Architektura graficzna Intel „Battlemage” zaktualizuje silnik wyświetlania za pomocą UHBR13.5


Oczekuje się, że architektura graficzna Intel Xe2 „Battlemage” nowej generacji wprowadzi znaczącą aktualizację silnika wyświetlania w porównaniu z obecną architekturą Xe „Alchemist”. Silnik wyświetlania obsługuje różne wejścia/wyjścia wyświetlacza GPU. Dla większości użytkowników korzystających z pojedynczego wyświetlacza pracującego w rozdzielczości 4K przy 60 Hz lub niższej jest to jednak nieistotne, ponieważ zwiększa się rozdzielczość, częstotliwości odświeżania, głębia kolorów i zakres dynamiki, niektóre nowsze formaty złączy wyświetlacza stać się istotne. Intel pokonał zarówno firmę NVIDIA, jak i AMD, stając się pierwszym producentem procesorów graficznych, który zaimplementował DisplayPort 2.1, aczkolwiek z warstwą łącza UHBR10 (niezbędną w przypadku DP 2.1). Specyfikacja DP 2.1 zaleca pewne opcjonalne wyższe przepływności warstwy łącza, takie jak UHBR13.5 i UHBR20. AMD jako pierwsze wdrożyło UHBR13.5 i UHBR20 z silnikiem wyświetlania Radiance w swoich procesorach graficznych RDNA 3 i dowiadujemy się, że Intel chce to nadrobić.

Informacje o poprawkach sterowników odkryte przez Phoronix zawierają odniesienia do procesorów graficznych Arc „Battlemage” obsługujących UHBR13.5. Uważa się, że te sterowniki obsługiwały wcześniej UHBR20, ale obsługa wyższej przepływności została usunięta z aktualnej wersji sterowników. Oznacza to, że Intel wciąż ocenia wyższą przepływność na swoich niewydanych jeszcze procesorach graficznych, a wersje gotowe do produkcji mogłyby implementować co najmniej UHBR13.5. DisplayPort 2.1 z UHBR13.5 (13,5 Gb/s na linię) w połączeniu z kablem DisplayPort zgodnym z DP80 zapewnia maksymalną rozdzielczość nieskompresowanego 8K przy 60 Hz z HDR lub 4K przy 240 Hz z HDR. Oczekuje się, że Intel zadebiutuje pod nazwą „Battlemage” z procesorami mobilnymi „Lunar Lake” z serii Core Ultra 200 jeszcze w tym roku.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Samodzielny kontroler MIDI dla Apple Watch

Geert Bevin dodaje nowe narzędzie do swojej kolekcji muzycznych aplikacji użytkowych na urządzenia Apple. MidiWrist uwolniony „zamienia Twój Apple Watch w samodzielny kontroler...

Chinatown spotyka Ghost in the Shell w animowanym filmie science-fiction Mars Express

Science fiction zawsze było płodnym gatunkiem do opowiadania historii krążących wokół tajemnic. Z klasyka Ridleya Scotta Łowca androidów do anime...

HomeKit Weekly: RYSE SmartShade pozwala zautomatyzować zasłony dzięki kompatybilności z HomeKit

Automatyzacja zasłon to jeden z najłatwiejszych sposobów, aby poczuć się, jakbyś żył w przyszłości, zgodnie z przewidywaniami Jetsonów. Jeśli masz już istniejące...
Advertisment