Disney Plus i Hulu po raz pierwszy zanotowały dziś zysk. W Disneyu raport o zarobkach opublikowana we wtorek firma ujawniła, że w zeszłym kwartale obie usługi przesyłania strumieniowego zarobiły łącznie 47 milionów dolarów, co stanowi ogromną poprawę w porównaniu ze stratą 587 milionów dolarów odnotowaną w tym samym czasie w zeszłym roku.
Jednak działalność Disneya w zakresie transmisji strumieniowej nie była całkowicie dochodowa. ESPN Plus nadal stracił 65 milionów dolarów, przez co łączne zyski ze transmisji strumieniowej spadły o 18 milionów dolarów. Mimo to malejące straty stanowią kamień milowy dla Disneya, który w dalszym ciągu inwestuje więcej w streaming. Firma rozrywkowa twierdzi, że spodziewa się, że jej działalność w zakresie transmisji strumieniowej stanie się rentowna w czwartym kwartale tego roku.
„Nasze wyniki wynikały w dużej mierze z naszych doświadczeń, segmentów i naszej działalności związanej ze streamingiem, która osiągnęła ważny kamień milowy w branży rozrywkowej” – powiedział podczas rozmowy dyrektor generalny Disneya Bob Iger. „W pełni oczekujemy, że transmisja strumieniowa będzie w przyszłości czynnikiem wzrostu firmy”.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy Disney Plus zyskał 7,9 miliona abonentów w USA i Kanadzie, zwiększając łączną liczbę abonentów do 54 milionów. Firma uruchomił połączone Disney Plus i Hulu app w marcu, a teraz planuje zintegrować z nią także ESPN Plus. Podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników firmy Iger powiedział, że tej jesieni do Disney Plus doda kafelek ESPN Plus, „zapewniając wszystkim abonentom dostęp do wybranych gier na żywo i programów studyjnych” w aplikacji.
Disney nie określił, co spowodowało zmianę w jego działalności związanej z streamingiem, ale mogło to mieć związek ze wzrostem poziomu reklam. Firma uruchomiła opcję 7,99 USD miesięcznie w grudniu 2022 r. i rozpoczęła szturchanie abonentów od tego czasu w stronę tego poziomu. Hugh Johnston, dyrektor finansowy Disneya, powiedział podczas dzisiejszego raportu o wynikach spółki, że jest to wynik spółki zawrzeć umowę z Kartą dostawcy telewizji kablowej przyczynił się do wzrostu poziomu reklam wyświetlanych w tym kwartale, który zakończył się liczbą 22,5 miliona subskrybentów.
Disney planuje także uruchomienie samodzielnej usługi przesyłania strumieniowego ESPN jesienią 2025 r dedykowana usługa transmisji strumieniowej wydarzeń sportowych z Warner Bros. Discovery i Fox, którego premiera odbędzie się jeszcze w tym roku.