General Motors zadebiutuje w pełni elektrycznym Chevy Silverado na targach Consumer Electronics 2022 w styczniu w Las Vegas w stanie Nevada, jako część przemówienia otwierającego dyrektor generalny Mary Barra.
Silverado EV będzie drugą elektryczną ciężarówką ogłoszoną przez GM, po wskrzeszonym Hummerze w wersji pickup. Silverado jest jednym z flagowych pojazdów w znacznie większym nacisku firmy na pojazdy elektryczne – wysiłek, który GM opisał bardziej szczegółowo w środę podczas wydarzenia dla inwestorów, podczas którego ogłosił również nową wersję swojego systemu pomocy kierowcy bez użycia rąk. Będzie to jednak pierwsza ciężarówka elektryczna dla marki Chevy i całkiem dobrze, że zadebiutuje na CES, biorąc pod uwagę, że produkcyjny Bolt EV był ujawnił się tam w 2016 roku.
Silverado EV będzie zbudowany na tym samym akumulatorze Ultium i elektrycznym układzie napędowym, których GM używa do zasilania Hummera, Cadillaca Lyriqa i wielu innych pojazdów. Firma twierdzi, że pozwoli elektrycznemu Silverado przejechać ponad 400 mil na pełnym naładowaniu. Będzie sprzedawany zarówno w wersji konsumenckiej, jak i flotowej, podobnie jak Ford F-150 Lightning.
GM ogłosił w środę, że sterowanie wszystkimi kołami będzie opcją dla Silverado EV, a także „dach ze szkła stałego”, który drażnił na zdjęciu. Chociaż nie jest tak ekspansywny jak całkowicie szklany dach w samochodach Tesli lub Ford Mustang Mach-E, jest znacznie większy niż typowy dach księżycowy i miejmy nadzieję, że nie spowoduje GM takich samych problemów z przyczepnością, jak te inne firmy miały do czynienia.
Poza tym niewiele wiadomo o pierwszej elektrycznej ciężarówce Chevroleta na masową skalę, w tym o tym, kiedy pojawi się na rynku. GM złożył już kilka wielkich obietnic dotyczących pojazdów elektrycznych generacji Ultium, nawet jeśli zmaga się z pierwszą generacją dzięki masowe wycofanie Bolt EV.