Autopilot Tesli jest ponownie badany po naprawieniu problemu „wycofania”.


W piątek Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) ujawniła, że ​​tak otwarcie nowej sondy aby ocenić, czy naprawa wycofania Tesli wdrożona w grudniu dla ponad 2 milionów samochodów rzeczywiście wystarczyła, aby rozwiązać problemy związane z bezpieczeństwem związanym z systemem wspomagania kierowcy Autopilot.

Agencja odkryła również, że autopilot Tesli może zniechęcać kierowców do przejmowania ręcznej kontroli nad pojazdem w porównaniu z innymi systemami zautomatyzowanej jazdy, ponieważ dezaktywuje to funkcję wspomagania centrowania pasa ruchu Autosteer.

Nowe dochodzenie NHTSA skupia się na aktualizacja oprogramowania Tesla wdrożyła rozwiązanie mające na celu rozwiązanie tych problemów w grudniu, co skłoniło kierowców wyświetlających większą liczbę ostrzeżeń i alertów do zwrócenia większej uwagi podczas korzystania z autopilota i funkcji automatycznego sterowania. Według agencji niektóre z tych środków wymagają od właścicieli Tesli wyrażenia zgody i umożliwienia im cofnięcia aktualizacji bezpieczeństwa, jeśli tak zdecydują.

Szereg nowych kolizje zdarzenia, które miały miejsce od czasu zastosowania aktualizacji oprogramowania, również przyczyniły się do nowego dochodzenia, a także testów przeprowadzonych przez NHTSA na zmodyfikowanych pojazdach.

Aktualizacje autopilota, które Tesla wprowadziła po początkowej poprawce, są również oceniane w celu ustalenia, dlaczego nie zostały uwzględnione w początkowej aktualizacji wycofania. Każdy pojazd Tesli wyposażony w autopilota wyprodukowany w latach 2012–2024 – w tym Cybertruck, który jest już w fazie produkcji wezwany z powodu uszkodzonych pedałów przyspieszenia — podlega nowemu śledztwu.

To nie pierwszy raz, kiedy sprawdzamy tę aktualizację oprogramowania. Ekspert w dziedzinie robotyki i były starszy doradca ds. bezpieczeństwa NHTSA – powiedziała Missy Cummings środek zaradczy dotyczący wycofania był „bardzo niejasny” wkrótce po ogłoszeniu i prawdopodobnie „nie byłby tak solidny, jak chciałaby NHTSA”. Testy od eksperci ds. bezpieczeństwa w Raport konsumencki stwierdzono również, że aktualizacja „nie sięga wystarczająco daleko, aby zapobiec niewłaściwemu użyciu lub wyeliminować pierwotne przyczyny nieuwagi kierowcy”.

Reklama



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Pięcioletnia podróż, aby stworzyć grę przygodową z atramentu i papieru

„Nie mogłem odejść od pióra i atramentu” – mówi John Evelyn, twórca Atlas kolaży, wymarzona przygoda w formie baśni, niedawno wydana na platformie...

What TV writers think the next Game of Thrones will be

Something that makes television amazing is how it can build stories across hours, months, and years, expand whole worlds into deep...

From GPT-4o to Gemini, the AI assistants are getting better fast

Hi, friends! Welcome to Installer No. 38, your guide to the best and Verge-iest stuff in the world. (If you’re new here, welcome,...
Advertisment