Dążenie do uratowania KeyForge, pierwszego wygenerowanego proceduralnie CCG


Historia KeyForge jest dziwny. Kolekcjonerska gra karciana pojawiła się z wielkimi fanfarami w 2018 roku (w tym od nas), może pochwalić się algorytmem proceduralnym zdolnym do samodzielnego wygenerowania około 32 miliardów różnych talii kart. Jej urok był czynnikiem zaskoczenia, ponieważ nawet twórcy gry nie wiedzieli, co znajduje się w każdym pudełku. Wydawca Fantasy Flight Games szybko zdobył przyczółek w sklepach hobbystycznych i stworzył rodzący się zorganizowany plac zabaw; gra wydawała się gotowa, aby stać się kolejnym wielkim CCG. Następnie, we wrześniu 2021wydawca ogłosił, że nie jest już w stanie produkować więcej kart.

Wiadomości w tamtym czasie były tajemnicze. Fantasy Flight po prostu powiedział, że wyrafinowany algorytm gry to „złamany” i że trzeba go odbudować „od podstaw”. To z pewnością może być prawda. Ale był o wiele większy problem, powiedział Christian Petersen, współzałożyciel firmy, w niedawnym wywiadzie dla Polygon: Wszyscy inżynierowie oprogramowania, którzy pomogli w stworzeniu algorytmu, pracowali teraz dla innej firmy.

Petersen założył Fantasy Flight w 1995 roku. Wydawca z Minnesoty zyskał sobie sławę dzięki własnej grze strategicznej Petersena, Imperium Zmierzchu, powszechnie uważana za jedną z największych i najbardziej złożonych gier planszowych, jakie kiedykolwiek powstały. Ta jedna superpopularna gra dała początek jednemu z premierowych wydawnictw tabletowych w Stanach Zjednoczonych, odpowiedzialnemu za: KeyForge oczywiście, ale także dla innych gier, które były oparte na franczyzach, takich jak Gwiezdne Wojny i Władca Pierścieni, i wielu innych nowoczesnych klasykach opracowanych przez własne kreatywne zespoły.

W 2014 roku Asmodee, duża międzynarodowa korporacja z dziesiątkami popularnych gier planszowych, przejęła Fantasy Flight. Petersen wyszedł niedługo po tym, aby założyć nową firmę o nazwie Dziwne gwiazdy. Inżynierowie, którzy mogli pomóc w odbudowie KeyForge ponieważ Asmodee teraz dla niego pracował. Zrobił więc to, co zrobiłby każdy dobry biznesmen: złożył ofertę odkupienia praw do… KeyForge.

„Asmodee spóźnił się ponownie o kolejne sześć miesięcy” – powiedział Petersen. „Może nie podobała im się kwota, jaką byłem w stanie zapłacić. W końcu wrócili i zawarliśmy umowę w czerwcu”.

Teraz Petersen, który od kilku lat zajmuje się m.in. tworzeniem oprogramowania i systemów produkcyjnych dla branży gier planszowych, powraca do branży wydawniczej. Jego pierwszy produkt nazywa się KeyForge: Wiatry Wymianya od publikacji zarobił ponad 760 000 USD w ramach finansowania społecznościowego na Gra znaleziona.

Reklama

Czy to wystarczy, aby odbudować algorytm i wysłać grę z powrotem na wolność? Tylko Petersen wie na pewno. W każdym razie powiedział Polygonowi, że mocno wierzy KeyForge nadal warto oszczędzać. Podobnie jak nowy producent gry, Michael Hurley. Był także weteranem Fantasy Flight Games, był jednym z dyrektorów w pokoju, gdy współtwórca Richard Garfield (Magia: Zgromadzenie) pierwszy rozbił prototyp za pomocą — co jeszcze? — wysoce zmodyfikowany arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel.

“Tam [were] dużo makr” – powiedział Hurley, wyciągając słowa, aby podkreślić rozmiar pliku. „Zawierała listę wszystkich nazw kart, które [Garfield] zaprojektowany do gry. […] Kiedy chciał stworzyć talię, po prostu uruchamiał kilka skryptów i zasadniczo generował listę kart, które znajdowały się w talii. [Then] wyciągał karty, które arkusz kalkulacyjny kazał im wyciągnąć, a następnie składał je razem.

„Po prostu robił to wielokrotnie, dopóki nie miał […] kilkadziesiąt różnych prototypowych talii, które w ten sposób wygenerował”.

Ale w oryginalnym projekcie nie wszystkie decki działały bardzo dobrze.

„Początkowo chciał, aby wszystkie talie były całkowicie losowo”, powiedział Petersen, „żebyś nie miał pojęcia, co dostajesz. Ale powiedzieliśmy: „Nie, to nie zadziała, ponieważ będzie taka różnorodność w tym, co otrzymujesz, że będzie to problem dla graczy”.

Skończyło się na znacznie bardziej ustrukturyzowanym systemie — przepis jest prawdopodobnie lepszym słowem — do tworzenia talii. The KeyForge algorytmy, nowe i stare, działają w ten sam sposób. Najpierw losują 12 istniejących kart z każdego z trzech domów, które są frakcjami tematycznymi, które nadają teksturę wiedzy w grze. Następnie talia otrzymuje nazwę i unikalną grafikę na odwrocie każdej karty, podobnie wygenerowaną przez ten sam algorytm. Ale nie każda talia jest tworzona tak samo, a mocniejsze talie są dostosowywane (coś w rodzaju handicapu w golfie) pod kątem rywalizacji.

Ale od czasu do czasu algorytm robi coś niezwykłego, tworząc niezwykle rzadką kartę zwaną indywidualną. To karta pierwotnie zaprojektowana jako część jednego domu, ale zamieniona na część innego. Mavericks drukują nawet swój własny symbol na obramowaniu, aby ich przywołać. Jeśli są obecne w unikalnej talii, indywidualiści mogą stać się podstawą potężnych i nieoczekiwanych strategii, które mogą być trudne do skontrowania przez inne talie.

Przykładowe karty z proponowanej nowej serii KeyForge pokłady.

Petersen mówi, że projekt odbudowy algorytmu idzie dobrze i powinien być gotowy na czas na kolejną partię proceduralnie generowanych kart, indywidualności i wszystkich innych, które mają się ukazać. KeyForge: Wiatry Wymiany w styczniu 2023. Czy to wystarczy, aby dać grze drugą szansę na sukces? Pozostaje pełen nadziei, ale pragmatyczny.

„Najważniejsze pytanie brzmi, czy publiczność wciąż jest w pobliżu?” powiedział Petersen. „Bardzo trudno jest wznowić grę kontuzjowaną. To prawie niemożliwe. Miałem wiele razy w swojej karierze, gdzie my [have said], „Ta gra była kontuzjowana. To kuśtyka. Jest w większości martwy. I kochamy tę grę, uważamy, że jest naprawdę świetna. Ale co możemy zrobić?’ W większości sytuacji po prostu nie warto. […] Po co próbować to ożywić [when it] po prostu nie ma sensu ekonomicznego?”

Kampania crowdfundingowa kończy się 26 września. Oczekuj jednak, że zamówienia w przedsprzedaży zostaną otwarte wkrótce po jej zakończeniu i będą kontynuowane przez wiele miesięcy, aż do premiery.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Sklepy z grami zwracają zamówienia w przedsprzedaży Ghost of Tsushima w krajach innych niż PSN

Steam zwraca pieniądze za zamówienia przedpremierowe wersji reżyserskiej Duch Cuszimy dla kupujących mieszkających w krajach bez dostępu do PlayStation Network. Dzieje...

OpenAI może wkrótce zadebiutować jako multimodalny asystent cyfrowy AI

OpenAI pokazało niektórym swoim klientom nowy multimodalny model sztucznej inteligencji, który może zarówno rozmawiać z Tobą, jak i rozpoznawać obiekty, zgodnie z nowy...

Czas premiery i data rozpoczęcia Diablo 4 sezon 4 Loot Reborn

Diablo 4 sezon 4, formalnie nazwany Loot Reborn, nadchodzi. Jak sugeruje tytuł, wprowadza to modernizację systemu łupów, nową mechanikę...
Advertisment