Clive Benford, Jaguar Land Rover


W lutym 2021 r. Thierry Bolloré, dyrektor generalny Jaguar Land Rover, zaprezentował planuję na nowo wyobrazić sobie luksusowego producenta samochodów. Plan opiera się na połączonych usługach, technologiach opartych na danych i tym, co opisuje jako „radykalną cyfryzację całej podróży klienta i doświadczenia własności”.

Biorąc pod uwagę nową wizję JLR, Clive Benford, szef programu analityki korporacyjnej w Jaguar Land Rover, mówi: kultura danych jest prowadzony od góry do dołu. Wskazując na strategię transformacji, Benford mówi: „Zwinność, cyfryzacja i dane są nierozłączne”.

Uważa, że ​​działy IT muszą przestawić się z koncentrowania się na aplikacjach, gdzie dostarczają aplikacje, których potrzebują użytkownicy biznesowi, do zorientowany na dane. „Gdybyś miał usunąć wszystkie dane z przedsiębiorstwa, nie miałbyś firmy”, mówi. „Ale możesz usunąć wszystkie aplikacje”.

Według Benforda przyczyną takiej ewolucji IT jest to, że systemy były tradycyjnie ograniczane przez moc obliczeniową komputera, poziom zainstalowanej pamięci i przepustowość sieci. „Dane były zasobem drugorzędnym”.

Biznes oparty na danych

Wiele firm chce działać w oparciu o dane. Z doświadczenia Benford wynika, że ​​wszystkie wartość z analizy danych pochodzi z robienia rzeczy, do których oryginalne systemy nie zostały zaprojektowane. „Moje doświadczenie w KPMG polega na pytaniu, jakie są czynniki napędzające biznes i używaniu danych do ulepszania procesów”, mówi.

Jednym z przykładów wykorzystania danych do poprawy wyników biznesowych jest prognozowanie wolumenu, mówi. „Dokładniejsze prognozowanie wolumenu oznacza, że ​​możesz szybciej reagować na sygnały rynkowe. To jest warte fortunę. To klasyczne doradztwo w zakresie doskonalenia”.

„Gdybyś miał usunąć wszystkie dane z przedsiębiorstwa, nie miałbyś firmy. Ale możesz usunąć wszystkie aplikacje”

Clive Benford, Jaguar Land Rover

Reklama

Benford twierdzi, że po raz pierwszy prognozowanie w JLR zmieniło się w 2019 r., kiedy rynek zaczął się zmieniać i był w stanie „spowolnić produkcję pojazdów”.

Innym przykładem jest poprawa sposobu, w jaki JLR obserwuje sygnały w całym łańcuchu dostaw. „Klasycznie, naprawdę trudno jest przejść od sygnału popytu do sygnału podaży”, mówi Benford. Taki sygnał może wskazywać, że produkcja będzie potrzebować więcej części.

Dane niezbędne do uzyskania przejrzystości w całym procesie produkcyjnym są rozprowadzane w wielu złożonych źródłach danych z wielu działów, w tym dane dotyczące prognoz i łańcucha dostaw, dane części z systemów zarządzania cyklem życia produktu oraz dane wyjściowe konfiguracji samochodu poprzez kombinację konfiguracji i budowy samochodu systemy symulacyjne.

Systemy te obejmują szeroką gamę technologii, od dedykowanych komputerów mainframe po dedykowane planowanie zasobów przedsiębiorstwa (ERP) i planowanie wymagań materiałowych (MRP) do niestandardowych aplikacji do symulacji rozproszonych samochodów. Ta zróżnicowana kombinacja danych oznaczała, że ​​wcześniej nie można było przeszukiwać danych w odpowiednim czasie.

JLR używa TygrysGraph połączyć 12 oddzielnych źródeł danych na wykresie odpowiadającym 23 relacyjnym tabelom, obejmującym części dostarczane przez setki dostawców, poprzez konkretny model i zestawienie komponentów konfiguracji, aż po sekwencjonowanie produkcji i prognozę zamówień dla tych samochodów.

Można tworzyć projekty schematu, co umożliwia dodawanie dodatkowych zestawów danych w dowolnym momencie. Zadania importu danych są generowane, dzięki czemu proces wyodrębniania, tłumaczenia i ładowania danych może być powtarzany w razie potrzeby. Przetwarzanie wykresu dodaje powiązania między zamówieniami i częściami dla dowolnej daty kompilacji, dzięki czemu zapytanie może w ciągu kilku minut dać wyniki w całej księdze zamówień JLR.

Zdecentralizowany kontra scentralizowany

Istnieją dwa podejścia do budowania ekspertyza w zakresie analityki danych w organizacji. Pierwszym z nich jest zatrudnienie i przeszkolenie zespołu w celu stworzenia centrum doskonałości, a następnie centralne zarządzanie analizą danych dla firmy. JLR przyjął inne podejście, które koncentruje się na demokratyzacji analityki danych.

Omawiając scentralizowane i zdecentralizowane podejście do analityki, Benford mówi: „Jednym z wyzwań jest to, że centralnie nie można zidentyfikować wszystkiego, co należy zrobić”.

JLR wdraża Żywy obrazw dążeniu do demokratyzować dane i analitykę. Zamiast ograniczać analizę danych do centralnego, korporacyjnego zespołu analityki danych, celem jest zapewnienie jak największej liczbie osób umiejętności, narzędzi i pewności w eksplorowaniu i analizowaniu własnych danych.

„To jest podróż, a nie cel” — mówi Benford. Odnosząc się do benchmarku Międzynarodowego Instytutu Analityki (IAA), mówi: „Amazon ma największą listę rzeczy do zrobienia”, ale z perspektywy analityki, gigant handlu detalicznego online jest „najbardziej zaawansowany”.

Jak zauważa Benford, nic się nie dzieje bez ludzi: „Jesteśmy na 100% ścieżce do naukowcy zajmujący się danymi obywatelskimi. Bez dużej siły roboczej, która zna się na analizie danych, możesz pracować tylko nad kilkoma rzeczami”.

W ubiegłym roku Benford twierdzi, że JLR potroił liczbę użytkowników Tableau. „Mamy silny związek z Tableau, a odgórny nacisk na zdecentralizowaną analizę danych jest ogromny. Sponsorem przez długi czas był nasz dyrektor finansowy. Słyszysz to w rozmowach kwartalnych i spada to kaskadowo.

JLR zatrudnia obecnie ponad 1300 pracowników aktywnie tworzących kokpity menedżerskie i analizy, a ponad 5000 eksploruje te dane i znajduje dla siebie spostrzeżenia.

Zapytany o tempo, w jakim JLR może zmienić się w firmę opartą na analityce danych, Benford mówi, że rok temu nie spodziewałby się, że JLR będzie miał kurs czytania i pisania 101 na danych: „Zdecydowaliśmy się sami zbudować szkolenie, ponieważ jest to tylko ma sens w kontekście JLR i ma znaczenie dla naszych ról w biznesie”.

Dla firmy Benford sam dostęp do danych nie wystarczy, aby biznes był oparty na danych. Dostęp do narzędzia do analizy danych jest ważniejszy. Uważa, że ​​analizy staną się wszechobecne w oprogramowaniu biurowym.

Chociaż takie produkty mają tendencję do oferowania niektórych narzędzi do danych w ramach pakietu, często zapytanie ofertowe i proces zamówień na narzędzia biurowe nie wymagają analizy danych. Jednak Benford uważa, że ​​musi się to zmienić, gdy pracownicy wiedzy przekształcą się w naukowców zajmujących się danymi obywatelskimi.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Nowy Apple Pencil z obsługą dotyku i nowymi gestami

Oprócz nowej linii iPadów Pro i iPadów Air podczas wydarzenia Apple zaplanowanego na 7 maja zaprezentowane zostaną także aktualizacje akcesoriów do iPada, w...

Ten tydzień w grach (tydzień 18)

Od kwietnia do maja nie mamy już żadnych nowych wydań gier, a największą z nich jest gra, w której kierujesz fabryką. Jeśli...

Gurman: Nowy iPad Pro może faktycznie być zasilany przez chip M4, zachwalający funkcje AI

Jak donosi dziś Mark Gurman z Bloomberga, niespodziewane posunięcie jego biuletyn Power On że nadchodzący iPad Pro może faktycznie być zasilany przez chip...
Advertisment