Apple zaczął dużo inwestować w transmisje sportowe na żywo, m.in MLB Friday Night Baseball I Karnet sezonowy MLS. Nowy reportaż z Informacja Dzisiaj mówi, że podczas gdy NBA kupuje swoje prawa medialne, Apple wciąż nie jest zdecydowany, czy złoży ofertę o te prawa.
Konkretnie, NBA chce sprzedać krajowy pakiet tylko do przesyłania strumieniowego, wraz z dwiema krajowymi umowami telewizyjnymi. Raport mówi, że NBA chce „potroić swoje obecne przychody” z umów telewizyjnych.
Podczas gdy Amazon i Google nabyłyby prawa do transmisji strumieniowych, NBA ma dwóch istniejących partnerów w umowach telewizyjnych: ESPN Walta Disneya i Warner Bros. Discovery. Obie te firmy chcą jednak ograniczyć wydatki i jako sposób na to zasugerowały cięcie wydatków na sport.
Jednak słoniem wartym bilion dolarów w pokoju jest Apple. W przypadku pakietu strumieniowego Informacja informuje, że zarówno Google, jak i Amazon to dwie firmy, które do tej pory wyraziły zainteresowanie. Apple jest podobno niezdecydowany, czy złoży ofertę. Wynika to z wcześniejszego raport z CNBCco sugerowało, że Apple może być zainteresowany prawami do NBA.
Ludzie mówili, że pakiet tylko do przesyłania strumieniowego otwiera drzwi firmom technologicznym do licytowania praw. Zainteresowanie YouTube i Amazon stwarza prawdopodobieństwo, że niektóre gry NBA będą dostępne w Prime Video, YouTube, a nawet Apple, jeśli producent iPhone’a zdecyduje się licytować. (Amazon ma już pewne doświadczenie na tym froncie: w październiku ubiegłego roku zaczął transmitować mecze NBA na żywo w Brazylii w ramach wieloletniej umowy z ligą.)
Apple było szczególnie zaangażowane w negocjacje dotyczące praw do przesyłania strumieniowego NFL Sunday Ticket, ale przegrało z tym pakietem na rzecz Google.
Wejście Apple do walki i złożenie oferty na prawa do transmisji strumieniowej NAB prawdopodobnie zmusiłoby Amazon i Google do ponownego rozważenia, ile są skłonni wydać. To, czy tak się stanie, okaże się, ale Apple szef usług Eddy Cue jest wielkim fanem NBA…
Podążaj za szansą: Świergot, InstagramI Mastodont
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Więcej.