Czy Mario czuje ból? To skomplikowane


Świat Super Mario to niebezpieczne miejsce. W grach hydraulik spada z klifu, zostaje dźgnięty kolcami i rzuca się w niego wszystkim, od kluczy po kule ognia. Jednak zawsze wstaje i odchodzi, co rodzi ważne pytanie: czy bohater Nintendo rzeczywiście odczuwa ból? Według Takashiego Tezuki, który pracował nad serialem od oryginału Super Mario Bros. (włączając w to pełnienie roli producenta podczas zeszłorocznego występu Zastanawiać się), nie ma jednoznacznej odpowiedzi. „Być może Mario rzeczywiście odczuwa ból” – mówi mi.

Ale ta dwuznaczność może wynikać z tego, że zadałem niewłaściwe pytanie. Ważną częścią, wyjaśnia, są emocje, jakich doświadczają gracze, gdy Mario spada na śmierć lub zostaje usmażony przez oddech Bowsera. „Jeśli gracz czuje, że Mario odczuwa ból, jest to lepsze doświadczenie niż rozmowa o tym, czy Mario rzeczywiście odczuwa ból” – mówi Tezuka.

Gracze mogą znacznie lepiej wyczuć te emocje Zastanawiać sięz grą bardziej szczegółowe i żywe animacje. Twarz Mario wykrzywia się w niewygodny sposób, gdy pojawia się ekran gry, i unosi się w powietrze, gdy otrzymuje obrażenia od kolczastej muszli lub gryzie Piranha Plant. To wystarczy, żebyś się skrzywił – i o to właśnie chodzi.

„W naszym przypadku, jeśli Mario uderzy wroga, a osoba grająca zrobi „och!” to idealne rozwiązanie” – mówi Tezuka.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Jak kampania Vecna ​​firmy D&D utrzymuje pod kontrolą potężne postacie na poziomie 20

Jedna z największych atrakcji Vecna: Wigilia zagładyostatnią kampanię w ciągu dziesięciu lat Piąta edycja Dungeons & Dragons, jest fakt, że można...

Apple wypuszcza system macOS Sonoma 14.5 RC z informacjami o wersji

Po wersjach kandydujących do wydania iOS i inne systemy operacyjne w tym tygodniu Apple udostępniło testerom system macOS 14.5 RC. Ta wersja...

Specjalne wydanie książek LOTR w sprzedaży za ponad 50% zniżki

Władca Pierścieni fani mają dobry dzień: Najpierw była wiadomość o nowy film o Gollumie ukaże się w 2026 roku. Teraz...
Advertisment