Sztuczna inteligencja to bez wątpienia historia roku.
Aby lepiej zrozumieć szybki rozwój i wdrażanie narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji, pod koniec czerwca 2023 r. Krawędź i Vox Media nawiązały współpracę, aby przeprowadzić reprezentatywne badanie dotyczące tego, jak dorośli Amerykanie korzystają ze sztucznej inteligencji i jak o niej myślą. Krawędź opublikował swoje wstępne ustalenia w tamtym czasie Krawędź i w Pokój prasowy Vox Media. Ten wstępny raport dotyczący sztucznej inteligencji był kontynuacją naszych głównych badań zaufania konsumentów do technologii przeprowadzonych w r 2017, 2020I 2021.
Teraz, prawie rok później, dzielimy się pełnymi, zaktualizowanymi ustaleniami i opieramy się na naszym wstępnym raporcie dotyczącym sztucznej inteligencji. To kolejna fala naszej ankiety konsumenckiej dotyczącej sztucznej inteligencji.
Ponieważ sztuczna inteligencja jest na pierwszym miejscu Krawędź i partnerom Vox Media, chcieliśmy także podzielić się naszymi ogólnymi kluczowymi wnioskami z markami, które chcą zrozumieć i wykorzystać narzędzia AI. Oto niektóre ogólne wnioski z ankiety wraz z bardziej kompleksowym spojrzeniem na dane dostępne w powyższym raporcie.
Rok później: gdzie jesteśmy po roku z AI.
- Zainteresowanie utrzymuje się, ale wykorzystanie rośnie w znacznie mniejszym tempie.
- Nowe przyjęcie zwalnia; jednak użytkownicy ewoluują w superużytkowników.
- OpenAI objął większą pozycję lidera pod względem udziału w rynku, ale funkcje sztucznej inteligencji stają się atutem marketingowym marek technologicznych, tworząc silną świadomość marki.
- Wyłania się pierwsze znaczące zakłócenie w wyszukiwarkach od 20 lat.
Kreatywność i produktywność: jak sztuczna inteligencja będzie się skalować w różny sposób – mianowicie ze względu na wiek – jeśli chodzi o kreatywność i produktywność.
- Konsumenci wykorzystują narzędzia sztucznej inteligencji do celów produktywności i kreatywności, ale produktywność wciąż rośnie, szczególnie w przypadku starszych użytkowników.
- Najszybciej rozwijającym się zastosowaniem sztucznej inteligencji jest poczta elektroniczna.
- Choć większość ludzi uważa, że sztuczna inteligencja może ulepszyć ich umiejętności w różnych mediach, nie sądzą, że przebije ona profesjonalistów.
- Wraz ze wzrostem adopcji normy w pracy i szkole zmieniają się, stając się bardziej otwartymi na narzędzia AI.
Zaufanie danym: zrozumienie, jak konsumenci myślą o danych i czy im ufają.
- W miarę rozwoju wyszukiwania AI konsumenci pokładają duże zaufanie w jakości informacji.
- Konsumenci chcą regulacji rządowych, ale oczekują, że firmy będą musiały przejąć wiodącą rolę w zakresie przejrzystości, efektywności energetycznej i dezinformacji.
Współistnienie z AI: w całej dyskusji na temat zastępowania sztuczną inteligencją tak naprawdę chodzi o wzmacnianie i stopniowe współistnienie ze sztuczną inteligencją.
- Ludzie natychmiast dostrzegają potencjał sztucznej inteligencji w zakresie upraszczania i usprawniania ich codziennego życia, ale nadal wolą ludzi do bardziej osobistych zadań, takich jak randkowanie.
- Prywatność danych nadal stanowi problem, ale lokalna sztuczna inteligencja i aplikacje osobiste wydają się obiecujące.
- Trwa wyścig w budowaniu ogólnej – a nie tylko generatywnej – sztucznej inteligencji.
Następna faza sztucznej inteligencji polega na udowodnieniu sztucznej inteligencji, dzięki czemu szum medialny przekształci się w rzeczywistość, praktyczność i zastosowanie w naszym codziennym życiu.
Jak możesz dołączyć do rozmowy o sztucznej inteligencji
Tutaj w Vox Media i Krawędź, mamy obsesję na punkcie wysokiej jakości opowiadania historii i dziennikarstwa. W miarę jak sztuczna inteligencja w dalszym ciągu przenika do naszego życia, nasze marki redakcyjne pomogą poprowadzić ponad 100-milionową publiczność w USA przez kolejną falę innowacji, rozpoznając, co jest tylko szumem, a co będzie miało realny wpływ na ludzkość.
Metodologia
W grudniu 2023 r. zespół Vox Media Insights and Research przeprowadził ankietę wśród ponad 2000 konsumentów wraz z naszym partnerem, firmą The Circus. The Circus to firma konsultingowa zajmująca się wglądem i opowiadaniem historii na podstawie danych, która specjalizuje się w oryginalnych badaniach trendów, przemyślanym przywództwie i strategicznym pozycjonowaniu marki zakorzenionym w podejściu skoncentrowanym na danych ludzkich.
Specjalne podziękowania należą się osobom, które pomogły w realizacji tej ankiety:
Andrew Melnizek – wiceprezes i dyrektor generalny, The Verge i Polygon
Edwin Wong – wiceprezes ds. analiz i badań, Vox Media
Sebastian Fernandez – Założyciel Cyrku
Diana Young – projektantka, konstrukcja typu D
Jacob Kastrenakes – redaktor naczelny, The Verge
Kara Verlaney – redaktor naczelna, The Verge
Nilay Patel – redaktor naczelny, The Verge
Helen Havlak – wydawca, The Verge