Adwokat twierdzi, że prawnicy Poczty wprowadzili go w błąd w sprawach dotyczących Horizon


Prawnicy Urzędu Pocztowego wprowadzili w błąd adwokata działającego w ich imieniu w sprawach karnych dla zastępcy naczelnika urzędu pocztowego, jak dowiedziało się publiczne dochodzenie w sprawie skandalu związanego z Pocztą Horyzont.

Simon Clarke, poprzednio adwokat w Cartwright King, powiedział, że uważa, że ​​podczas pracy dla tej organizacji został wprowadzony w błąd przez prawników Poczty.

Omawiając sprawę Seemy Misry, która została niesłusznie oskarżona i skazana za kradzież w swoim oddziale w West Byfleet w Surrey, stwierdził, że na żadnym etapie oceny sprawy nie widział odpowiednich akt oskarżenia Urzędu Pocztowego, które jego zdaniem były „ celowo zatajone” przed nim.

„Prosiłem o to wielokrotnie i wyciągnąłem z tego wnioski [public inquiry] procesu, że gdzieś znajduje się plik cyfrowy” – Clarke powiedział w wywiadzie.

„Doszedłem do wniosku, że celowo ukrywano przede mną tę informację” – powiedział. „Nie mogę zrozumieć dlaczego.”

Clarke powiedział, że Urząd Pocztowy posiada transkrypcję podsumowania rozprawy, a później był w stanie przedstawić transkrypcję przebiegu rozprawy, jednak według nich „nie posiadał własnych akt ani dokumentów oskarżenia”.

Reklama

w Skandal na poczcie HorizonUrząd Pocztowy postawił zarzuty i skazał ponad 700 kierowników poczty i ich pracowników na podstawie niewyjaśnionych braków księgowych w swoich oddziałach. Później okazało się, że te braki były spowodowane błędami w systemie księgowym Poczty Horizon, dostarczonym przez Fujitsu.

„Wprowadzeni w błąd i oszukani”

Clarke powiedział śledczym, że doszedł do tego wniosku po obejrzeniu przesłuchań dowodowych z dochodzenia publicznego z udziałem prawników Poczty, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. „Oglądałem Rodrica Williamsa, dwa razy oglądałem Jarnaila Singha, oglądałem Martina Smitha i Harry’ego Bowyera” – powiedział. „W rezultacie, w połączeniu z dokumentami, które w tej sprawie widziałem [public inquiry] procesu, ugruntowało to mój pogląd, że zostałem wprowadzony w błąd i oszukany”.

Clarke powiedziała, że ​​dotyczy to nie tylko oskarżenia w sprawie Seema Misra, ale także szerszego kontekstu. „Urząd pocztowy ponawiał swoje protesty, twierdząc, że od dnia dzisiejszego z Horizonem nie dzieje się nic złego, choć doskonale wiedzieli, że z Horizonem są problemy” – powiedział śledczym.

Wcześniej podczas rozprawy Clarke’a przyciągnęły jego zeznania w ramach dochodzenia prowadzonego przez adwokata Blake’a, w których zapisano opinię Clarke’a na temat podejścia Urzędu Pocztowego do ujawniania dowodów w trakcie ścigania kierowników poczty.

Napisał w nim: „Patrząc wstecz, widzę teraz trzy nurty myślenia w Urzędzie Pocztowym na temat ujawniania informacji”.

Powiedział, że pierwsze z nich „sprowadza się do artykułu wiary, że Horizon jest solidny i niezawodny” oraz że jeśli wskaże brak pieniędzy, oznacza to, że brakuje pieniędzy.

W drugim wątku uznano, że koszt ujawnienia informacji jest zaporowy i należy go zawsze odradzać, podczas gdy w trzecim opisał „niemal religijną panikę, że nie można postrzegać, że Horizon jest kwestionowany”.

Skandal na poczcie był po raz pierwszy zaprezentowany przez Computer Weekly w 2009 rokuujawniający historie siedmiu podoficerów i problemy, jakich doświadczyli z powodu oprogramowania księgowego (poniżej znajdziesz kalendarium artykułów Computer Weekly na temat skandalu).


• Przeczytaj także: Co musisz wiedzieć o aferze Horizon

• Obejrzyj także: Dokument ITV – Pan Bates kontra poczta: prawdziwa historia




Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Upadek byłej księży i ​​szefowej poczty Pauli Vennells

Była dyrektor naczelna Poczty Paula Vennells odeszła z organizacji z ogromną wypłatą i tytułem CBE, ale straciła łaskę po ujawnieniu tuszowania jej zegarka. Od...

MSI rozpocznie certyfikację swoich zasilaczy w zakresie wydajności PPLP ATX 3.0

MSI, wiodąca na świecie marka sprzętu komputerowego do gier, ma przyjemność ogłosić, że MAG A1000GL PCIE5 i MAG A850GL PCIE5 to jedne z...

Jak wynika z dochodzenia, dyrektorzy urzędów pocztowych powrócili do Fujitsu, gdy projekt IBM stał się skomplikowany

IBM był o krok od przejęcia od Fujitsu roli głównego dostawcy systemów dla Urzędu Pocztowego, dopóki złożoności nie zmusiły „zaniepokojonego” Urzędu Pocztowego do...
Advertisment