Bezzałogowe półciężarówki Daimlera wyjadą na drogi w 2027 roku


Daimler Truck, spółka zależna spółki-matki Mercedes-Benz, zaprezentowała swój pierwszy demonstrator autonomicznych ciężarówek, który według niej utoruje drogę do całkowicie autonomicznego transportu towarowego do 2027 r.

Demonstrator jest całkowicie elektryczną wersją popularnych modeli Freightliner Cascadia firmy Daimler. Tak zwana eCascadia została wyposażona w zestaw czujników dalekiego zasięgu o dużej mocy, które pozwalają jej „widzieć” otoczenie, a także w komputer o dużej mocy, który może przetwarzać dane z czujników i podejmować decyzje nawigacyjne.

Daimler, który współpracuje z Waymo i swoją własną spółką zależną Torc nad systemami autonomicznymi, twierdzi, że celem jest uruchomienie ciężarówek gdzieś w południowo-zachodnich Stanach Zjednoczonych, aby w 2027 r. transportować towary z węzła do węzła w ramach usługi transportu towarowego na średnim dystansie.

Zaczynamy od „autonomicznego pojazdu, który nie śpi, nie musi się zatrzymywać i zasadniczo może jeździć w sposób ciągły w trybie hub-to-hub poziomu 4 – to jest nasz docelowy przypadek użycia” – powiedziała Joanna Butler, szef globalnej grupy technologii autonomicznych Daimlera podczas odprawy z reporterami.

Daimler Truck jest „w pełni zaangażowany” we wprowadzenie autonomicznego Freightlinera do produkcji seryjnej, ale tylko wtedy, gdy firma uzna technologię za wystarczająco bezpieczną, aby rozpocząć testy na drogach publicznych. Butler dodał: „Naszą mantrą jest to, że to naprawdę maraton, a nie sprint”.

Kiedyś sądzono, że autonomiczne ciężarówki pokonają robotykę i wprowadziły na rynek pojazdy autonomiczne będące własnością prywatną, ale natrafiły na znane przeszkody na wyboistej drodze do masowej adopcji. Niektóre firmy zajmujące się transportem autonomicznym zbankrutowały, inne zbankrutowały obciąć plany rozmieszczenia ciężarówek bez kierowcy w miarę wybiegania w przyszłość i wyczerpania się środków finansowych.

Reklama

Co więcej, opinia publiczna jest nastawiona na pojazdy autonomiczne trend spadkowy częściowo dzięki błędom firm takich jak Tesla i Cruisez czego ten ostatni był do tego zmuszony wstrzymać działalność w całym kraju po tym, jak jeden z pojazdów zranił pieszego. Tymczasem dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, postawił przyszłość swojej firmy na zdolność do masowej produkcji w pełni autonomicznej robotyki.

Daimler działał samodzielnie samobieżna duża platforma od 2015 roku, kiedy pokazał działający prototyp o nazwie Freightliner Inspiration Truck. Producent samochodów poczynił duże postępy, debiutując ciężarówką na zaporze Hoovera i oferując jazdy testowe na torze Las Vegas Motor Speedway. Na targach elektroniki użytkowej 2019 r. Daimler pokazał wersję produkcyjną tej prototypowej ciężarówki.

W tym samym roku Daimler Truck przejął Torc, firmę z siedzibą w Wirginii, produkującą oprogramowanie do napędzania pojazdów autonomicznych. W następnym roku nawiązał współpracę z Waymo, spinoffem Google, którego celem było wyprodukowanie w pełni autonomicznych półciężarówek.

Demonstrator ujawniony dzisiaj przez Daimlera działa na systemie komputerowym Torc, chociaż firma twierdzi, że będzie produkować również ciężarówki wykorzystujące technologię Waymo. Do swoich laserowych czujników lidarowych Daimler wybrał na dostawcę firmę Aeva Technologies z siedzibą w Mountain View w Kalifornii. Ponadto istnieją trzy radary krótkiego zasięgu, sześć radarów dalekiego zasięgu i dodatkowe cztery radary ultradalekiego zasięgu.

Pasek czujników demonstratora, umieszczony nad przednią szybą pojazdu, „zapewnia nam bardzo bogatą percepcję otoczenia, dzięki czemu wirtualny kierowca może podejmować niezbędne decyzje” – powiedział Suman Narayanan, dyrektor ds. inżynierii pojazdów autonomicznych w Daimlerze.

Butler powiedział, że kierowcy odpowiedzialni za bezpieczeństwo pozostaną w pojeździe podczas testów i będą odpowiedzialni za bardziej złożone scenariusze, takie jak dostawa na ostatnim etapie lub operacje awaryjne. Jednak zespół inżynierów firmy może już wyobrazić sobie bardziej futurystyczne projekty, które unikają tradycyjnych elementów sterujących, takich jak kierownice.

„To oczywiście bardzo odważna wizja” – powiedział Butler.

Pojazd demonstracyjny Daimlera jest w pełni elektryczny, ale firma buduje swój system jazdy autonomicznej, aby był „agnostyczny”, jeśli chodzi o układ napędowy, powiedział Butler. W ten sposób firma może zapewnić swoim klientom całą gamę modeli dostosowanych do ich konkretnych potrzeb, w tym systemy napędowe z wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Jednak firmę najbardziej interesuje interakcja elektrycznej ciężarówki z systemem jazdy autonomicznej i odwrotnie. Wiadomo, że systemy autonomiczne są niezwykle energochłonne, co może mieć wpływ na zasięg i holowanie. Daimler twierdzi jednak, że jest pewien, że uda mu się osiągnąć równowagę.

„To nasza szansa na naukę i połączenie dwóch powstających technologii, autonomicznej i elektrycznej, abyśmy mogli nauczyć się pewnych elementów przygotowania ich na przyszłe wyzwania” – powiedział Narayanan.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

„Flight of the Conchords” sprawił, że nowy film Netflixa „Thelma” stał się wielkim hitem

Nowy film animowany Netflixa Thelma Jednorożec jest pełen uduchowionej muzyki rockowej, ale jeden numer wyróżnia się niczym neonowy ból kciuka:...

Kuo: iPhone 16 Pro doda nowy kolor różowego tytanu, zastępując niebieski

Potwierdzenie poprzednich doniesieńanalityk Ming-Chi Kuo dzisiaj tweetował swoje oczekiwania co do gamy kolorystycznej iPhone'a 16. W serii Pro niebieski tytan zostaje zastąpiony...

Ręczne aparaty cyfrowe powracają dzięki TikTok

W wąskim korytarzu oddzielającym parkiet od łazienek w lokalnym klubie widziałem kilka dziewcząt robiących zdjęcia. Zamiast iPhone'a jeden z nich...
Advertisment