Oczekuje się, że architektura graficzna Intel Xe2 „Battlemage” nowej generacji wprowadzi znaczącą aktualizację silnika wyświetlania w porównaniu z obecną architekturą Xe „Alchemist”. Silnik wyświetlania obsługuje różne wejścia/wyjścia wyświetlacza GPU. Dla większości użytkowników korzystających z pojedynczego wyświetlacza pracującego w rozdzielczości 4K przy 60 Hz lub niższej jest to jednak nieistotne, ponieważ zwiększa się rozdzielczość, częstotliwości odświeżania, głębia kolorów i zakres dynamiki, niektóre nowsze formaty złączy wyświetlacza stać się istotne. Intel pokonał zarówno firmę NVIDIA, jak i AMD, stając się pierwszym producentem procesorów graficznych, który zaimplementował DisplayPort 2.1, aczkolwiek z warstwą łącza UHBR10 (niezbędną w przypadku DP 2.1). Specyfikacja DP 2.1 zaleca pewne opcjonalne wyższe przepływności warstwy łącza, takie jak UHBR13.5 i UHBR20. AMD jako pierwsze wdrożyło UHBR13.5 i UHBR20 z silnikiem wyświetlania Radiance w swoich procesorach graficznych RDNA 3 i dowiadujemy się, że Intel chce to nadrobić.
Informacje o poprawkach sterowników odkryte przez Phoronix zawierają odniesienia do procesorów graficznych Arc „Battlemage” obsługujących UHBR13.5. Uważa się, że te sterowniki obsługiwały wcześniej UHBR20, ale obsługa wyższej przepływności została usunięta z aktualnej wersji sterowników. Oznacza to, że Intel wciąż ocenia wyższą przepływność na swoich niewydanych jeszcze procesorach graficznych, a wersje gotowe do produkcji mogłyby implementować co najmniej UHBR13.5. DisplayPort 2.1 z UHBR13.5 (13,5 Gb/s na linię) w połączeniu z kablem DisplayPort zgodnym z DP80 zapewnia maksymalną rozdzielczość nieskompresowanego 8K przy 60 Hz z HDR lub 4K przy 240 Hz z HDR. Oczekuje się, że Intel zadebiutuje pod nazwą „Battlemage” z procesorami mobilnymi „Lunar Lake” z serii Core Ultra 200 jeszcze w tym roku.