Spider-Man to „najwspanialszy film, jakiego nigdy nie nakręciłem” — mówi James Cameron


Niewielu reżyserów zdominowało lata 90 James cameron. Po przebojowej dekadzie w latach 80. współpraca z Arnoldem Schwarzeneggerem na Terminator 2 oraz Prawdziwe kłamstwa ugruntował swój status jako dyrektora działań bankowych w latach 90-tych. Następnie bezprecedensowy sukces Tytaniczny wysłał go przez stratosferę. Ale była jedna właściwość, która pozostała poza jego zasięgiem: Człowiek Pająk.

W okrągłym stole Zoom z ScreenCrush i inni promujący jego nową książkę, Tech Noir: Sztuka Jamesa Camerona, Cameron omówił, co nazywa w Czarny techniczny „najwspanialszy film, jakiego nigdy nie zrobiłem”.

Ślady Camerona Człowiek Pająk istnieją wszędzie. A Artykuł o odmianie z 1993 roku mówi, że Cameron oddał scenariusz, a anonimowy agent krzyczy, że „będzie tak duży jak ten Ordynans film”, nawiązując do franczyzy Tima Burtona. W 2015 roku Leonardo DiCaprio powiedział Imperium że „odbył kilka rozmów” z Cameronem na temat walki z webslingerem i czuł, że Cameron był co najmniej „półpoważny” w kwestii tego pomysłu.

Podczas gdy DiCaprio nie wydawał się opłakiwać straconej okazji zagrania Petera Parkera, mówiąc, że nie jest pewien, czy „cokolwiek by się zmieniło” w jego karierze, gdyby film doszedł do skutku, Cameron chętnie zaznaczył, że jego wersja postaci byłby zupełnie inny niż współczesne iteracje.

„Chciałem stworzyć coś, co miałoby coś w rodzaju surowej rzeczywistości” – powiedział Cameron w Zoomie. „Ogólnie rzecz biorąc, superbohaterowie zawsze wydawali mi się dziwni i chciałem zrobić coś, co byłoby bardziej w stylu Terminator oraz Kosmici, że od razu wpisujesz się w rzeczywistość. Więc jesteś w prawdziwym świecie, a nie w jakimś mitycznym Gotham City. Albo Superman i Daily Planet i tym podobne, gdzie zawsze wydawało się to bardzo metaforyczne i baśniowe.

„Chciałem, żeby tak było: to Nowy Jork. Śnieży. Facet zostaje ugryziony przez pająka. Zmienia się w tego dzieciaka z tymi mocami i ma fantazję bycia Spider-Manem, robi ten garnitur i to jest okropne, a potem musi go ulepszyć, a jego wielkim problemem jest ten cholerny garnitur. Rzeczy jak te. Chciałem ugruntować to w rzeczywistości i ugruntować w uniwersalnym ludzkim doświadczeniu”.

Reklama

Tobey Maguire, przyjaciel Leonardo DiCaprio, w 2002 roku Człowiek Pająk
Zdjęcia Sony

Ale pod wieloma względami Cameron widział te same rzeczy, które później przemówiły do ​​Sama Raimiego. Obejmuje to zarówno uczynienie zdjęć internetowych Parkera funkcją biologiczną, jak i postać reprezentującą „ten niewykorzystany rezerwuar potencjału, który ludzie mają, a którego sami w sobie nie rozpoznają”.

W 2000, Oferowany IGN przegląd scenariusza Camerona. Wiele części jest podobnych: Peter Parker, niezręczny licealista, który mieszka z ciocią May i wujkiem Benem, zakochuje się w Mary Jane Watson. Wujek Ben zostaje zabity przez złodzieja, ale tam historia zaczyna się rozchodzić. Policja zabiera Spider-Mana do aresztu za morderstwo wujka Bena, który następnie ucieka. Lokalny reporter telewizyjny, J. Jonah Jameson (nie ma Daily Bugle), zaczyna deklarować, że Spider-Man jest zagrożeniem.

Z nawiązaniami do klasycznej noweli Franza Kafki Metamorfoza, historia Camerona opowiada o tym, jak Electro i Sandman próbują zwerbować Parkera do organizacji przestępczej dla złoczyńców o supermocy. Parker stawia opór, sypia z MJ, przeklina burzę i ostatecznie pokonuje tych dwóch na szczycie World Trade Center. Lata 90.!

Na początku lat 90. Marvel był walczącą z trudnościami wytwórnią komiksową, której ostatni film był… Kaczor Howard. Zdesperowany za gotówką i zimnym ramieniem przemysłu filmowego, który od czasu katastrof finansowych w 1983 roku trzymał się z daleka od superbohaterów Superman III, jedyną osobą, która kupiłaby prawa do Spider-Mana w 1985 roku był izraelski producent Menachem Golan, który uważał Spider-Mana za Wolfmana.

Ostatecznie Golan sprzedał prawa do kina firmie Carolco Pictures, firmie producenckiej, która stworzyła takie hity jak Rambo, Total Recall, i Camerona Terminator 2. Ale kiedy Cameron odwrócił się w swoim scenariuszu z 1993 roku, Golan odskoczył od projektu. Cytując 2002 Podsumowanie BusinessWeek sytuacji, „wcześniej wszyscy pozywali wszystkich innych”.

W ciągu roku Carolco, firma Golan The Cannon Group i Marvel ogłosiły bankructwo. W 1998 roku, kiedy Marvel wyszedł z katastrofy finansowej, sądy ustaliły, że prawa Golana do postaci wygasły, prawa zostały sprzedane Sony, a scena została przygotowana dla Tobeya Maguire’a.

Więc póki Cameron Człowiek Pająk nigdy nie powstał, wizjonerski projekt na papierze i tak wpłynął na Hollywood.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Działalność streamingowa Disneya jest coraz bliżej osiągnięcia rentowności

Disney Plus i Hulu po raz pierwszy zanotowały dziś zysk. W Disneyu raport o zarobkach opublikowana we wtorek firma ujawniła, że ​​w...

Magic Keyboard Pro może przyciągnąć jeszcze więcej osób do MacBooka Air

Obok nowych iPadówspodziewamy się, że Apple wprowadzi dziś na rynek nowy projekt etui na klawiaturę do iPada, potencjalnie oznakowany jako Magic Keyboard Pro. Może...

Recenzja D&D Vecna: Eve of Ruin: ostatnie wydanie piąte. kampania gromadzi ciała

Vecna: Wigilia zagłady nie przypomina niczego, co dotychczas opublikowano dla współczesnego wcielenia Lochy i smoki. Ostatnia kampania dla oryginalne,...
Advertisment