Apple odpada z nowym raportem dzisiaj w którym ponownie reklamuje ekonomiczny wpływ App Store. Według badania przeprowadzonego przez ekonomistów z Analysis Group, ekosystem App Store wygenerował 1,1 biliona dolarów w całkowitych rachunkach i sprzedaży w 2022 roku, co stanowi wzrost o 29% w porównaniu z danymi z 2022 roku.
Badanie, które zostało sfinansowane przez Apple, obejmuje całą gospodarkę App Store, a nie skupia się na zakupach dokonywanych za pośrednictwem Apple App Store i systemów zakupów w aplikacji. Obejmuje to na przykład takie rzeczy, jak zamówienia spożywcze oparte na aplikacji, zakupy i rezerwacje podróży oparte na aplikacjach, przychody z przejazdów z aplikacji, w tym Uber i Lyft, i nie tylko.
Na przykład, gdy ograniczenia w wielu częściach świata zostały złagodzone, kategorie aplikacji, takie jak podróże i przywoływanie przejazdów, odnotowały znaczny wzrost popytu. Sprzedaż podróży w aplikacjach na iOS wzrosła w 2022 roku o 84 procent, przy 45-procentowym wzroście sprzedaży w aplikacjach do obsługi przejazdów.
Sprzedaż żywności i artykułów spożywczych również należała do najszybciej rozwijających się kategorii aplikacji. Od 2019 roku sprzedaż jedzenia z dostawą i odbiorem za pośrednictwem aplikacji na iOS wzrosła ponad dwukrotnie, a sprzedaż artykułów spożywczych ponad trzykrotnie. Ponadto aplikacje korporacyjne zyskały na popularności wśród firm na całym świecie w ciągu ostatnich kilku lat. W 2022 r. aplikacje te stanowiły jedną z najszybciej rozwijających się kategorii towarów i usług cyfrowych w szacunkach rozliczeń i sprzedaży Analysis Group. Największy wzrost towarów i usług cyfrowych odnotowano w kategorii rozrywki opartej na aplikacjach, ponieważ w ostatnich latach pojawiły się znaczące trendy, takie jak gospodarka twórców, a także znaczenie aplikacji obsługujących ten obszar.
Oto podział według kategorii według badania:
- Handel ogólny: 621 miliardów dolarów
- Podróże: 102 miliardy dolarów
- Dostawa i odbiór żywności: 77 miliardów dolarów
- Artykuły spożywcze: 52 miliardy dolarów
- Przywoływanie przejażdżki: 48 miliardów dolarów
- Płatności cyfrowe: 10 miliardów dolarów
- Reklama w aplikacji: 109 miliardów dolarów
Według Analysis Group, w ramach swojej metodologii dla tych liczb koncentruje się na trzech podstawowych strategiach zarabiania na aplikacjach:
- Pierwszą strategią monetyzacji jest sprzedaż i dystrybucja cyfrowych towarów i usług. Sprzedaż i dystrybucja towarów i usług cyfrowych może odbywać się za pośrednictwem App Store w formie płatnych pobrań aplikacji i zakupów w aplikacji lub poprzez sprzedaż treści cyfrowych i subskrypcji aplikacji wieloplatformowych, które umożliwiają korzystanie i konsumpcję aplikacji, zarówno w ekosystemie App Store i nie tylko. Przykłady aplikacji korzystających z tej strategii monetyzacji obejmują aplikacje do gier, randek, strumieniowego przesyłania wideo i muzyki, fitnessu i zdrowia oraz wiadomości i czasopism.
- Druga strategia monetyzacji polega na sprzedaży fizycznych towarów i usług za pośrednictwem aplikacji. Aplikacje korzystające z tej strategii monetyzacji to ogólnie aplikacje m-commerce, w tym aplikacje do zamawiania przejazdów, dostarczania i odbierania żywności, dostarczania i odbierania artykułów spożywczych, ogólnego handlu detalicznego i podróży, a także aplikacje do płatności cyfrowych.
- Trzecią strategią monetyzacji jest sprzedaż reklam w aplikacji. Przykładami aplikacji wykorzystujących reklamy w aplikacji jako podstawową strategię zarabiania są media społecznościowe i aplikacje do udostępniania krótkich filmów.
Na przykład aplikacje wieloplatformowe, takie jak Hulu, zostały uwzględnione w tym badaniu na podstawie „odsetka użycia aplikacji w ekosystemie App Store”, a nie wyłącznie danych o przychodach:
Za pośrednictwem aplikacji Hulu na urządzeniu Apple, w takim przypadku zakup odbywa się za pośrednictwem App Store. Ale subskrypcja zakupiona w App Store może być również wykorzystana do oglądania Hulu na innych platformach. W związku z tym niewłaściwe byłoby przypisywanie wszystkich rachunków App Store (pełnej kwoty subskrypcji) do ekosystemu App Store, ponieważ zawyżałoby to wartość produktu Hulu, z którego korzysta się konkretnie na urządzeniach Apple.
Weźmy na przykład nie tylko Hulu, ale całą branżę strumieniowego przesyłania wideo, rynek, którego łączna roczna sprzedaż w Stanach Zjednoczonych w 2022 r. przekroczy 30 miliardów USD. Użytkownicy konsumują treści przesyłane strumieniowo za pośrednictwem różnych aplikacji na smartfony, aplikacje na tablety, inteligentne telewizory, podłączone urządzenia telewizyjne i konsole do gier wideo. Aby oszacować wielkość sprzedaży wspieranej przez ekosystem App Store, najpierw bierzemy część godzin spędzonych na strumieniowaniu w aplikacjach na smartfony, aplikacje na tablety i wszelkiego rodzaju inteligentne telewizory. Następnie przydzielamy ten udział w szczególności do urządzeń Apple, wykorzystując udział w rynku Apple dla każdej kategorii urządzeń.
Z drugiej strony, w przypadku aplikacji na iOS, które sprzedają cyfrowe towary i usługi tylko za pośrednictwem App Store, badanie obejmuje łączne rachunki – w tym 15-30% prowizji Apple.
W swoim komunikacie prasowym na temat badania Apple podkreśla, że ponad 90% rachunków i sprzedaży przypadało wyłącznie programistom, bez żadnej prowizji wypłacanej Apple.
Tim gotuje:
„Nigdy nie pokładaliśmy większej nadziei — ani nie inspirowaliśmy się — niesamowitą społecznością programistów na całym świecie” — powiedział Tim Cook, dyrektor generalny Apple. „Jak pokazuje ten raport, App Store to tętniący życiem, innowacyjny rynek, na którym rozwijają się możliwości, a my jak zawsze jesteśmy zaangażowani w inwestowanie w sukces programistów i przyszłość gospodarki aplikacji”.
Pełne badanie z grupy analitycznej może być znaleźć na stronie Apple.
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Więcej.