Aby zmniejszyć zanieczyszczenie, Amazon dodaje 50 elektrycznych ciężarówek do swojej floty dostawczej


Amazon instaluje w Kalifornii 50 ciężkich pojazdów ciężarowych z napędem akumulatorowym i twierdzi, że jest to największa tego typu flota w kraju. Firma twierdzi, że nowe ciężarówki stanowią ważny krok w jej misji polegającej na eliminacji zanieczyszczeń z globalnej działalności – nawet w jej przypadku W ostatnich latach emisja gazów cieplarnianych wzrosła gwałtownie.

Amazon twierdzi, że ciężarówki zostaną włączone do operacji pierwszej mili, podczas których towary są przewożone ze statków kontenerowych w portach do centrów realizacji zamówień, a także operacji środkowej mili, podczas których paczki są transportowane z centrów realizacji do centrów dostaw. Stamtąd paczki zostaną załadowane do floty Amazona obsługującej ostatnią milę, której część stanowią elektryczne samochody dostawcze produkowane przez Rivian.

Ciężkie ciężarówki są produkowane przez Volvo VNR, oddział szwedzkiego producenta samochodów produkujący przyczepy ciągnikowe klasy 8. Volvo produkuje kilka modeli o zasięgu do 470 km, pojemności akumulatora 565 kWh i czasie ładowania od zera do 80 procent wynoszącym 90 minut. W zależności od modelu uciąg może osiągnąć nawet 66 000 funtów, przy czym większy ciężar holowania może negatywnie wpłynąć na zasięg akumulatora.

Niektóre z nowych ciężarówek będą stanowić część floty transportowej Amazona, przewożącej towary wyładowane ze statków towarowych w portach Los Angeles i Long Beach do centrum realizacji zamówień w Santa Fe Springs w Kalifornii. Do końca roku ma zostać oddanych do użytku kilkanaście ciężarówek.

W przypadku usług na średnim dystansie Amazon spodziewa się wdrożyć 35 elektrycznych ciężarówek do transportu towarów między centrami realizacji a wieloma różnymi lokalizacjami, w tym centrami sortowania, obiektami lotniczymi i centrami dostaw. Stamtąd paczki są odbierane przez samochody dostawcze Amazon i wyruszają w ostatnią podróż.

„Jesteśmy dumni, że możemy uruchomić w Kalifornii naszą największą jak dotąd flotę elektrycznych pojazdów ciężarowych o dużej ładowności” – powiedział w oświadczeniu Udit Madan, wiceprezes ds. światowych operacji Amazon.

Reklama

Oczywiście zdecydowana większość ciężarówek i samochodów dostawczych dostarczających paczki Amazon, FedEx i UPS jest zasilana paliwami kopalnymi. Wiele firm planuje zelektryfikować swoje floty, ale faktyczna liczba prawdziwych pojazdów elektrycznych na drogach jest obecnie niewielka.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

NVIDIA umożliwia stosowanie sztucznej inteligencji w czasie rzeczywistym w opiece zdrowotnej, przemyśle i nauce na krawędzi dzięki obsłudze oprogramowania dla przedsiębiorstw dla NVIDIA IGX...

Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na przetwarzanie sztucznej inteligencji w czasie rzeczywistym na krawędzi przemysłu, firma NVIDIA ogłosiła dzisiaj ogólną dostępność oprogramowania NVIDIA AI...

NVIDIA doładowuje sieci Ethernet na potrzeby generatywnej sztucznej inteligencji

Firma NVIDIA ogłosiła dziś powszechne przyjęcie platformy sieciowej NVIDIA Spectrum -X Ethernet, a także przyspieszony harmonogram wypuszczania produktów. CoreWeave, GMO Internet Group,...

Czy wyróżniające się postacie Furiosy mogą dorównać dziedzictwu Doof Warrior?

Jak przebić coś, co już jest śmiesznie, radośnie i stanowczo przesadzone? Oto najważniejsze egzystencjalne pytanie, przed którym stanął George Miller...
Advertisment