Obok nowy ultracienki iPad Pro w tym tygodniuJabłko zadebiutował nowym utworem „Crush!” ogłoszenie w celu promowania nowego sprzętu. Jak informowaliśmy, reklama przez ostatnie dwa dni była przedmiotem dużej krytyki w czwartek rano.
Apple odpowiedział teraz na tę krytykę, wystosowując publiczne przeprosiny Do Wiek reklamy mówiąc, że „nie trafił w sedno z tym filmem”.
Reklama „Crush” przedstawia miażdżenie instrumentów muzycznych, farb, obiektywów aparatów, książek, postaci filmowych, rzeźb i nie tylko. Pomysł jest taki, że tego typu pracę twórczą można wykonywać również za pomocą iPada, ale pomysł w ogóle nie spodobał się twórcom.
W oświadczeniu do Wiek reklamy w czwartek Tom Myhren, wiceprezes Apple ds. komunikacji marketingowej, przeprosił za ten spot:
„Kreatywność jest wpisana w DNA firmy Apple i niezwykle ważne jest dla nas projektowanie produktów, które wspierają twórców na całym świecie. Naszym celem jest zawsze celebrowanie niezliczonych sposobów, w jakie użytkownicy wyrażają siebie i wcielają swoje pomysły w życie za pomocą iPada. W tym filmie nie dotarliśmy do celu, za co przepraszamy”.
Reklama „Crush” została opublikowana we wtorek na koncie Tima Cooka na Twitterze i na kanale Apple w serwisie YouTube. Reklama „nie dotarła jeszcze do żadnych płatnych mediów”, a Apple twierdzi teraz, że plany wyemitowania reklamy w telewizji zostały anulowane.
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.