Apple twierdzi, że „ekosystem” App Store przekroczył 1 bilion dolarów w 2022 roku, oto co to oznacza


Apple odpada z nowym raportem dzisiaj w którym ponownie reklamuje ekonomiczny wpływ App Store. Według badania przeprowadzonego przez ekonomistów z Analysis Group, ekosystem App Store wygenerował 1,1 biliona dolarów w całkowitych rachunkach i sprzedaży w 2022 roku, co stanowi wzrost o 29% w porównaniu z danymi z 2022 roku.

Badanie, które zostało sfinansowane przez Apple, obejmuje całą gospodarkę App Store, a nie skupia się na zakupach dokonywanych za pośrednictwem Apple App Store i systemów zakupów w aplikacji. Obejmuje to na przykład takie rzeczy, jak zamówienia spożywcze oparte na aplikacji, zakupy i rezerwacje podróży oparte na aplikacjach, przychody z przejazdów z aplikacji, w tym Uber i Lyft, i nie tylko.

Na przykład, gdy ograniczenia w wielu częściach świata zostały złagodzone, kategorie aplikacji, takie jak podróże i przywoływanie przejazdów, odnotowały znaczny wzrost popytu. Sprzedaż podróży w aplikacjach na iOS wzrosła w 2022 roku o 84 procent, przy 45-procentowym wzroście sprzedaży w aplikacjach do obsługi przejazdów.

Sprzedaż żywności i artykułów spożywczych również należała do najszybciej rozwijających się kategorii aplikacji. Od 2019 roku sprzedaż jedzenia z dostawą i odbiorem za pośrednictwem aplikacji na iOS wzrosła ponad dwukrotnie, a sprzedaż artykułów spożywczych ponad trzykrotnie. Ponadto aplikacje korporacyjne zyskały na popularności wśród firm na całym świecie w ciągu ostatnich kilku lat. W 2022 r. aplikacje te stanowiły jedną z najszybciej rozwijających się kategorii towarów i usług cyfrowych w szacunkach rozliczeń i sprzedaży Analysis Group. Największy wzrost towarów i usług cyfrowych odnotowano w kategorii rozrywki opartej na aplikacjach, ponieważ w ostatnich latach pojawiły się znaczące trendy, takie jak gospodarka twórców, a także znaczenie aplikacji obsługujących ten obszar.

Oto podział według kategorii według badania:

  • Handel ogólny: 621 miliardów dolarów
  • Podróże: 102 miliardy dolarów
  • Dostawa i odbiór żywności: 77 miliardów dolarów
  • Artykuły spożywcze: 52 miliardy dolarów
  • Przywoływanie przejażdżki: 48 miliardów dolarów
  • Płatności cyfrowe: 10 miliardów dolarów
  • Reklama w aplikacji: 109 miliardów dolarów

Według Analysis Group, w ramach swojej metodologii dla tych liczb koncentruje się na trzech podstawowych strategiach zarabiania na aplikacjach:

  • Pierwszą strategią monetyzacji jest sprzedaż i dystrybucja cyfrowych towarów i usług. Sprzedaż i dystrybucja towarów i usług cyfrowych może odbywać się za pośrednictwem App Store w formie płatnych pobrań aplikacji i zakupów w aplikacji lub poprzez sprzedaż treści cyfrowych i subskrypcji aplikacji wieloplatformowych, które umożliwiają korzystanie i konsumpcję aplikacji, zarówno w ekosystemie App Store i nie tylko. Przykłady aplikacji korzystających z tej strategii monetyzacji obejmują aplikacje do gier, randek, strumieniowego przesyłania wideo i muzyki, fitnessu i zdrowia oraz wiadomości i czasopism.
  • Druga strategia monetyzacji polega na sprzedaży fizycznych towarów i usług za pośrednictwem aplikacji. Aplikacje korzystające z tej strategii monetyzacji to ogólnie aplikacje m-commerce, w tym aplikacje do zamawiania przejazdów, dostarczania i odbierania żywności, dostarczania i odbierania artykułów spożywczych, ogólnego handlu detalicznego i podróży, a także aplikacje do płatności cyfrowych.
  • Trzecią strategią monetyzacji jest sprzedaż reklam w aplikacji. Przykładami aplikacji wykorzystujących reklamy w aplikacji jako podstawową strategię zarabiania są media społecznościowe i aplikacje do udostępniania krótkich filmów.

Na przykład aplikacje wieloplatformowe, takie jak Hulu, zostały uwzględnione w tym badaniu na podstawie „odsetka użycia aplikacji w ekosystemie App Store”, a nie wyłącznie danych o przychodach:

Za pośrednictwem aplikacji Hulu na urządzeniu Apple, w takim przypadku zakup odbywa się za pośrednictwem App Store. Ale subskrypcja zakupiona w App Store może być również wykorzystana do oglądania Hulu na innych platformach. W związku z tym niewłaściwe byłoby przypisywanie wszystkich rachunków App Store (pełnej kwoty subskrypcji) do ekosystemu App Store, ponieważ zawyżałoby to wartość produktu Hulu, z którego korzysta się konkretnie na urządzeniach Apple.

Weźmy na przykład nie tylko Hulu, ale całą branżę strumieniowego przesyłania wideo, rynek, którego łączna roczna sprzedaż w Stanach Zjednoczonych w 2022 r. przekroczy 30 miliardów USD. Użytkownicy konsumują treści przesyłane strumieniowo za pośrednictwem różnych aplikacji na smartfony, aplikacje na tablety, inteligentne telewizory, podłączone urządzenia telewizyjne i konsole do gier wideo. Aby oszacować wielkość sprzedaży wspieranej przez ekosystem App Store, najpierw bierzemy część godzin spędzonych na strumieniowaniu w aplikacjach na smartfony, aplikacje na tablety i wszelkiego rodzaju inteligentne telewizory. Następnie przydzielamy ten udział w szczególności do urządzeń Apple, wykorzystując udział w rynku Apple dla każdej kategorii urządzeń.

Reklama

Z drugiej strony, w przypadku aplikacji na iOS, które sprzedają cyfrowe towary i usługi tylko za pośrednictwem App Store, badanie obejmuje łączne rachunki – w tym 15-30% prowizji Apple.

W swoim komunikacie prasowym na temat badania Apple podkreśla, że ​​ponad 90% rachunków i sprzedaży przypadało wyłącznie programistom, bez żadnej prowizji wypłacanej Apple.

Tim gotuje:

„Nigdy nie pokładaliśmy większej nadziei — ani nie inspirowaliśmy się — niesamowitą społecznością programistów na całym świecie” — powiedział Tim Cook, dyrektor generalny Apple. „Jak pokazuje ten raport, App Store to tętniący życiem, innowacyjny rynek, na którym rozwijają się możliwości, a my jak zawsze jesteśmy zaangażowani w inwestowanie w sukces programistów i przyszłość gospodarki aplikacji”.

Pełne badanie z grupy analitycznej może być znaleźć na stronie Apple.

FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Więcej.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Użytkownicy Apple tracą dostęp do swoich identyfikatorów Apple ID bez żadnego wyjaśnienia

Wydaje się, że dziś wieczorem coraz bardziej powszechna jest awaria Apple ID, która dotyka użytkowników Apple. Wiele osób w mediach społecznościowych twierdzi,...

Czasem nie ma nic złego w przyznaniu się do błędu, Apple

Apple ma problem z przyznaniem się do błędu. W marketingu firmy zawsze chodziło o doskonałość, a przyznanie się, że coś jest nie...

Dlaczego Xenomorph z Alien jest wciąż idealnym złoczyńcą science-fiction

Ta funkcja w Ridley Scott Obcy a franczyza, którą uruchomiła, została pierwotnie opublikowana jako część pakiet poświęcony najbardziej ukochanym złoczyńcom science...
Advertisment