzy danej osoby nie są przechowywane przez sprzedawcę ani przez maszynę, są one wykorzystywane wyłącznie do oceny wieku klienta”.

Julie Dawson, dyrektor ds. polityki i biura regulacyjnego w Yoti, również chce rozróżnić te dwa rozwiązania, ponieważ nie chce, aby rozwiązanie Yoti zostało wrzucone do tego samego worka, co rozpoznawanie twarzy i jego negatywna reputacja.

Firma odegrała ostatnio ważną rolę w sześciomiesięcznym badaniu wspieranym przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, w którym uczestniczyły Morrison’s, Co-op, Tesco i Asda, w ramach którego badano potencjał włączenia rozwiązań technologii cyfrowej do przyszłych przepisów dotyczących licencjonowania alkoholu, które wyraźnie obejmują ograniczenia wiekowe.

Detaliści zainstalowali Oprogramowanie Yoti w wybranych kasach samoobsługowych w całym kraju, który wykorzystuje algorytm sztucznej inteligencji do szacowania wieku klienta na podstawie skanów twarzy wykonanych przez kamery wbudowane w kasach. Dawson mówi: „Technolodzy są szkoleni z ogromnym zestawem danych i obejmują analizę na poziomie pikseli, aby oszacować wiek klienta. Dla osób w wieku od 13 do 19 lat dokładność wynosi 1,5 roku, czyli lepiej niż u człowieka, który ma dokładność tylko w ciągu sześciu do ośmiu lat”.

Stwierdzono, że technologia szacowania wieku jest dokładnym i użytecznym narzędziem… zmniejszającym ryzyko skierowania frustracji na poszczególne osoby

Brytyjskie Konsorcjum Detaliczne

Według YouGov bez zapisanych danych osobowych i rozwiązania zmniejszającego tarcie w sklepach, a także pomagającego zmniejszyć kolejki, aż 70% osób stwierdziło, że skorzystałoby z szacowania wieku twarzy w sklepach, gdyby było to możliwe.

Oprócz używania w wersji próbnej Home Office, oprogramowanie Yoti jest używane w pierwszy sklep Aldi Shop & Go w Greenwich kiedy klienci kupują alkohol. Dawson wskazuje również, że technologia może być wykorzystywana do weryfikacji wieku w szafkach Click & Collect, gdy klienci odbierają produkty z ograniczeniami wiekowymi, oraz do transakcji internetowych, gdy do skanowania twarzy można wykorzystać kamerę w komputerach PC i smartfonach.

Matt Redwood, wiceprezes ds. rozwiązań technologicznych dla handlu detalicznego w firmie Diebold Nixdorf, docenia wartość tych rozwiązań do szacowania wieku w kasach samoobsługowych, gdzie aż 22% wszystkich transakcji wymaga weryfikacji wieku. Oprócz używania kamer na kasach do skanowania twarzy, mówi, że są one używane przez firmy za granicą do rozpoznawania produktów.

„Mamy to „na żywo” do rozpoznawania świeżych produktów. Owoce i warzywa oraz wyroby piekarnicze są rozpoznawane przez kamerę AI umieszczoną nad wagą, a konsument musi po prostu potwierdzić, że produkt został poprawnie zidentyfikowany” — mówi, dodając, że kolejnym dużym krokiem w sklepie jest dalsze śledzenie procesu, aby zatrzymać kradzież przy kasie. Dedykowane kamery nad kasami identyfikują ruchy, które sugerują celowe pomyłki w skanowaniu, unikanie skanowania i przełączanie kodów kreskowych.

Redwood mówi, że jest to inna dynamika niż rozpoznawanie twarzy, ponieważ ludzie nie czują, że tak naprawdę obserwuje ich osobiście. Wydaje się, że to samo dzieje się z kasami samoobsługowymi, które pokazują ekran, na którym w czasie rzeczywistym odtwarzany jest materiał wideo przedstawiający klienta korzystającego z kasy. Są one obecnie używane w całej Wielkiej Brytanii w głównych supermarketach.

„Jest wyraźnie używany do powstrzymywania ludzi przed kradzieżą, ale nie jest analizowany jako taki i żaden klient nie jest z nim identyfikowany, więc ludzie nie mają z tym problemu. To tak jak z CCTV. Ale gdyby detaliści próbowali dodać do tego oprogramowanie do rozpoznawania twarzy, byłby to dla nich koszmar” – sugeruje.

Uważa on, że łatwiej byłoby wprowadzić rozpoznawanie twarzy dla pracowników do logowania się w pracy, ale przewiduje, że nawet w tym przypadku pojawiłyby się spory wokół kwestii posiadania przez firmy informacji i zdjęć swoich pracowników oraz tego, jak dokładnie ma to być wykorzystywane. .

„Rozpoznawanie twarzy jest dalekie od zastosowania w handlu detalicznym. Z technologicznego punktu widzenia moglibyśmy to zrobić dzisiaj, ale sprzedawcy detaliczni muszą pracować w ramach krzywej adaptacyjnej konsumentów, a w tej chwili są daleko [adopting] To. Rozpoznawanie produktów, weryfikacja wieku i śledzenie procesów to bardziej oczywiste wczesne zastosowania tego typu technologii, uważa Redwood.

Niekoniecznie jest to oczywiście doświadczenie Facewatch iz pewnością komisarz Sampson będzie miał nadzieję, że powszechne przyjęcie takich rozwiązań nie jest tak odległe, o ile zalety i wady technologii zostaną w pełni rozważone przez wszystkich interesariuszy , umożliwiając konsumentom i detalistom korzystanie z zalet.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Użytkownicy Apple tracą dostęp do swoich identyfikatorów Apple ID bez żadnego wyjaśnienia

Wydaje się, że dziś wieczorem coraz bardziej powszechna jest awaria Apple ID, która dotyka użytkowników Apple. Wiele osób w mediach społecznościowych twierdzi,...

Czasem nie ma nic złego w przyznaniu się do błędu, Apple

Apple ma problem z przyznaniem się do błędu. W marketingu firmy zawsze chodziło o doskonałość, a przyznanie się, że coś jest nie...

Dlaczego Xenomorph z Alien jest wciąż idealnym złoczyńcą science-fiction

Ta funkcja w Ridley Scott Obcy a franczyza, którą uruchomiła, została pierwotnie opublikowana jako część pakiet poświęcony najbardziej ukochanym złoczyńcom science...
Advertisment